Poble Lliure, l’organització vinculada a les files cupaires, ha carregat amb força contra la direcció de la CUP i els exigeixen “responsabilitats” arran dels mals resultats d’aquestes passades eleccions del 12 de maig, ja que han perdut bona part del seu pes dins el Parlament i s’han quedat amb només 4 diputats. Des de Poble Lliure consideren que la davallada no respon a “la feina feta” durant la campanya del 12-M, sinó a “una trajectòria” dels últims anys, la qual titllen d'”erràtica” i “autodestructiva”: “Els mals resultats ho són per la trajectòria de la CUP, més d’un cop erràtica o autodestructiva durant els darrers anys, sobretot per la manca d’implicació real d’una part molt significativa de l’organització en el moviment popular per la independència”, apunten a través d’un comunicat.
Per a l’organització, cal que els dirigents de la formació anticapitalista assumeixin “les seves responsabilitats” i que marquin un camí per treballar per “bastir una candidatura àmplia amb voluntat de guanyar i governar”: “La davallada de votants de la CUP, majoritàriament en clau independentista, evidencia que cal reforçar un discurs nacional-popular completament desacomplexat per tal de fer entendre que allò que és bo per als interessos dels treballadors catalans també ho és per al país”, apunten des de Poble Lliure. En aquest sentit, l’organització vinculada a les files cupaires també s’ha volgut referir al conjunt de l’independentisme polític, ja que considera que cal fer una “renovació de lideratges”, ja que els actuals “s’han demostrat esgotats” -com s’ha vist també amb la caiguda d’ERC que ha propiciat un seguit de moviments al capdavant del partit. “Cal afrontar el nou cicle amb una nova estratègia realista i capaç d’interpel·lat el conjunt del poble català”.

Un escenari “gris” a l’hemicicle
Des de Poble Lliure han lamentat que els resultats de diumenge passat “dibuixen un escenari gris i incert”, el qual consideren que és, “en bona part, conseqüència esperable de l’aposta d’ERC per la pacificació del conflicte, la gestió de l’autonomia i un socioliberalisme inútil”. A banda de lamentar la pèrdua de la majoria independentista i la victòria del PSC “més liberal i espanyolista de les darreres dues dècades”, des de Poble Lliure també han volgut posar el focus en la irrupció d’Aliança Catalana al Parlament: “Una extrema dreta que ha estat alimentada per mitjans de comunicació espanyolista però també per opcions d’esquerres, que, volent-la fer servir d’espantall, l’han posat al centre del debat”.