El primer secretari del PSOE, Pedro Sánchez, ha ratificat aquest dilluns després de la reunió extraordinària del Comitè Federal del Partit Socialista la moció de censura contra el president del govern espanyol, Mariano Rajoy. “S’ha acabat l’etapa del govern del PP“, ha dit, i ha insistit en què la moció és “resposta institucional” a una “emergència institucional”.

 

Sánchez ha volgut remarcar que els 350 diputats del Congrés hauran de respondre amb “responsabilitat” la pregunta de “si després de la sentència de la Gürtel, Mariano Rajoy pot seguir sent president del govern espanyol“. El líder del PSOE ha dit que els socialistes tenen clar quin és el full de ruta que han de seguir: “Moció de censura, estabilitat i eleccions”.

 

El líder socialista també ha apel·lat a un “acord nacional per a la regeneració democràtica” que passa per aprovar el vot de censura, donar “estabilitat” a Espanya i convocar nous comicis. També ha demanat als seus 84 diputats al Congrés que obviïn les “desqualificacions” que rebran pel fet que formacions independentistes podrien donar suport a la iniciativa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa