Missing 'path' query parameter

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha titllat la decisió del Suprem investigar Carles Puigdemont i Ruben Wagensberg per terrorisme en el cas Tsunami d’”aberració absoluta” des del punt de vista jurídic, i ho ha qualificat de “decisió política”. D’aquesta manera, Aragonès ha deixat clar que és una eina més per a la repressió i que, per tant, es necessita l’aprovació de la llei d’amnistia com més aviat millor per poder protegir-nos. En una entrevista al diari El Periódico, Aragonès, ha demanat “no abaratir” la llei d’amnistia i aprovar-la com més aviat millor perquè comenci la seva aplicació. “Després ja veurem si fan falta altres mesures”, ha dit.

Aragonès ha afirmat que la situació de Puigdemont i Wagensberg és complicada, però s’ha mostrat convençut que “aquesta batalla la guanyarà la democràcia i s’acabarà amb la repressió”. “Per això és important que puguem tenir la llei de l’amnistia com més aviat millor, és l’eina que tenim i no l’hem de desaprofitar”, ha continuat el president, que ha admès que en alguns casos es pot trigar una mica més a aplicar-se pel “boicot” dels jutges. “Cada cop que hem fet un pas endavant en la negociació, hi ha un intent d’activar més eines de repressió”, ha assenyalat el president.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el president del Consell per la República i eurodiputat, Carles Puigdemont, estrenyen la mà durant una trobada al Parlament Europeu / ACN
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el president del Consell per la República i eurodiputat, Carles Puigdemont, estrenyen la mà durant una trobada al Parlament Europeu / ACN

Puigdemont entraria en el redactat actual de la llei d’amnistia

La tranquil·litat del president català va lligada a la seva percepció de la llei, que segons explica, tal com està redactada ara mateix inclou a Puigdemont. En aquest sentit, ha dit que ja es donaven les condicions per aprovar la llei al Congrés fa unes setmanes, encara més ara. “La proposta que tenim és sòlida i robusta i ens ha de permetre avançar sent conscients que probablement en alguns casos, a causa del boicot de determinades instàncies judicials, trigarem una mica més a aplicar-la, però s’aplicarà”, ha continuat.

Més notícies
Notícia: Milers d’israelians protesten contra el govern i exigeixen l’alto el foc
Comparteix
Es manifesten a Jerusalem més de 15.000 persones per reclamar l'alliberació dels 134 ostatges de Hamàs
Notícia: MÉTEO | Aquests són els llocs on es podrà tocar neu aquest diumenge
Comparteix
La segona meitat del cap de setmana arrenca amb la cota de neu més baixa de l'hivern: entre 500 i 700 metres
Notícia: Els quatre pobles més ben valorats de Catalunya, segons una web de turisme
Comparteix
La plataforma internacional Museument elabora un mapa amb els millors destins del territori
Notícia: L’FP reclama solucions que no arriben tot i els canvis constants
Comparteix
Responsables de dos centres de Barcelona i altres experts alerten que els centres integrats no compensen la manca d'orientació, l'abandonament per falta d'oferta adequada i la insuficiència de pràctiques

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter