Missing 'path' query parameter

El raper Valtònyc ha tornat a Sineu, a casa seva, després de cinc anys a l’exili. Només arribar ha fet un discurs molt emotiu en el qual ha apel·lat a la solidaritat com la millor eina per combatre les injustícies. “Penso que la pitjor part de l’exili, i no ho dic per mi sinó per les cinc persones amb qui he compartit exili, és pensar que t’obliden, que estàs sol i que el que estàs patint no ha servit per a res. Des de l’1 de maig que vaig marxar a l’exili i la meva germana em va deixar a l’aeroport no m’he sentit sol ni tan sols un dia, sempre he estat acompanyat, m’han ajudat i m’han fet costat”, ha començat el seu emotiu discurs. Valtònyc ha rebut el suport constant del president a l’exili, Carles Puigdemont, amb qui ha forjat una relació de gran amistat en aquests últims anys.

En aquest sentit, Valtònyc ha dit que va rebre suport “per sortir de l’estat espanyol, per travessar França, per establir-se a Bèlgica, per trobar feina i fins i tot per trobar un pis on viure i moblar-lo. “Són petits detalls que semblen insignificants, però que han fet que jo avui pugui estar aquí i hagi pogut superar aquesta etapa i hagi pogut abraçar la meva família en llibertat“, ha continuat el raper. Valtònyc, molt emocionat, ha insistit que la solidaritat és “la millor arma” que tenim els catalans “contra la por, contra la repressió i contra els abusos”.

“No sigueu inoperants i mobilitzeu-vos”

“Avui jo només us demano una cosa, i és que no sigueu indiferents a les injustícies. Qualsevol mínima acció és important. Des d’ajudar a muntar un moble a un exiliat, des d’anar a un concert contra la guerra, des d’enganxar un adhesiu contra l’homofòbia o fins i tot votar un partit amb un programa antiracista”, ha assenyalat el raper, que ha conclòs el seu discurs amb un “no sigueu inoperants i mobilitzeu-vos sempre”.

El raper Valtònyc, amb una estelada, en arribar a l’Aeroport de Palma / Europa Press

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter