El diputat de la CUP i secretari tercer de la Mesa del Parlament, Pau Juvillà, ha anunciat aquest divendres que recorrerà davant del Tribunal Suprem la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) de retirar-li l’escó. El Parlament també presentarà un recurs a l’alt tribunal per protegir la seva sobirania i defensar l’escó de Juvillà després que el passat 17 de desembre acordés per una àmplia majoria mantenir-li l’acta fins que la seva sentència d’inhabilitació per no despenjar llaços grocs del seu despatx sigui ferma.
El president de Cs, Carlos Carrizosa, ha avançat des de Vic que el seu partit ha presentat un escrit a la Mesa del Parlament per reclamar que s’executi de manera “immediata” l’ordre de la Junta Electoral i ha advertit la presidenta de la cambra, Laura Borràs, que no fer-ho suposaria incórrer en un “delicte de desobediència”. Carrizosa s’ha mostrat convençut que tant Juvillà com Borràs impulsaran “mil recursos” per “protegir els seus privilegis”.
Absència del PSC
El diputat de la CUP, que ha comparegut acompanyat de Borràs i de la resta de membres independentistes de la Mesa. El secretari primer, Ferran Pedret (PSC), no ha estat present a la roda de premsa malgrat que el seu partit va votar a favor de la resolució del Parlament que apostava per mantenir els escons dels diputats de la cambra fins que hi hagi sentència ferma d’inhabilitació. Juvillà ha assegurat que l’absència del PSC és anecdòtica i que compta amb la majoria de desembre per defensar la sobirania del Parlament.
Juvillà ja havia mostrat aquest matí la seva confiança amb què el Parlament li mantindrà l’escó malgrat la resolució de la JEC, tot i que no ha acabat de concretar com podran evitar que s’executi la sentència ni si la Mesa està disposada a desobeir. El diputat de la CUP ha explicat que els serveis jurídics del Parlament i del seu partit estan estudiant la millor manera de procedir i no ha confirmat si demanaran mesures cautelars o cautelaríssimes per endarrerir la decisió. Sí que ha avançat que estan disposats a esgotar totes les vies judicials i que si cal, arribaran fins a la justícia europea.