Junqueras, Bassa, Romeva i Forcadell rebutgen respondre Marchena sobre l’indult

Tots quatre aposten per l'amnistia

Ni cinc dies. Els presos polítics d’ERC Oriol Junqueras, Dolors Bassa, Raül Romeva i Carme Forcadell han anunciat que no respondran a la petició que el Tribunal Suprem els va formular ahir perquè al·leguessin allò que consideressin convenient sobre un possible indult impulsat per terceres persones.

En un comunicat difós aquest migdia, tots quatre presos polítics argumenten que no donaran resposta a l’alt tribunal perquè “la llei no ho preveu i perquè no és de compliment obligat”. Així mateix, Junqueras, Bassa, Romeva i Forcadell asseguren que “és la primera vegada que el Suprem reclama una petició d’aquestes característiques” i que, “si ho fa ara, és per qüestions merament polítiques”.

De la mateixa manera que ahir ho pal·lesava en un tuit Jordi Cuixart, aquest migdia tots quatre remarquen que “la solució al conflicte polític entre Catalunya i l’estat espanyol ha de ser col·lectiva i passa per l’amnistia”. Una amnistia que hauria d’arribar “a totes les persones represaliades, més de 3.000 arreu del país”.

La petició de Manuel Marchena de l’opinió als sentenciats és una decisió prou insòlita. Els advocats dels presos asseguren que en tots els anys d’exercici “no ho havien vist mai, perquè ni és un tràmit obligatori i perquè els jutges no ho fan mai”. En aquest sentit, tots hi veuen una clara intencionalitat política.

Comentaris

    L'OBSERVADOR ASTORAT 06/05/2021 9:58 pm
    "Os haré una propuesta que no podréis rechazar". Va dir Vito Corleone (Capo di tutti capi), o pot ser ho va dir, Manuel Marchena (Capo di tutti giudici).
    Doctor Strangelove 06/05/2021 8:17 pm
    Frisen per l'indult però han de fer el paperot de cara a tot els retardats que els voten, car se'ls hi veuria massa el llautó! Doc.
    DUI 06/05/2021 7:04 pm
    DUI
      Gonzalo 06/05/2021 8:52 pm
      Saben aquel que DUI....?
    Ricard 06/05/2021 6:18 pm
    Bona decisió. Als castellanistes racistes no se'ls ha de fer el joc.
    Gecko 06/05/2021 5:47 pm
    L'espanyolam de nou i de forma cada vegada més desesperada, diguem-ne com el partit de Rivera, intenta fer bullir la seva olla. No se n'adonen que les seves atzagaiades a més a més de produir l'efecte contrari al que voldrien, es retraten tot sols ? Ha, ha, ha.
    Dr Sallop 06/05/2021 4:02 pm
    Tots quatre aposten per l'amnistia :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Tots cuatre saben de sobres que la Amnistia nomes esta conte,mplada am paisos que son una Dictadura , Espanya NO es una dictadura, España te una democracia justeta pero democracia, el que pasa es que aquets txtxinabus estan tan abduits i am el cervell tan rentat que demanen una Amnistia per fer veura al Mon que vivim a una Dictadura, dons NO, us pudeu quedar a la garjola moooolts anys, aixo si, cuan sortiu torneu a fer un Referendum il-legal ! il-legal ! il-legal ! totalment il-legal , lleis de desconexio, proclamacio de cullunades, apa , a la garjola ! aixo si, aneu demanan a,nistia ! carallots !!
    27
    228
    Respon
      Democracia justeta... com tu! 06/05/2021 10:08 pm
      Essent espanyol ja se sap...
      Gavanenc 06/05/2021 5:58 pm
      Alguns detallets que les llumeneres annexionistes espanyoles desconeixen o ho fan veure, convocar, preparar i realitzar un referèndum sense permís de l'autoritat vigent espanyola, segons el codi penal espanyol, no és delicte ni ho era l'octubre del 2017. Segona, això de democràcia "justeta" no cal que ens ho recordis, qualsevol persona una mica informada sap que els estats democràtics no fan servir "qualificatius" com "plena", "homologada", "consolidada", "completa"... per a afegir-ho a la democràcia. Això també és una herència del temps de Franco, quan aquest infaust dictador tenia la barra d'anomenar al seu miserable règim "democracia organica". Tenim memòria.
        Dr Sallop 06/05/2021 6:31 pm
        PD : el mandat del u de octubre !! Jaaaaaaaa !! quin mandat ?? si to ba ser il-legal !! apa ! que tot es il-legal i fora de la lley !! apa a dormir !!
          Pep 06/05/2021 7:05 pm
          Mejor me callo, que no está el horno para bollos.
      Juli Vert 06/05/2021 5:12 pm
      Res es veu que estan millor al trullo, per això quan sortint, ho tornaran a fer. De on no n'hi ha, no en ratja, que li farwm.
    Gonzalo 06/05/2021 3:46 pm
    Pues ante el escaso o nulo interés mostrado en SU indulto....lo tiene fácil su señoría.....propuesta de denegación de esa medida de gracia.
    17
    166
    Respon
      Gonzalo 06/05/2021 5:39 pm
      Tocayo, joder.....descansa....no intentes hacerte pasar por alguien que no eres, Tacito. Pídete un consejo.