L’Audiència Nacional concedeix la llibertat condicional a Rodrigo Rato

A proposta de la junta de tractament que destaca "l'antiguitat dels fets", la conducta "adaptada" i l'edat

L’Audiència Nacional ha concedit la llibertat condicional a l’expresident de Bankia Rodrigo Rato pel cas de les targetes ‘black’. Rato va ser condemnat a 4 anys i 6 mesos de presó i va ingressar-hi l’octubre de 2018. Actualment, tenia el tercer grau penitenciari, de semillibertat. La junta de tractament del centre d’inserció social en el qual complia condemna va proposar la llibertat condicional per “l’antiguitat dels fets delictius”, perquè Rato és “septuagenari” i ha realitzat “de manera positiva el programa de justícia restaurativa”, per tenir “una conducta penitenciària adaptada” així com “la responsabilitat civil pagada íntegrament”. El jutjat ha avalat la proposta, a la qual es va mostrar favorable la fiscalia.

“Concorrent tota la resta de requisits excepte el d’haver extingit les tres quartes parts de la condemna, i vist l’informe favorable del ministeri fiscal, procedeix per tot això, aprovar la proposta de llibertat condicional a favor del citat penat”, diu la interlocutòria amb data d’aquest dijous. La decisió encara es pot recórrer, però ja és executiva.

Comentaris

    L'Arrahonès 12/02/2021 4:16 pm
    “l’antiguitat dels fets delictius”: Quina barra! Que preguntin a tots els estafats si el diner que els va robar estan devaluats! "septuagenari": S'hauria de saber quants empresaris estan a la presó, per haver fet alguna trampa, intentant salvar l'empresa, el seu patrimoni i molts llocs de treball, fent alguna trampa.
    Una més 12/02/2021 3:18 pm
    Trobo que encara si a passat massa rato a la presó, deu ser que no deu ser de la corda de la fiscalia
    No podem esperar res de bo ni just d'eSSpanya 12/02/2021 1:27 pm
    What else? Uno de los suyos!
    L'OBSERVADOR ASTORAT 12/02/2021 1:24 pm
    L'Audiència Nacional (AN) va ser una "Mutació Ful Constitucional del 1977", del Franquista "Tribunal de Orden Público (TOP)". No va ser més doncs, que una "Operació de Maquillatge i Canvi de Nom", per continuar perseguint, ara des d' una suposada perspectiva "Democràtica", tot allò fos susceptible de poder fer trontollar el "Deep State Ñ (Franquista 2.0-Borbónic)" i també per suposat, "La Sagrada Unidad Indisoluble de España". Quin valor té doncs, ni una sola línia de les seves Sentències o Resolucions!
    Gonzalo 12/02/2021 12:57 pm
    Lógico y normal. Este hombre no va repitiendo que cuando salga lo volverá a hacer. Y le asisten razones humanitarias (tiene una edad avanzada), razones económicas (ya ha satisfecho todas las demandas económicas que le fueron aplicadas), y razones legales (ajustado a derecho en un estado democrático como es el español).
    62
    62
    Respon
      Rèquiem in pace 12/02/2021 4:53 pm
      Perdona Señor, aquest pobre desgraciat "susodicho" Gonzalo, no te ni puta idea de que va el tema. Es tant sols un pobre inepte sense cultura, ho més ben dit, amb molta "kurtura" i que la seva fastigosa boca el fa vomitar merda. Més clar l'aigua de Malavella.
      El Fustigador Español 12/02/2021 1:23 pm
      Claro es que no hace falta repetir que lo volvera a hacer.... de hecho se sobreentiende y se sabe que ya lo esta haciendo y encima permitiendole... como ud dice España es un estado "ajustado a derecho en un estao democratico) jeje
    marxem 12/02/2021 12:45 pm
    Veus que bé. Els seus amics ja han fet la feina. Espanya és un femer i em de marxar com més aviat millor
    Dr Sallop 12/02/2021 12:39 pm
    Independentistes ! habiam cuan tardareu am comparar un presoner am temes economics am els politics engarjolats per temes totalment diferents : Independentistes, sou molt molt curtets, per comptes de comparar, estigueu a la guait que la NESTLE i les Pastas Gallo, estan a punt de marxar de Catalunya, aixo us tindrioa de preocupar, pero com que sou tan tan tan curtes , igual penseu que Xuculata Pepitu de San Magi, o Pastes Marieta de Morfany, sortiran guanyant !! apa vinga !! independentistes , sou la xacra que hem de soportar dia a dia !!
      El Fustigador Español 12/02/2021 1:21 pm
      hahahahaa A mi todas esas empresas si marchan cojonudo, como dice el dicho mientras haya negocio otras vendran... como si fuesen las unicas empresas
    Ferran 12/02/2021 12:28 pm
    Qué será conducta penitenciaria ADAPTADA? Amiguete,amiguete...
    jm 12/02/2021 12:03 pm
    Si es dóna pressa, encara té temps de tancar campanya amb el PP a Catalunya !!!!!!!