Després de la mort del pare de Carles Puigdemont dimecres a la tarda, milers de persones van donar el condol al president a l’exili a través de Twitter. Les mostres de condol se sumaven a centenar de missatges de representants del món polític, social i cultural del país. Entre els polítics catalans que van reaccionar hi ha el president del PP català, Alejandro Fernández, amb un gest que ha aconseguit que fins i tot rebés elogis des de l’univers independentista. Fernández va fer una piulada explicant que fa tres mesos va perdre el seu pare i que en moments així la crítica política s’ha d’aparcar i respectar el dol de qualsevol persona.
Perdí a mi padre hace tres meses y aunque no lo dijera, reconozco que me dolió leer según que burradas motivadas por mi actividad política. Respetemos el dolor y la intimidad de todos en momentos así. Si se pierde eso ya nada nos queda.
— Alejandro Fernández (@alejandroTGN) November 6, 2019
Fernández criticava d’aquesta manera piulades que encara es poden llegir a la xarxa que fan servir la mort del pare de Puigdemont per criticar el president a l’exili.
Llego ya el puigdemont al entierro de su padre, ese cobarde no irá, NO me alegro nunca de una persona que muere, pero el padre de este golpista, creo que a muerto de vergüenza de tener esto ( basura) como hijo
— Español (@Espaol66047153) November 7, 2019
Ahí tienes razón, Puigdemont es tan miserable que prefiere pasar sin ver a su padre dos años sabiendo que su salud es frágil antes que dar la cara ante la justicia. No lo podía haber definido mejor, miserable y cobarde.
— José Tadeo Rey García (@JosTadeoReyGar1) November 7, 2019