Missing 'path' query parameter

El líder de Junts a l’Eurocambra, Toni Comín, està estudiant demanar mesures cautelars al Tribunal de Justícia de la Unió Europea per poder ocupar el seu escó, per ara denegat, i conservar la immunitat associada. Ho farà quan es confirmi en la sessió constitutiva del Parlament Europeu, el pròxim 16 de juliol a Estrasburg, que no rebrà les credencials perquè el seu nom no apareix en la llista oficial d’eurodiputats espanyols comunicada per la Junta Electoral Central.

Comín ja va avisar la setmana passada que demandaria davant el TJUE a la presidenta del Parlament Europeu, la ‘popular’ Roberta Metsola, si no el reconeix com a eurodiputat des de l’inici de la legislatura. També va avançar que, en aquest cas, sol·licitarà mesures cautelars que espera que es resolguin en pocs dies.

El cap de llista de Junts a les eleccions europees, Toni Comín, valorant els resultats en la nit electoral, flanquejat per Carles Puigdemont i el secretari general del partit, Jordi Turull / ACN
El cap de llista de Junts a les eleccions europees, Toni Comín, valorant els resultats en la nit electoral flanquejat per Carles Puigdemont i el secretari general del partit, Jordi Turull / ACN

Comín es basa en l’opinió de l’advocat general de la UE en l’última legislatura

L’exconseller i candidat de Junts a l’Eurocambra creu que el tribunal li donarà la raó i es basa en l’opinió de l’Advocat General de la UE, que ja va donar la raó a Puigdemont i Comín en el seu recurs de cassació contra la decisió del Parlament Europeu de no reconèixer-los inicialment l’escó en la legislatura anterior. L’opinió de l’advocat, però, no és vinculant per a l’Alt Tribunal europeu i serà el tribunal qui haurà de dictar sentència definitiva el 26 de setembre. Així, fonts de l’Eurocambra consideren poc probable que Metsola prengui cap decisió fins a conèixer un pronunciament de Luxemburg.

El president a l'exili, Carles Puigdemont, al costat del candidat a les europees, Toni Comín / ACN
L’Advocat General de la UE ja va donar la raó a Puigdemont i Comín en el seu recurs de cassació contra la decisió del Parlament Europeu de no reconèixer-los inicialment l’escó en la legislatura anterior

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter