L’eurodiputat Francesc Gambús ha assegurat aquest divendres que té la intenció de seguir formant part del grup parlamentari popular al Parlament Europeu després d’haver abandonat Unió Democràtica de Catalunya (UDC), i assegura que ningú del seu expartit no li ha reclamat que retorni l’acta. “Em considero un diputat independent defensant els ideals d’Unió”, ha asseverat, mostrant-se disposat a continuar la legislatura com a independent. “L’escó no és d’Unió, l’escó ens el dóna la gent amb els seus vots”, ha sentenciat.
Preguntat sobre si el seu ja expartit li havia reclamat que renunciés a l’acta, ha exposat: “UDC formalment no s’ha comunicat amb mi per res.” De fet, si Gambús renunciés al càrrec, qui entraria al Parlament Europeu seria José Javier Morales, de Coalición Canaria (CC), que anava en quarta posició a la llista “Coalició per Europa”.
“Em sento independent per Unió”, ha reiterat. “Jo formo part del grup del PP europeu. Per ser-ho, o bé has de ser membre d’un partit del PPE, o bé assumir-ne el programa, i jo ja he comunicat a la presidència del grup què havia passat aquí i li he manifestat interès en seguir formant part del grup parlamentari”, ha explicat.