La Guàrdia Civil intenta embolicar Jaume Giró en el cas Volhov

L'investigador vincula el conseller d'Economia a una suposada maniobra amb David Madí i s'equivoca i li canvia la cartera

Nou protagonista en l’estrambòtica instrucció del cas Volhov. El nou cap policial de la investigació del sumari que dirigeix Joaquín Aguirre, magistrat del jutjat número 1 de Barcelona, pretén embolicar l’actual conseller d’Economia, Jaume Giró, en una de les peces separades del cas, que investiga una curiosa miscel·lània que va des de la trama russa del Procés fins al Tsunami Democràtic, passant pel suposat finançament de l’exili i operacions urbanístiques.

El comandant en cap de la Unitat de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil, que fins ara era el secretari i coautor dels atestats policials que signava el tinent coronel Daniel Baena, ha presentat un escrit al jutge amb què demana prorrogar el termini de la investigació a la vista que se li acaba el temps. En aquest ofici, al qual ha tingut accés El Món, del passat 21 de juny, el comandant esbossa possibles causes d’investigació on veu “indicis de criminalitat” descobertes arran de la ingent quantitat de la documentació intervinguda, gravacions de comunicacions i aparells mòbils requisats.

L’ofici de la Guàrdia Civil suplicant la pròrroga de les diligències/QS

En un d’aquest punts, l’investigador mostra la seva insistència a destacar “l’enorme poder d’influència de David Madí” i la seva tasca “d’intercedir davant diverses autoritats catalanes” gràcies als seus “contactes polítics”. En aquest marc, el comandant assegura que Madí “hauria facilitat a l’actual conseller d’Economia [tot i que s’equivoca i escriu que és el conseller d’Empresa] Jaume Giró, l’accés a Antoni Molons per obtenir una subvenció del Departament de Presidència amb la qual sufragar un projecte d’edició d’un diari econòmic”.

En base a aquest “indici”, el cap de la instrucció policial reclama al jutge més temps per poder analitzar “l’important volum d’informació” i poder cosir aquesta acusació i obtenir “indicis de criminalitat” o “la pràctica de noves diligències”. Fins i tot, el comandant considera que aquests indicis podrien constituir algun tipus de delicte contra l’administració pública sense especificar-ne quin. De moment, de les 137 “evidències recollides” –ordinadors, gravacions, aparells mòbils– només se n’han analitzat 65. Amb la pròrroga demanada, la Guàrdia Civil vol acotar més la investigació que envolta Giró. Curiosament, el conseller al qual el cap de la investigació li ha canviat la cartera.

Comentaris

    l'odi els té ben cecs 25/07/2021 7:07 pm
    no són més cutres perquè no s'entrenen
      L'odi els fa cecs 26/07/2021 12:58 pm
      Sí, sí... "cutres" i tot el què vulguis, però ens tenen encara, des de fa més de 3 segles, sota la seva sobirania. Menys escriure, menys parlar i més fer per tots i per la independència, cadascú des de les seves possibilitats i situació professional, social etc
    Free Tabarnia 25/07/2021 7:17 pm
    Cuando el río suena, agua lleva.
      Fart de pallassos 25/07/2021 9:30 pm
      I tant, mira el lladre del Borbó i famiglia, aviat tots ofegats
      Ha, ha, ha 25/07/2021 10:04 pm
      No és que soni res, és que esteu sonats.
      .3 26/07/2021 12:23 am
      Menos con los PPutrefactos PPodridos y los ciutadANUS ...
      Tu tía 26/07/2021 1:49 am
      Cuando el rio suena, hay un tarándose la G. C. preparando pruebas falsas!
      Jordin 26/07/2021 7:08 am
      Difama, que algo queda.
      Josep M. 26/07/2021 11:20 am
      Mira't al mirall que això que et fa dir aquesta bestiesa, és odi de cavernícola !!
      Manel 26/07/2021 12:14 pm
      Gran cantidad de rios solo llevan purines, o sea mierda
      Baix Empordanes 26/07/2021 2:39 pm
      Hola LIbre Tabarnio a ti lo que te gusta es el vino de cariñena y el de valdepeñas no lo que lleva el rio.
    Cal dir-ho 25/07/2021 7:23 pm
    Cal seguir explicant les misèries del clavegueram espanyol ? Els catalans som massa mesells, masses anys suportant l'ocupant espanyol. Més que mai ens cal la independència. Cap agressió espanyola sense resposta pacífica i no violenta.
    Jeroni Munyós 25/07/2021 7:34 pm
    26 de maig 2021 / 25 de juliol 2021, les forces d'ocupació espanyoles no han trigat ni 2 mesos a fer "atestats" i "informes" falsos i fantasmes al nou Conseller d'Economia ? Quina credibilitat tenen els espanyols ? Desperteu-vos amb aquesta mena de gent es impossible conviure-hi. Ens cal la independència, qui no en vegi la necessitat d'alliberar-nos de l'ocupant espanyol, que es posi ulleres. Més enllà d'Espanya hi ha vida, visquem-la i gaudim-la, sense el jou ni les poca-soltades espanyoles.
      Estronci 25/07/2021 9:55 pm
      Es necessari però és imposible sinó fem fora els colons. Fins que no ens plantegem això com una guerra ho tenim perdut.
        Inedit 26/07/2021 11:11 am
        Cal ser ruc per no veure que els politics de la Generalitat ens estan prenen el pel a tots els ciutadans catalans. Politic =lladre.
          Editat 26/07/2021 12:54 pm
          Inèdit, ets un babau comentarista de falsa bandera, no et fa vergonya ? Entre tots aconseguirem la independència.
          INCREDUL 26/07/2021 2:44 pm
          Que vol dir que els politics catalans son lladres i a las hores deuen ser aprenents dels del PP de pnya.
        Celestina Estroncianita 26/07/2021 12:52 pm
        No es pas veritat això que escrius, encara més, és a l'inrevés. L'ocupant -els funcionaris, forces d'ocupació etc- se'n van voluntàriament al seu país quan es fa efectiva la independència del nou estat. Independentment del sistema acordat o no amb l'estat matriu. Pel què fa a guerra, els espanyols ja fa anys que en fan, assabentat què és el LAWEARE... o guerra judicial.
        Celestina Estroncianita 26/07/2021 4:24 pm
        És pas veritat això que escriviu Sr Estronci, encara més, és a l'inrevés. L'ocupant -els funcionaris, forces d'ocupació etc- se'n van voluntàriament al seu país quan es fa efectiva la independència del nou estat. Independentment del sistema acordat o no amb l'estat matriu. Pel què fa a guerra, els espanyols ja fa anys que en fan, assabentat què és el LAWFARE... o guerra judicial.
    Ricard 25/07/2021 7:42 pm
    Cap novetat. Ens volen incriminar a tots per simple xenofòbia. A tots. No ens suporten.
      Llautó 25/07/2021 9:56 pm
      Es que oleis mal
        Aliatge de coure i de zinc 26/07/2021 1:03 pm
        Si, és clar i prou que ho sabem, el xovinisme espanyol i la supremacia espanyola puden molt, per això volem un estat propi.
    joandomenec 25/07/2021 7:44 pm
    I per damunt de mentides i embolics, la ganduleria congènita i manifassera.
    Doctor Strangelove 25/07/2021 10:44 pm
    És obvi! Doc
    666 26/07/2021 12:21 am
    Ahhhhh ! La Guarra Civiii !
    Jaux 26/07/2021 12:39 am
    Pel be de la justicia a l estat espanyol inpel cos de la guardia civil, que ho deixin estar i es retirin. Vengonya.
    GAVANENC 26/07/2021 9:24 am
    Que l'hi donin al Tácito que es experts en fer novelas de ficció
    Jo 26/07/2021 9:33 am
    Una collada de ineptes, que no serveixen per res, inventant el que sigui per fer mal als catalans! Ara investigar als Borbons, als ppros, i a tota la purria que hi ha en aquesta merda de país.. això no! I tot el temps i recursos que es malgasten, és tindrien que reclamar com a malversació i començar a fer neteja d'aquests malparits, que es dediquin a escriure fulletons que es lo millor que saben fer i a veure si així es guanyen la vida decenment..
    MHP 26/07/2021 10:57 am
    Doncs això, ben cecs esteu, indepres.
    Anònim 26/07/2021 11:21 am
    No tenen vergonya aquests lladres de politics,
    Cabrejat 26/07/2021 11:23 am
    Nomes desitjo que aquets sense vergonya de politics corruptes vagin a preso!!!
      Cabreta 26/07/2021 1:09 pm
      Apa! Comencem l'elenc, M. Rajoy, Aznar, Montoro, Casado dit "màster", Sanchez-Camacho, Fisas, família Cospedal, Nasseiro, Diaz Ayuso, O. Smith...
    Luisnomeacuerdo 26/07/2021 1:10 pm
    Otro fascista independentista que va a tener cerrado el ojete un tiempo Buen trabajo el de la guardia civil para quitarles las ganas de saltarse la ley a los lazinazis.
      GAVANENC 26/07/2021 1:34 pm
      jajajajajajajaaaaaaaa, jajajajajajaaaaaaa......uy que miedo..!!!!!!
    Luisnomeacuerdo 26/07/2021 1:24 pm
    No se demuestra ni me acuerdo a pesar de las pruebas que habría del teniente Faena, el cual com espaÑol hecho y de derecho, es inmune, no creo que mintiera o mintiese cuando negó, en el "juicio" de Marchena, que fuera él quién estubiera detrás del cuento de Twitter "Tácito" desde el que estaría atacando e insultando con autoplacer a políticos, activistas y periodistas catalanes desde al menos el aÑo 2012.
      L'Escurso Negre 26/07/2021 2:50 pm
      Este Faena no era aquell del merde de MercaCordova, en eu sentit parlar mes d'allo
    GAVANENC 26/07/2021 1:34 pm
    jajajajajajajaaaaaaaa, jajajajajajaaaaaaa......uy que miedo..!!!!!!
    Ocell Negre 26/07/2021 2:51 pm
    Este Faena no era aquell del merde de MercaCordova, en eu sentit parlar mes d'allo