Missing 'path' query parameter

La Fiscalia demana dos anys i 10 mesos de presó per a l’exalcalde de Badalona Xavier García Albiol (PP), segons ha avançat El Periódico. Albiol està acusat d’un delicte de prevaricació per haver permès la instal·lació d’antenes de telefonia il·legals a la caserna de la policia local de la ciutat l’any 2012. Albiol ha qualificat de “sorprenent” l’anunci del ministeri públic perquè durant el procediment judicial “absolutament ningú” l’ha assenyalat com a coneixedor de la “problemàtica sobre la instal·lació d’aquestes antenes de telefonia”.

L’exalcalde ha assegurat que el permís per instal·lar les antenes és un “procediment tècnic i administratiu” i ha criticat la Fiscalia per anunciar la petició de penes a dos mesos i mig de les eleccions municipals. El jutjat de Badalona que porta la instrucció del cas va acabar la investigació l’octubre del 2021 i recorda que la finca on es va instal·lar una primera antena de Vodafone tenia una qualificació urbanística que no ho permetia. El jutge assegura que per fer la instal·lació es necessitava una llicència urbanística.

L’exalcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, en una roda de premsa / ACN

De manera paral·lela, Telefónica va instal·lar una estació de telefonia mòbil sense llicència i només amb el consentiment verbal dels responsables municipals. Les dues antenes es van col·locar de manera provisional i van funcionar fins a l’any 2018, quan les companyies les van retirar a petició de l’Ajuntament de Badalona. El consistori no va rebre mai cap compensació per les antenes i les companyies tampoc van pagar el cànon preceptiu per ús de l’espai públic.

Albiol presenta una guia antiocupacions

L’anunci de la fiscalia s’ha fet públic el mateix dia que Albiol ha presentat un manual perquè els veïns de Badalona sàpiguen com actuar si es produeix una ocupació il·legal al seu edifici. El candidat popular assegura que el díptic “no pretén ser una guia perquè els veïns es prenguin la justícia pel seu compte” perquè podria tenir conseqüències legals per als veïns, sinó que dona eines i recursos sobre què fer si l’ocupació es detecta després de les primeres 48 hores i com demostrar que s’ha entrat de manera fraudulenta al pis, la nau o el comerç.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pere a març 09, 2023 | 18:38
    Pere març 09, 2023 | 18:38
    Quin individu més patètic. Membre d'un partit sucursalista espanyol fundat el 1976 per set ex-ministres de franco. Aquest individu es va donar a conèixer l'any 2006 quan va agredir un manifestant a Martorell, ni ell ni el seu partit no tenen cap credibilitat. Credibilitat zero. No cal afegir-hi res més.
  2. Icona del comentari de: I al final quedarà en un no res a març 09, 2023 | 18:54
    I al final quedarà en un no res març 09, 2023 | 18:54
    res paper mullat, de cara la galeria, sap perfectament que juga a casa, i com hereu del franquisme, tot quedarà en res
  3. Icona del comentari de: WWW a març 09, 2023 | 19:10
    WWW març 09, 2023 | 19:10
    Si fos independentista ja estaria entre reixes.
  4. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a març 09, 2023 | 19:47
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya març 09, 2023 | 19:47
    Els membres del PPSOEMOC'S tenen butlla. No li faran res.P.S. Si vols entrar a "MonPlaneta" has de clicar una de tres opcions escrites en la llengua dels castellans, sota un avís també redactat en la llengua d’ells. En aquestes webs de merda que menyspreen la llengua dels seus lectors no s’hi ha d’entrar
  5. Icona del comentari de: Eclestone a març 09, 2023 | 20:59
    Eclestone març 09, 2023 | 20:59
    Es un represaliat per les seves idees, com la Laura Borras
    • Icona del comentari de: Tots iguals davant de la llei? a març 09, 2023 | 23:30
      Tots iguals davant de la llei? març 09, 2023 | 23:30
      La "tarifa Borràs" per prevaricació és de 6 anys de presó i 21 anys d'inhabilitació.
  6. Icona del comentari de: am a març 10, 2023 | 09:44
    am març 10, 2023 | 09:44
    el flabiol es un barrut

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter