El Comitè d’Experts de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) conclou en un informe que pel ministre de Foment, José Blanco, és “oficial i definitiu” que no és recomanable modificar el traçat del TGV ni paralitzar les obres al seu pas per la Sagrada Família. El portaveu de CiU, Pere Macias, ha demanat “extremar” el rigor i fer una parada tècnica per crear una comissió “independent de veritat” que pugui prendre les millors decisions.

Blanco ha explicat durant la sessió de control al Govern espanyol que el seu ministeri treballa des del principi amb “rigor i transparència”. Un rigor, ha dit, que l’Audiència Nacional ha avalat fins a sis vegades i que ara, en un informe del 7 de juny, torna a avalar la UNESCO.El ministre ha explicat que en aquest informe “definitiu i oficial” del Comitè d’Experts de la UNESCO veu amb bons ulls “totes les actuacions” que està fent el Ministeri de Foment “no qüestiona el traçat, no recomana modificar-lo, no demana mesures constructives addicionals” i tampoc recomana ‘paralitzar les obres’. Blanco ha demanat a Macias que acatin aquest informe.

La societat civil catalana demana que s‘aturin les obres

En el context d’aquest nou informe, la Junta permanent en defensa del Patrimoni de Catalunya ha demanat a través d’una carta al president del Govern espanyol, José Luis Rodriguez Zapatero i al ministre de Foment, José Blanco, que s’inverteixin els diners del túnel en obra social.

Amb un total de 64 entitats adherides, la societat civil catalana insta Zapatero a que destini a obra social i pensions “la innecessària inversió del túnel del TGV al seu pas per sota la Sagrada Família, i que pari les obres”, demanen. En aquest sentit les associacions consideren “que es tracta d’una obra prescindible, que amenaça l’estabilitat de 18.000 habitatges i de dues obres Patrimoni de la Humanitat, la Sagrada Família i la Pedrera”.

Pel que fa a accessibilitat, les associacions recorden al President del Govern espanyol i al ministre de Foment que ara “ja queda garantida per les estacions de Sants i La Sagrera, a més de la continuïtat de l’itinerari Sevilla-França que queda garantida pel by-pass en construcció del Vallès, que ha de finalitzar aquest 2010”, recorden.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa