Optimisme a les files d’Unidos Podemos durant l’acte d’inici de campanya després que el CIS hagi confirmat el ‘sorpasso’ de la coalició al Partit Socialista. Els quasi 30 graus de temperatura d’aquest dijous a la nit a Madrid no han aconseguit afeblir els ànims dels líders de Podemos i d’Izquierda Unida, Pablo Iglesias i Alberto Garzón, que han tret pit davant les desenes de simpatitzants i curiosos que han seguit de primera mà l’acte d’inici de campanya al parc de la Cornisa de la capital espanyola.
El líder de la formació lila ha fet una crida a la calma malgrat les dades del darrer baròmetre que els atorguen 12 diputats més que a Pedro Sánchez, però ha repetit insistentment que ara l’objectiu passa per guanyar les eleccions espanyoles i fer el ‘sorpasso’ al Partit Popular. “Valorem els resultats del CIS amb prudència, les eleccions es guanyen a les urnes i no als sondejos, la tendència és clara i ens deixarem la pell per guanyar al PP”, ha assenyalat davant les preguntes dels periodistes.
En un escenari auster, al ritme de música ètnica i delimitat per una dotzena de pancartes on es podien llegir lemes com ‘És bo començar per allò que ens uneix’, ‘Dormíem, vam despertar i el 26J sortim a Guanyar’, ‘Somia, vota, somriu’ o ‘Poble, pàtria, units podem’, els líders de les dues formacions han qualificat Unidos Podemos “d’aliança històrica que acosta molt més a un canvi govern”. “Iniciem la campanya amb entusiasme però amb prudència”, ha exclamat Alberto Garzón davant els assistents, tot afegint que l’objectiu de la campanya passa per “atendre les necessitats de la majoria social i de la gent”.
L’acte no ha estat exempt de sorpresa ja que l’aliança ha optat per una fórmula inèdita i original per presentar el cartell de campanya. Un grup d’artistes urbans han elaborat un mural de prop de 2,5 metres d’alçada per més de 4,5 metres d’amplada amb imatges de les principals demandes que les dues formacions porten al seu programa. Al centre, dos espais en blanc on Iglesias i Garzón han enganxat el paper que els acompanyarà durant el pròxims 15 dies i en què apareixen els rostres dels principals integrants de la candidatura i d’alguns referents d’altres territoris de l’Estat com Ada Colau o Mònica Oltra. Sota tots ells, el lema electoral: ‘El somriure d’un país’. Iglesias ha explicat que el mural és “un homenatge als joves talents que han hagut d’abandonar el país per culpa de la crisi”.
A banda de l’acte conjunt d’aquest dijous a la nit, Iglesias i Garzón compartiran escenari en quatre ocasions més, dissabte a Barcelona, el 17 de juny a Alacant, el 23 a Jerez i el 24 en l’acte de final de campanya a Madrid que comptarà amb la participació de l’alcaldessa de Barcelona. Garzón també té previst participar en dos actes amb el número dos de Podemos, Íñigo Errejón, a Màlaga i A Corunya.