La waterpolista catalana Roser Tarragó, que s’ha proclamat campiona del món de waterpolo amb la selecció espanyola al mundial de Barcelona, ha estat la darrera víctima de la catalanofòbia a l’esport. En aquesta ocasió, per tenir una icona d’una estelada al seu perfil de Twitter, fet que ha desencadenat una onada d’odi i insults que l’han obligat a tancar el seu perfil a la xarxa social.
Segons ha explicat el programa ‘El Món a Rac1′, Tarragó prefereix no fer cap declaració ni donar cap entrevista, per no alimentar la polèmica i ha apostat per intentar passar desapercebuda. Arran d’aquests insults rebuts, Tarrragó també ha estat objectiu de moltes mostres de suport. Ahir mateix es va crear l’etiqueta #TotsSomRoserTarragó a Twitter, i van ser nombroses les persones, anònimes i del món polític i esportiu, que van voler escriure unes paraules a la waterpolista.
El corredor de muntanya i fondista Kilian Jornet ha estat un d’aquests esportistes que ha donat suport a la waterpolista, i mitjançant una piulada al seu Twitter ha dit: “Esport és passió, és esforç, és sentiment, equip i un mateix. Tret de context no és esport. Felicitats Ru i tot l’equip”.
Per la seva banda, la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, també es va dirigir a Tarragó: “#TotsSomRoserTarragó fins que ser i sentir-se català, estimar el teu país i portar una estelada no sigui respectat. Prou fòbies”.
També la número dos d’ERC i portaveu del grup parlamentari, Marta Rovira, ha fet una piulada al seu Twitter per “defensar la llibertat d’expressió al twitter i encara més si la opinió és dels campions”. I de la mateixa manera ho ha fet l’alcalde de la Seu d’Urgell i diputat al Parlament, Albert Batalla: “Un argument més per decidir el nostre futur i decidir llibertat. 2014”.
Tot just fa un any, li va passar una cosa semblant al jugador de hoquei Àlex Fàbregas qui va fer unes declaracions assegurant que “el meu sentiment és català, jugo amb Espanya perquè no hi ha una altra opció”, i també va rebre crítiques i insults, el que va provocar que es veiés obligat a tancar també el seu compte de Twitter.