Missing 'path' query parameter

Mentre la dreta espanyola treu pit i s’aferra a les paraules del discurs de la vigília de Nadal de Felip VI en el qual ha defensat amb força, com és habitual, la Constitució espanyola del 1978, l’independentisme assegura que les paraules del monarca espanyol estan molt allunyades de la realitat que es viu a Catalunya. El secretari general de Junts, Jordi Turull, creu que el missatge del rei d’Espanya és “irrellevant” i l’acusa de ser ell mateix qui “fomenta la llavor de la discòrdia” amb discursos com el que va fer el passat 3 d’octubre del 2017 on va denunciar públicament el procés sobiranista i el referèndum d’autodeterminació.

Davant la tomba del 122è president de la Generalitat, Francesc Macià, amb motiu de l’ofrena floral pel 90è aniversari de la seva mort, Turull ha tornat a exigir que el monarca demani perdó per les paraules del 2017 i l’acusa de manca de “legitimitat moral” per demanar que no es fomenti aquesta llavor quan, al seu parer, va ser ell qui la va fomentar amb el parlament que va fer fa sis anys: “El Rei fa molt de temps que ha renunciat a fer d’àrbitre. Sempre actua de part dels afectes al règim i només quan està en perill allò de l‘atado y bien atado’“, denuncia el secretari general, recordant les paraules del dictador Francisco Franco. Durant tot el discurs de Nadal, el monarca va fer un clam a la unitat d’Espanya dins de la carta magna, ja que considera que fora d’aquesta només hi ha “arbitrarietat”. En aquest context, Turull critica que Felip VI vol la unitat de l’Estat “a cop de toro i cop de bastó”.

Imatge del president de la Generalitat, Pere Aragonès, davant la tomba de Francesc Macià / EP

Repetir el discurs post 1 d’octubre

Per la seva banda, i en la mateixa línia que Turull, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, considera que el discurs de Nadal és una continuïtat de les paraules post referèndum: “La millor mostra d’això és que la dreta i l’extrema dreta ho aplaudeixen”, apunta el cap de l’executiu català davant la tomba de Macià. En aquesta mateixa línia, la presidenta del Parlament, Anna Erra, considera que el rei Felip VI no “falla mai” en la defensa de la unitat d’Espanya. A parer d’Erra era d’esperar l’aposta del monarca per “la unitat”, “la integritat d’Espanya” i la preservació de la Constitució. Però de la mateixa manera, la presidenta de la cambra catalana creu que el discurs “no va anar per a tots els catalans” i va mostrar la “llunyania d’aquesta institució” amb Catalunya.

Més notícies
Notícia: ‘Taxi Life’, el nou videojoc que estarà disponible en català
Comparteix
El joc estarà disponible a partir del mes de febrer de l'any vinent
Notícia: El pitjor Nadal de Letícia a la Zarzuela: regal lleig, burla i humiliació
Comparteix
La dona de Felip de Borbó no ha viscut unes festes molt agradables per culpa de la família política
Notícia: El vell discurs del rei
Comparteix
"La casa dels Borbons s'aferra a la vella fórmula de lloar la Constitució amb frases que ja són una caricatura i afirmacions d'un cinisme que se suporta per costum"
Notícia: Una nit màgica sense espai ni temps
Comparteix
"Nadal no són regals comprats amb més o menys pressa, no són àpats més o menys pantagruèlics, sinó una nova oportunitat per entendre què és servei, sacrifici, humilitat i amor"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter