Missing 'path' query parameter

Els centres d’educació especial reclamen “més recursos” per poder desplegament plenament l’escola inclusiva. Des de Dincat, l’organització que representa el sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, alerten que tot i que la previsió per aquest nou curs -que arrenca el dilluns vinent- és que 8.000 alumnes omplin les aules d’aquests centres, encara no s’ha culminat el desplegament del decret 150 d’educació inclusiva: “Malauradament i malgrat els esforços i els recursos destinats, no podem dir que a Catalunya comptem amb una escola veritablement inclusiva si ens atenim a les dificultats dels centres ordinaris per atendre a l’alumnat amb necessitats educatives especial”, argumenta Alba Cortina, representant d’Educació a Dincat.

Davant aquesta situació, des de l’organització reclamen una reunió amb la nova responsable de la cartera d’Educació, Esther Niubó, per exposar-li les seves reclamacions i confien que el nou Govern “apostin clarament per la inclusió en totes les etapes escolars i disposi polítiques enfocades en aquest sentit per donar les mateixes oportunitats a tots els infants i joves”. Consideren que la manera de desplegar completament l’escola inclusiva a Catalunya -una de les grans apostes dels darrers anys- és “destinar més recursos”, ja que amb els establerts actualment són insuficients: “Són recursos essencials per la inclusió dels alumnes que atenen i, al mateix temps, són una peça clau per assessorar i acompanyar les escoles ordinàries en la creació d’entorns i recursos que facin possible la inclusió educativa”, apunta la representant d’Educació de l’entitat.

D’esquerra a dreta, la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó; el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, i la consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, a la seva arribada al primer Consell Executiu del Govern / Europa Press

Les reclamacions per a la nova consellera

A banda d’un increment dels recursos econòmics que s’hi destinen -una mesura que també exigeixen els sindicats de docents-, des de l’entitat demanen a la nova consellera un colideratge clar entre el Departament d’Educació i el sector “per fer front als reptes i necessitats de l’alumnat, famílies i centres educatius”. En aquesta línia, consideren que cal reorganitzar el funcionament de l’educació postobligatòria per a l’alumnat amb necessitats especials: “Cal garantir una transició eficient i digna cap al mercat laboral d’aquest alumnat, amb una aposta clara i valenta cap als programes de transició a la vida adulta i als programes de formació professional adaptada”, exclama Cortina.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter