Polèmica pels toros del bonus cultural per a joves de Sánchez

El govern espanyol recula i no deixa clar si la tauromàquia hi estarà inclosa

Els toros tornen a estar al centre de la polèmica a Espanya per culpa d’una mesura que va anunciar aquest dimecres Pedro Sánchez. El president del govern espanyol va informar des d’Eslovènia que l’Estat pagarà 400 euros als espanyols que compleixin 18 anys perquè puguin gastar-los en el món de la cultura. És a dir, que aquells ciutadans que passin de tenir 17 anys a tenir-ne 18 rebran aquesta quantitat de diners per pagar entrades al cinema o al teatre, o per comprar-se un llibre o un videojoc, entre moltes d’altres coses.

La mesura està anunciada, però encara no està concretada. I a Espanya ja pateixen per si els toros hi estaran inclosos o no. El ministre de Cultura i Esports, Miquel Iceta, va reconèixer en una entrevista a El País publicada aquest mateix dimecres al matí que la tauromàquia forma part de les competències del seu Ministeri, i no va qüestionar que els toros fossin cultura. Més tard, però, a última hora d’aquest dia, va dir que allò no era una “opinió”, sinó que així ho afirmen les lleis. I que, per tant, això no dona la seguretat que els toros hagin d’estar finançats amb aquest bo. Alguns diaris de Madrid també lamenten que fonts del govern espanyol sí que deien a primera hora del dia que els toros hi estarien inclosos i que cap a última hora generaven dubtes sobre aquesta qüestió.

A Madrid, doncs, es lamenten que el govern espanyol pugui estar reculant sobre aquesta mesura. Aquest dijous al matí, el secretari primer de la Mesa del Congrés dels Diputats, Gerardo Pisarello, ha manifestat en una entrevista a Ràdio 4 i La 2 que li genera dubtes aquesta qüestió. Ha assegurat que li agradaria que els joves utilitzessin aquest bo per anar a veure els toros només en cas que hi anessin per veure-hi els crims contra els animals que tenen lloc en aquests espais.

Comentaris

    Per que collons l’han d’incloure? 07/10/2021 9:21 am
    Això es tortura i assasinat animal, molt lluny de la cultura. Eh, strange?
    Tela 07/10/2021 9:26 am
    Ara el estado podrit donarà la medalla Billi el Niño als toreros. Grans torturadors. Protegir la tortura i els torturadors. Quelcom molt espanol.
    Doctor Strangelove 07/10/2021 9:38 am
    La tauromàquia és art, sinó mireu en José Tomás! Dit això, n'hi ha un que parla d'en Billy el Nen, però el talòs no sap que és el batxiller de Waterloo, i la seva banda el Jack Ryan, el papissot Comin i la iaia dolenta?
      Tano 07/10/2021 12:04 pm
      Noi, si la tauromàquia es art, el menjar es canibalisme. Prou de dir animalades Escañoles.
      Lionel Mandrake 07/10/2021 12:09 pm
      Ara ja és compren millor l'origen dels estrafolaris comentaris de l'imbècil doctoret, també "artista" i policia espanyol : És "espectador" "d'intereconomia" i canalets d'aquesta mena. Ha, ha, ha.doc
    JordiP 07/10/2021 10:14 am
    És la cultura de la ignorància i la manca d'horitzons. Va passar el mateix els anys 40 amb el racionament. En la definició de quins productes i quines quantitats havien de formar part de "la cartilla", els legisladors (mesetaris ells) van incloure alguns elements propis de la seva regió. I els van imposar a tothom, fins i tot en regions on fins aleshores eren desconeguts i exòtics. L'oli d'oliva, per exemple, era una raresa a molts llocs on el greix per a cuinar sempre havia estat la mantega o la llard. Un altre és el tabac: hi tocaven (obligatòriament) X paquetilles al més per càpita mascle (no m'en recordo bé: algun amable lector ho podria confirmar?). La meva família (els anys 40 formada quasi exclusivament per dones i nens, pregunteu-me per qué) tenia una sèrie de "clients" amb els que intercanviava productes, com el tabac, per altres més necessaris al grup familiar. Doncs ara és igual: la disposició està redactada per gent de l'àmbit del vi, els cavalls i els toros. Doncs toros per a tothom, agradin o no. La Fiesta Nacional. És que, per ventura, hi ha algun "espanyol" que pugui viure sense curses de braus? Doncs ja està. Teatre? Cinema d'art i assaig? Museus? Concerts? Ballet? Parcs i Jardins? Nooooo ... A sant de què? Espanyols, el que toca és anar a "los toros".
    Manel 07/10/2021 10:35 am
    Un videojoc‽? En serio?? Vull dir que amb les noves plataformes i consoles, que totes les compres son online, tots aquests diners no repercutiran en la cultura de proximitat! Cervell espanyol Game Over.
    fat boy 07/10/2021 10:50 am
    Els toros si i les baralles de gossos no?. Quina injusticia.
      Flat de St Boi 07/10/2021 12:12 pm
      És clar les de galls les fan d'amagat.
    RAMON A 07/10/2021 11:25 am
    Son de tercer nivell perque el cuart no existeig
    Tot pot ser més fàcil: que prohibeixin els picadors 07/10/2021 11:49 am
    Els torerurs més assenyats plegaran i els més curtets -pobres miserables- passaran a millor vida...
    Tano 07/10/2021 12:01 pm
    Aquesta puta festa, tant sols és de països sub desenvolupats. Martiritzar un animal tindria de tenir penes de presó revisable. Al segle XXI no es pot tolerar això. Tota la merda de polítics que manen en aquest país Escañol, no tenen ni puta sensibilitat. Basura total.