El president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, ha retret al Govern la reacció a la crisi provocada per l’apagada general. En un missatge al seu compte d’X, el líder de Junts ha acusat l’executiu de Salvador Illa d’anar “tard i malament” amb la seva resposta al tall general de subministrament. “En una crisi d’aquesta magnitud, cal sortir abans i transmetre serenitat en moments massa propicis a l’especulació”, ha declarat mitjançant les xarxes. 

En el mateix missatge, Puigdemont ha atacat també el to dels missatges de la Generalitat durant les hores acumulades de crisi energètica. A parer seu, “la informació de servei és una cosa, i el lideratge n’és una altra”. És a dir, els missatges enviats des del Govern, a ulls del líder juntaire, no han estat prou contundents per evitar “la conspiranoia i la desorientació” que apareixen en moments d’emergència. 

Piulada del president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, en resposta a l’actuació de la Generalitat després de la crisi provocada per l’apagada general a la península Ibèrica

Autocrítica “des de la humilitatat”

Arran d’aquesta reacció, Puigdemont ha instat a Illa a portar a terme “una bona auditoria des de la humilitat” del full de ruta que segueix l’administració en casos com aquests. “No tinc motius per dubtar que els protocols han estat aplicats correctament, però tot i així no s’ha evitat un col·lapse monumental”, ha etzibat el president a l’exili. En aquest sentit, sosté que “alguna cosa ha de canviar”, perquè el sistema “té debilitats o vulnerabilitats importants”; i insta a cercar alternatives d’emergència a la connectivitat electrònica: “no s’han de posar tots els ous en la mateixa cistella”. En la mateixa publicació, ha reclamat als mitjans que busquin explicar la crisi amb les veus dels “experts de veritat”. “Que n’hi ha molts i parlen en català”, raona el president a l’exili.

Comparteix

Icona de pantalla completa