Alerta de les entitats bancàries davant l’allau d’estafes i suplantacions d’identitat. La gran quantitat de casos que s’estan produint ha portat algunes entitats a començar una campanya per alertar els clients i evitar noves estafes. A través del correu electrònic, les entitats bancàries avisen que s’estan patint suplantacions d’identitat “massives” a través de missatges SMS falsos, el que es coneix com smishing o pesca per SMS. Per això, recomanen “extremar les precaucions” si es rep qualsevol missatge que demani l’accés a l’aplicació del banc “sigui quin sigui el motiu que posa el missatge”.
Si es rep un missatge d’aquest tipus, que normalment demana clicar un enllaç, s’ha d’evitar fer-ho per evitar que entrin virus al telèfon i es pugui accedir al compte corrent. Les entitats bancàries asseguren que ni elles ni cap altra empresa ni institució demana mai les claus d’accés al compte corrent ni altres dades personals sensibles. Alguns dels missatges que formen part d’aquesta estratègia d’estafa demanen el telèfon o altres dades personals als clients, i en alguns casos se’n surten i poden accedir als seus comptes o contractar serveis. Després els clients es troben que cada mes els cobren serveis no contractats.
Les entitats bancàries recorden que mai s’han de clicar els enllaços i s’ha de recórrer a l’aplicació oficial del banc o a la pàgina web. Alerten també que cal fixar-se bé que l’adreça és l’oficial, perquè en molts casos suplanten l’identitat dels bancs i els clients pensen que és la web oficial i hi introdueixen les dades.
A més, davant qualsevol dubte, els bancs recomanen contactar amb el gestor o el servei d’atenció al client de cada entitat. També adverteixen que s’ha de desconfiar de qualsevol missatge que amenaci amb bloquejar el compte, qualsevol SMS que ofereixi premis o ofertes especials que semblin sospitoses i d’aquells missatges que intenten transmetre urgència.