L’expresident i candidat a revalidar la direcció d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha descartat “qualsevol possibilitat” d’entrar al Govern de la Generalitat aquesta legislatura. En una roda de premsa de Militància Decidim, la seva candidatura a liderar el partit, Junqueras ha “descartat del tot” un govern de coalició entre els republicans i el PSC de Salvador Illa, que ara governa en minoria però amb l’aval inicial d’ERC i Comuns.

L’exvicepresident de la Generalitat defensa que la seva candidatura neix amb vocació de conduir ERC cap a un partit “gran, obert i guanyador” capaç d’aglutinar “majories”. En aquest sentit, Junqueras diu que, si torna a liderar el partit, ERC serà l'”alternativa” al PSC. “Volem ser una força política que exerceixi un paper central, que sigui protagonista, que sigui la millor alternativa al PSC, que en aquest moment acumula massa poder en massa àmbits institucionals” ha puntat Junqueras, que demana ser “exigent” amb el compliment dels acords de la investidura.

L’equip de Junqueras també ha presentat una seixantena de mesures de renovació i ha anunciat la voluntat de crear una “comissió de la veritat” per l’afer dels cartells dels germans Maragall. Una comissió formada per cinc militants experts en diferents àmbits que tindrà l’objectiu de concloure, en tres mesos, “qui són els responsables i aplicar les sancions que hi correspongui”.

Elisenda Alamany, candidata a la secretaria general d’ERC, i Oriol Junqueras, líders de la candidatura Militància Decidim (ERC), en roda de premsa | Bernat Vilaró (ACN)

Més enllà de la seva política de pactes, la candidatura de Militància Decidim ha demanat fugir d’una “cantonada de l’esquerra” i dels “llocs marginals” de l’independentisme. Així ho ha remarcat Elisenda Alamany, candidata a la secretaria general d’ERC. D’altra banda, Junqueras s’ha exigit “cosir i recosir el partit”, però no ha matisat si seurà amb Marta Rovira abans del congrés, per refer ponts. “Tota la meva disposició a parlar amb tothom i el meu desig d’arribar a acords amb tota la militància d’ERC. La millor manera de fer-ho és amb el congrés”, ha dit. Rovira havia demanat acabar “junts” la seva etapa al capdavant d’ERC.

El NEN buscarà l’aval de la militància als pressupostos

D’altra banda, la candidatura Nova Esquerra Nacional, pròxima a la figura de Marta Rovira, també ha defensat que ERC “no ha de ser crossa de ningú”. En una entrevista a TV3, Raquel Sanz no ha volgut entrar a fons de la negociació pressupostària, que el president Salvador Illa té ara entre mans. En tot cas, la republicana ha defensat que ERC, si la candidatura NEN guanya la batalla per liderar el partit, consultarà a la militància si avala o no els pressupostos. Ara bé, Sanz tampoc ha aclarit si la consulta seria vinculant.

Comparteix

Icona de pantalla completa