Els Mossos d’Esquadra han carregat aquest dijous contra manifestants antifeixistes que miraven de boicotejar una concentració de l’associació d’estudiants ultraespanyolista ‘S’ha Acabat’ que està tenint lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Segons informa l’Agència Catalana de Notícies (ACN), un centenar de persones s’han aplegat a la Plaça Cívica de la universitat i han mirat de trencar el cordó policial que s’havia situat a l’entrada del cinema, lloc on s’ha programat una xerrada de l’entitat ultra.

Els joves han llançat pots de fum de colors contra els Mossos d’Esquadra, i els agents de la policia catalana han carregat contra aquest grup sense poder veure pràcticament res, a causa del fum que ha omplert el túnel que dona accés a l’auditori. Els manifestants han cridat consignes com ‘Fora feixistes dels nostres barris‘. L’acte està previst a les 10.30 hores sota el títol de ‘En defensa de la libertad‘.

L’entitat ‘S’ha Acabat’ ha fet proclames en els darrers dies a les xarxes socials per provocar el conflicte a l’Autònoma. En els darrers dies l’associació ultra ha compartit alguns continguts a les seves xarxes socials amb el lema ‘Resistimos‘. En els vídeos que han compartit apareixen imatges d’altres actes que han convocat i que també han estat boicotejats per grups antifeixistes.
Cal assenyalar que aquest acte ha estat recolzat per Ciutadans, PP i Vox. Tant el partit d’Inés Arrimadas, com el de Pablo Casado i Santiago Abascal es van referir a aquest grup d’estudiants com a “valents” i han utilitzat un llenguatge força bel·ligerant per respondre a la convocatòria que va fer el grup de joves ultres. Es tracta d’una associació que s’ha dedicat a combatre el catalanisme des del món universitari. L’associació va néixer a la UAB, i sempre han denunciat els presumptes atacs que pateixen els alumnes castellans per part dels alumnes catalans.