En els últims anys s’ha començat a donar visibilitat al sol pelvià, ja que es tracta d’una zona del nostre cos que cal cuidar. Si tenim un sol pelvià en forma, notarem nombrosos beneficis en el nostre cos. Ara bé: no és una cosa només de les dones, els homes també tenen sòl pelvià i han de tenir cura!

 

El sol pelvià pot patir per diferents causes, com ara cirurgies ginecològiques o de pròstata, augments de pes o bé per l’edat. La causa més comuna que provoca la deformació del sòl pelvià és l’embaràs i el posterior part, per això es dóna més importància a la cura del sol pelvià en les dones. Les conseqüències del desgast d’aquesta zona poden ser importants, com per exemple la incontinència. 

 

La millor manera de trobar la musculatura pelviana és imaginar que anem a fer pipí i intentar contenir-lo. Notarem que els músculs es posen ferms i ja podem començar a treballar per enfortir-los. Un dels exercicis més comuns i senzills un cop sabem on es troba el sol pelvià és el següent: primer, contrau els músculs i compta fins a vuit. Després, relaxa la zona i compta fins a deu. Repeteix aquesta sèrie deu vegades, tres cops al dia. I assegura’t de fer-ho quan no tinguis ganes d’anar al lavabo!

 

Treballar el sol pelvià amb els exercicis de Kegel pot ajudar-te a controlar la incontinència, però a més té nombrosos beneficis sexuals. En el cas de les dones, facilita la penetració al tonificar la musculatura, la qual cosa facilita l’orgasme. També augmenta la sensibilitat de la zona. En els homes, exercitar el sol pelvià pot ajudar a l’ejaculació precoç.

 

I tu, t’animes a posar en forma el teu sol pelvià?

 

MÉS CONTINGUTS A: thaisduthie.blogspot.com.es

Segueix l’autora a twitter: @ThaisDuthie

Nou comentari

Comparteix