Llarena cita per al 30 d’abril la consellera Serret

El Fiscal i les parts, també convocades

El magistrat instructor de la causa del Procés, Pablo Llarena, ha citat pel proper 30 d’abril, a la consellera Meritxell Serret per fer la declaració indagatòria. És el primer pas després de posar-se a disposició del Tribunal el passat 11 de març després de tres anys a l’exili a Bèlgica. El jutge la va citar inicialment per al 8 d’abril, però aquesta compareixença es va suspendre per un contacte estret amb COVID de la consellera. A la declaració indagatòria també hi seran el Ministeri Fiscal i les altres parts personades.

Serret va comparèixer per “normalitzar i regularitzar” la seva situació processal, en les seves paraules, just després d’explicar els seus arguments a l’instructor. La seva estratègia de tornada està basada en la condició de “diputada” i de la seva “voluntat d’exercir-la políticament” . A la sortida del Suprem, aquell mateix dia va assegurar que volia “contribuir a l’estratègia antirepressiva, per seguir avançant en una solució democràtica”.

Ara, el procés judicial es basarà en la desobediència atesa la jurisprudència marcada per la sentència del Procés emesa per la Sala Penal que va presidir Manuel Marchena. L’exconsellera va ser processada pels delictes de malversació de cabals públics i desobediència, no obstant això, atès que fins ara no s’ha atribuït que el seu departament fes pagaments concrets per l’organització del referèndum de l’1-O, i ja que els processats que van ser jutjats en aquesta mateixa situació van ser condemnats per un delicte de desobediència i absolts de delicte de malversació, no s’havia cursat contra ella cap ordre europea de detenció després de la sentència del 14 d’octubre de 2019. Tot i això hi havia, però, una ordre nacional de detenció per prendre-li de declaració i continuar el procediment contra ella.

La pena prevista per al delicte de desobediència és de multa i inhabilitació per a ocupació o càrrec públic de fins a dos anys. Després del seu lliurament, la decisió del magistrat instructor , Pablo Llarena, ha estat la de citar-la per ser interrogada el proper 8 d’abril i amb la participació de la resta de les parts personades. Un cop citada, ha quedat en llibertat.

Comentaris

    Ramon 22/04/2021 6:01 pm
    Els botiflers el segle XVIII. El Timbaler del Bruc el segle XIX. El Terç de Montserrat i el PSC el segle XX. ERC el segle XXI. Quatre segles de tradició renegada.
    Ramon 22/04/2021 5:55 pm
    Em Recorden Cervera
    LSO 22/04/2021 1:26 pm
    Un montaje descarado de ER y PSOE-PODEMOS, y esta tipa una traidora sin escrúpulos.
    Jordi (Català i Suís) 21/04/2021 11:03 pm
    El meu consell a la Sra Serret és el següent: "Toqui el dos a Suïssa. Demani l'asil polític per persecució contra la Minoria Nacional Catalana a la qual pertany". Això és el que hauria de fer i no anar a veure al psicòpata feixistoïde i incompetent Llarena. Però potser hi ha una "agenda" amagada i tot ja està pactat. I potser la propera a tornar serà la Marta Rovira que Genève és molt dura per als qui no hi són nascuts i de tres generacions més enrere. UN enviava els nous funcionaris internacionals a Genève i si aguantaven sense posar-se malalts els enviaven arreu del món. El clima és molt dur des de la tardor fins a la primavera. I això inclou gran part del Plateau Suís. Si la Rovira vivia al Valais allà és una altra cosa: sol i vi. Bé tornant a la Serret, coneixent els Espanyols (mentiders, sense paraula, lladres de mena) jo no me'n refiaria de no sortir emmanillada i cap a la garjola... que Espanya no paga pas traïdors !
    gerard de sarria 21/04/2021 9:15 pm
    Gonzalo...vete a tu pueblo Per cert...ja veureu que aquest judici serà un judici just....cara a Europa. Gràcies ERC, gràcies el vostre criollisme ibèric...sou molt bona gent...usa
    Quim 21/04/2021 9:11 pm
    Bon dia Gonzalo tricorni tres collons i cap cervell, fastigós fill del cuerpo.
    2021 21/04/2021 4:34 pm
    Tranquils! la Meritxell Serret és un esquer per pescar els peixos grossos, a més, ja tenen fet un pacte de no agressió, cap problema
    Gonzalo 21/04/2021 4:31 pm
    El golpe lo sentisteis vosotros el 1 de octubre..... En toda la cabeza!!!!!
      un supporter dels colpistes 21/04/2021 5:28 pm
      Poc saber i torero.
    Luisnomeacuerdo 21/04/2021 2:36 pm
    Otra fascista independentista que va a estar con el ojete cerrado una temporada, a ver si se pone tan chula ahora. Al final sois lo que sois, ni más ni menos.
      La memòria no falla mai 21/04/2021 4:12 pm
      Aquests que no recorden, son els que tenen la ment tancada i la boca oberta. Resumint, toreros.
        Gonzalo 21/04/2021 4:30 pm
        Pues mira... Un torero tiene más cojones que todos vosotros juntos.
          Un torero es un tonto español... 22/04/2021 8:46 am
          Igual que tu, Gonzalo de mierda!
      S'et veu el plumero 21/04/2021 2:50 pm
      T'he vist amb un nom igual a un chat de la policia, crec que ets un "madero" acomplexat..
        Aquesta escòria no va passar les proves per ser policia, es massa tonto i curtet, no el van acabar de collar bé, no gira rodó, no va fi, li manquen dos tombs de clau... 22/04/2021 8:53 am
        Es un segurata amargat que s’amaga darrere dels contenidors de brossa (el seu lloc natural) que hi ha davant del número 74 de les Rambles dels Fills de Mil putes, per masturbar-se mentre veu sortir paràsits ecspanyordos amb uniforme... Tot plegat, un malalt!
        Es una merda de persona... 22/04/2021 8:48 am
        Llavors ja dona el perfil de policia...
    lawfare 21/04/2021 2:16 pm
    mucho me temo que su abogado ha infravalorado la brutalidad , lawfare, y todos los adjetivos que deseen del brazo ejecutor del poder (real ) .El gobierno no tiene poder, y lo saben , pero la poltrona .... por eso, o tienen un pacto (del tipo que sea) o veremos nuevos titulares/telediarios tipo NODO
    No res 21/04/2021 1:54 pm
    Inhabilitació i no la tancaran per demostrar que els de Waterloo poden tornar tranquil.lament...etc No gràcies.
    Gonzalo 21/04/2021 1:31 pm
    Inhabilitacion y ya está. Así aprenderá.
      Dàmocles i la seva espasa 21/04/2021 4:16 pm
      Tu a disfrutar de Vox, i ja sentiràs el cop.
      odisea 21/04/2021 2:00 pm
      Pues mucho le queda que aprender de la casta de hispanistan corruptos y ladrones disfrutando.