La consellera d’Educació, Anna Simó, ha enviat una carta a les famílies per valorar els mals resultats de les proves PISA que han posat el seu departament en l’ull de l’huracà. En aquesta missiva assegura que ja han començat a impulsar les reformes necessàries per revertir la situació actual, i que posaran especial èmfasi en reforçar els aprenentatges en lectura, matemàtiques i llengües, que són els principals punts febles que ha posat en relleu la davallada històrica de les proves. La consellera també ha demanat suport per als docents, i ha destacat el paper clau de les famílies en l’acompanyament en l’estona dedicada a l’estudi i la gestió responsable de les pantalles: “Valorem, com estem segurs que vosaltres també ho feu, l’esforç que estan fent els i les docents per gestionar la complexitat dels centres educatius i l’aprenentatge de l’alumnat”, apunta en la carta.
Tal com ja ha expressat en diverses ocasions des que es va publicar l’informe, Simó ha tornat a defensar la importància d’una escola “diversa”, ja que considera que és la millor manera de representar la societat actual. En aquesta carta dirigida a les famílies, la consellera insta a “entendre com cal” la diversitat i acompanyar-la: “Hem de ser capaços d’atendre com cal aquesta diversitat i reforçar l’assoliment de les competències que ha d’adquirir tot l’alumnat”, assenyala, afegint que “el sistema educatiu” ha de plasmar aquesta diversitat al llarg de tot el procés d’escolarització.

“Fer pinya”
Després de l’estocada de les PISA i la polèmica reacció del Departament, Simó va fer una crida a la calma i a “fer pinya” per encarar els mals resultats en lloc de buscar els responsables. De fet, en una entrevista a TV3 va deixar molt clar que “no era moment de buscar culpables” pels mals resultats, sinó de “fer un diagnòstic de quines dificultats” es tenen educativament parlant. En aquesta carta, Simó torna a fer una crida a “fer pinya”: “Compto amb vosaltres per fer pinya en favor d’una educació de nivell per als nostres fills i filles”, conclou.