Finalment, després d’hores d’incertesa i un cop la jutgessa va desestimar el procediment d’habeas corpus imposat per la seva defensa, el segon mosso detingut per col·laborar amb el president a l’exili Carles Puigdemont ha quedat en llibertat. Així ho ha confirmat fonts de la defensa, consultades per aquest diari, després de la seva compareixença davant del jutjat de guàrdia de Granollers, partit judicial on té la residència i on va ser finalment detingut després de ser identificat pels agents de la comissaria general d’informació de la policia de la generalitat.
De fet, el mosso estat sota vigilància policial durant tota la nit fins que avui no ha passat a disposició del jutge. Cal tenir present que l’altre mosso va quedar en llibertat després de passar per les dependències del jutjat d’instrucció número 20 de Barcelona que estaven funcions de guàrdia. Els Mossos d’Esquadra els investiguen per un suposat delicte d’obstrucció a la justícia. De fet, a les diligències policials hi consten dos mossos més, un bomber, una dona i el secretari general de Junts, Jordi Turull.
Una revenja policial
El setge als dos mossos d’esquadra és, segons indiquen fonts de l’entorn del president, una veritable “revenja policial” perquè la Prefectura dels Mossos els assenyala com a “col·laboradors” del fiasco policial que va suposar la marxa de Puigdemont deixant amb un pam de nas la policia de la Generalitat, el Cos Nacional de Policia i la Guàrdia Civil. En aquest sentit, el cap del cos, el comissari Eduard Sallent, ha sentenciat aquest matí, en roda de premsa, que els dos agents “no mereixen portar el seu uniforme”. No és el primer cop que els Mossos assetgen altres Mossos per complir amb les seves funcions de protecció presidencial, va ser el cas del sergent Lluís Escolà i dels dos agents que acompanyaven Puigdemont quan va ser arrestat a Alemanya, el marça de 2018.

