L’Assemblea Nacional Catalana ja ha engegat motors per a la Diada de l’11 de setembre amb la presentació de la pàgina web i una dura crítica a ERC per haver cedit la presidència de la Generalitat al PSC. L’ANC considera que els republicans “han culminat el seu trencament amb l’estratègia unitària de l’independentisme” donant un vot de confiança a Salvador Illa, que representa “la política fracassada dels tripartits”. En aquest sentit, assenyalen que l’actual Govern “no permetrà afrontar els grans reptes nacionals, econòmics i socials” de Catalunya, que només es podran resoldre “fent triomfar la República Catalana”.

Per això, han preparat una altra Diada per reclamar la independència de Catalunya. Un dels elements que ha presentat l’entitat és la pàgina web especialitzada per a l’11 de Setembre. En aquest web es pot consultar també un apartat en anglès per tal de projectar internacionalment el conflicte entre Catalunya i l’Estat i els objectius que persegueix la manifestació.

Centenars de manifestants a la marxa de la Diada 2023 / Mireia Comas

Cinc grans ciutats, cinc grans protestes

A banda, en aquesta pàgina es pot consultar tota la informació de la Diada, que aquest any s’ha planificat descentralitzada en cinc grans ciutats. Així, el web detalla què es reivindicarà a Barcelona, Tarragona, Girona, Lleida i Tortosa. En el cas de la capital catalana, es posarà el focus en la defensa del dret a un habitatge digne. La manifestació sortirà a les 16 hores de l’estació de França i recorrerà el trajecte fins a l’Arc de Triomf, on està previst arribar a les 17 hores.

A Tarragona, l’independentisme reclamarà un sistema ferroviari decent allunyat del caos de Rodalies que marca el dia a dia de milers de persones. La marxa començarà a les 16 hores al passeig de les Palmeres i arribarà a les 17 hores al. monument dels herois del 1811. A la mateixa hora arrencarà la manifestació de Lleida, on es reivindicarà el paper de la pagesia. Sortirà de la plaça Catalunya i acabarà a l’avinguda Alcalde Rovira Roure.

A banda, a Tortosa es farà una protesta pel desequilibri territorial i l’espoli espanyol de l’aigua. Es partirà de la plaça del Bimil·lenari i la marxa acabarà al parc Teodor Gonzàlez. Per últim, a Girona es defensarà la independència com l’única manera de garantir un sistema sanitari de qualitat. En aquest cas no es tracta d’una manifestació, sinó d’una concentració que es farà a l’avinguda Jaume I. S’hi afegirà una columna que vindrà des de Salt.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter