Aquest dimarts al matí, el Departament d’Educació, capitanejat per Anna Simó, ha anunciat la creació d’un grup de 18 experts per tal d’impulsar millores urgents després de l’estocada dels mals resultats de les proves PISA. Un grup format per direccions, professors, famílies, pedagogs, ja que, d’aquesta manera, queda representada tota la comunitat educativa. Des de la CUP no han vist amb bons ulls aquest anunci perquè consideren que en lloc de servir per afrontar el fracàs de les proves serveix per treure pilotes fora i “delegar responsabilitats en grups d’experts”: “Demanem que el Govern assumeixi les seves responsabilitats i no les centrifugui, abordant ja el diàleg i el consens amb la comunitat educativa i aplicant les mesures urgents”, apunten fonts de la formació anticapitalista a l’Agència Catalana de Notícies (ACN).
Aquestes mateixes fonts han avançat que des de la CUP registraran aquest dimecres una sol·licitud al Parlament per forçar a la consellera a comparèixer davant la cambra per donar explicacions al respecte. Lamenten que els noms que conformaran el grup d’experts no han estat “consensuats” i avisen que l’informe que en surti “pot ser una eina més, però no una centrifugació de responsabilitats”: “Els informes d’experts són una eina més pel mitjà i llarg termini, però el curt termini exigeix mesures d’urgència com les que, conjuntament amb la comunitat educativa, estem proposant reiteradament”, reblen des de la CUP. A banda de la sol·licitud de compareixença de la consellera, els anticapitalistes també tenen previst registrar una sèrie de preguntes al Govern sobre “quan té previst” aplicar mesures urgents “atenent l’emergència educativa”, ja que consideren el Departament només ha informat sobre la creació del grup, però no sobre els terminis per l’arribada de les millores.

Posada en marxa imminent
L’equip començarà a treballar amb l’inici del segon trimestre escolar, a partir del 8 de gener, i a principis del mes de febrer faran un primer retorn als grups parlamentaris amb el detall de les primeres conclusions perquè puguin fer les seves aportacions. Un cop s’acabi aquesta fase, la feina conjunta s’elevarà una altra vegada al grup i al Consell Escolar de Catalunya perquè altres membres de la comunitat educativa puguin fer noves aportacions i enriquir el debat.