Missing 'path' query parameter

La macrocausa Volhov es va esllanguint. Ara és el torn del ministeri fiscal, que torna a demanar el sobreseïment provisional de la peça separada ICAM, la número vuit d’un sumari que dirigeix l’històric titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de Barcelona, el magistrat Joaquín Aguirre. Segons els arguments exposats pel ministeri públic, després de la llarga i densa investigació realitzada, no veu que s’hagi comès cap delicte per enlloc. “Els fets no són constitutius de delicte”, afirma el fiscal del cas. Una peça que investigava la suposada licitació il·lícita a una empresa de l’exsecretari general d’ERC i exconseller, Xavier Vendrell, per part de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM).

En un informe registrat el passat el 7 de febrer de 2024, el fiscal considera que no només no hi ha indicis de delictes sinó que les autoritats administratives i els seus controls van intervenir de manera correcta. De fet, van ser l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO); el Tribunal Català de Contractes i Mesa de Contractació de la licitació les que van intervenir de “forma ajustada a la legalitat a la via administrativa”. En aquest sentit, el ministeri fiscal recorda i emfatitza que la Guàrdia Civil ha estat investigant una adjudicació que finalment no es va realitzar.

Gu?rdies Civils, en els escorcolls d'Igualada aquest dimecres arran d
Gu?rdies Civils, en els escorcolls d’Igualada aquest dimecres arran de l’operacio Volhov

Una empresa de Vendrell

Aquesta peça número 8, encara no se sap del cert quantes peces separades hi ha a la causa Volhov, investigava una no adjudicació a la Unió Temporal d’Empreses formada per CERTIFICACIÓ DE LESIONS ESPANYA S.L. i IN2 ENGINYERIA DE LA INFORMACIÓ S.L., Vendrell era administrador de la primera companyia. La UTE va temptejar la presentació a una licitació pública de contractació d’aparells per la ICAM, que depèn orgànicament de la conselleria de Salut, aleshores en mans de la consellera Alba Vergés.

Els investigadors van convèncer al jutge que hi havia sospites de manca de legalitat en l’adjudicació provisional. L’adjudicació, finalment, no va reeixir i ara la fiscalia, demana al magistrat tancar la peça. De fet, és la tercera peça separada que el fiscal ha demanat tancar. Fins i tot, en un sumari on alguna acusació particular s’ha retirat a la vista de la feblesa de les perquisicions.

Més notícies
Notícia: La decisió de Puigdemont sobre les eleccions catalanes és qüestió de dies
Comparteix
El president català a l'exili assegura que "respondrà probablement la setmana que ve" a la petició de Junts d'encapçalar la llista electoral del partit
Notícia: La legislatura del 52% acaba en eleccions anticipades amb ERC i Junts a matadegolla
Comparteix
Aragonès critica tots els que van fer-lo president, els juntaires activen el factor Puigdemont com a possible candidat i la resta de l'independentisme està més fragmentat que mai
Notícia: Sánchez renuncia als pressupostos de l’Estat per les eleccions catalanes
Comparteix
L'executiu espanyol diu que la convocatòria d'eleccions a Catalunya altera el tauler polític i creu que el més sensat és prorrogar els comptes del 2023
Notícia: Aragonès ja contraataca l’opció Puigdemont: “El 2021 va ser candidat i va quedar tercer”
Comparteix
El president de la Generalitat treu ferro a la possible llista de Junts i enlletgeix la "irresponsabilitat" dels partits que han tombat els pressupostos

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter