Missing 'path' query parameter

Dimarts es debatrà una proposició no de llei (PNL) de Junts que insta el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, a sotmetre’s a una qüestió de confiança. Davant d’aquest escenari les delegacions de Junts i el PSOE s’han reunit per abordar diverses qüestions, tal com ha informat l’Agència Catalana de Notícies. Junts i PSOE encara han d’acabar de tancar diversos acords i posar-se d’acord en diversos aspectes entre els quals hi ha el traspàs de les competències en immigració -un traspàs que s’hauria d’haver concretat abans del 2024-, la reducció de la jornada laboral -una proposta dels socialistes que, de moment, no compta amb el suport del partit juntaire- i l’oficialitat del català a Europa. Des de la formació del president a l’exili, Carles Puigdemont, han reiterat en diverses ocasions que deixen la porta oberta a retirar la iniciativa al Congrés en cas que hi hagi avenços en els temes que els dos partits estan negociant.

L’estira-i-arronsa entre Junts i el PSOE

Junts i PSOE tenen una relació complicada des de la investidura de Sánchez. Diverses vegades des de Junts han avisat al president espanyol que el deixaran caure en cas que no compleixi els acords. A mitjans de gener, Junts va suspendre les negociacions ordinàries amb els socialistes després que la Mesa del Congrés ajornés fins a dues vegades la tramitació de la moció de confiança contra Sánchez. La formació del president a l’exili, Carles Puigdemont, va reprendre les negociacions amb els socialistes després que els de Sánchez acceptessin tramitar a la Mesa la proposició no de llei a canvi d’introduir canvis en el redactat per deixar clar que, com diu la llei, encara que s’aprovés la iniciativa de Junts, el president del govern pot fer cas omís de la petició i no convocar la qüestió de confiança. També van arribar a un pacte per a la part social del decret òmnibus.

El ministre de la Presidència, Félix Bolaños, ha volgut recordar aquest mateix divendres, precisament, que la proposició no dels juntaires “no és vinculant”. El ministre espanyol ha afegit que els dos partits estan en “diàleg continu”, com també ho fa el govern espanyol amb la resta de formacions de la cambra espanyola per assegurar que “la legislatura i els drets avancin”.

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, al Congrés; cambra on s’haurà de sotmetre a una qüestió de confiança / Europa Press

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter