Missing 'path' query parameter

La secció local d’ERC de Lleida s’oposa a qualsevol pacte amb el PSC i, en conseqüència, a investir Salvador Illa president de la Generalitat. D’aquesta manera, els republicans de les Terres de Ponent se sumen al Jovent Republicà, que aquest dimarts s’ha posicionat a favor de “no permetre que l’unionisme s’apoderi del Govern de Catalunya”.

“Ens posicionem en contra de qualsevol pacte amb el PSC al Parlament de Catalunya”, diu la secció local republicana de Lleida. ERC enumera un seguit d’objectius que el partit ha de defensar al Parlament, entre els quals cita “la independència del nostre país” i promoure polítiques progressistes que beneficiïn al conjunt de la població catalana. “Un pacte amb el PSC seria incompatible amb aquests objectius i amb el mandat democràtic que ens han donat els nostres votants”.

Coherència i integritat

ERC Lleida prefereix anar a una repetició electoral que pactar amb els socialistes. “A ERC no ens fan por les urnes”, diu la secció local de la formació política. Els republicans de Lleida fan una crida a mantenir “la coherència i la integritat”, “rebutjant qualsevol aliança amb aquells que han actuat en contra de la voluntat democràtica del poble català”, i insten a la direcció del partit a seguir treballant per una Catalunya independent i republicana, mantenint-se fidel als “valors” d’ERC.

Els mals resultats electorals dels republicans a les eleccions catalanes del 12-M han sotmès els republicans en una profunda crisi, que ha derivat amb la renúncia de Pere Aragonès al seu escó i l’abandonament de la primera línia política, i a la sortida de la presidència d’ERC d’Oriol Junqueras. Enmig d’aquesta situació, la militància de la Federació de Barcelona vota aquest dijous si entra en el govern de Jaume Collboni, amb el partit dividit i amb la direcció preocupada que els resultats puguin afectar en les negociacions per la presidència de la Generalitat.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter