Els Bombers de la Generalitat han controlat aquest diumenge al matí, cap a les 07.30 hores, el foc que des d’aquest dissabte afectava la comarca de la Segarra. Fins al moment s’han cremat 473 hectàrees. Es tracta del primer gran incendi a Catalunya de l’estiu.

Es va originar al municipi de Granyena de Segarra cap a les 13.30 hores i va obligar a confinar durant hores Cervera, la Granyanella, la Curullada i Fonolleres. Durant el dissabte, van treballar en les tasques d’extinció 300 dotacions dels bombers. Segons els bombers, la causa del foc hauria estat un vehicle que s’ha incendiat.

Una vintena de dotacions terrestres continuen a la zona per evitar revifades, revisar fumaroles i assegurar el perímetre del foc. El Servei Català de Trànsit ha informat que totes les carreteres estan obertes i no hi ha restriccions de mobilitat. Tots els confinaments s’han aixecat, però els serveis d’emergència han fet una crida a evitar desplaçaments innecessaris.

A més de confinar els municipis esmentats, l’incendi va obligar a tallar diverses carreteres: L-303, L-311B, LV-2141 i N-IIa, a Cervera, i N-IIa, a la Granyanella.

Afectat un espai natural protegit

De les 473 hectàrees cremades, la gran majoria són de vegetació agrícola (321,80 hectàrees), però també de forestal (148,96 hectàrees) i, en grau més baix, d’urbana (2,20 hectàrees). Del total, 355,60 hectàrees pertanyen a l’espai natural protegit de Granyena.

Més notícies
Notícia: Estabilitzat l’incendi de Cadaqués: s’obre l’accés per carretera de forma esglaonada
Comparteix
Els Mossos i la Policia Local permet l’entrada de vehicles a la via de cinc en cinc

Comparteix

Icona de pantalla completa