Forcadell i Bassa, sense tercer grau una altra vegada

El jutjat de vigilància penitenciària estima el recurs de la fiscalia

Implacable. El magistrat del jutjat de vigilància penitenciària número 1 ha revocat el tercer grau a les preses polítiques, Carme Forcadell i Dolors Bassa. Una decisió amb què estima el recurs del ministeri fiscal interposat contra el règim obert de compliment de pena que va atorgar la conselleria de Justícia. D’aquesta manera, totes dues hauran d’entrar de nou a la presó en règim tancat. Les dues resolucions es resumeixen en el fet que el jutge interpreta que no s’han penedit prou.

De fet, el magistrat entèn, de manera no gaire precisa, que no hi ha hagut “cap canvi significatiu” en els requisits per a la classificació de tercer grau que va ser revocada per primera vegada el passat 4 de desembre. De fet, tant per Forcadell com per a Bassa, el magistrat considera que hi ha “impediments” com la no assumpció de manera clara del delicte que “ratifiquen la valoració prematura de la progressió a tercer grau”. En aquest sentit, també indica que no n’hi ha prou en haver superat un quart de la condemna ni el seu bon comportament tant en règim tancat com obert així com les seves activitats de voluntariat o de feina.

En la mateixa línia, el jutge conclou que el “programa de tractament” que segueixen ambdues “sobre l’encaix dels fets de la sentència en el tipus de referència (sedició)” no és prou “rellevant en el seu contingut”. A més, ressalta que no n’hi ha prou amb el “reconeixement dels fets provats i l’assumpció dels efectes dels propis actes”. Així critica que Bassa justifiqui la seva conducta en la diferència entre “legalitat i legitimitat” i de Forcadell que ho justifiqui amb “l’ambivalència entre el deure de fer i l’haver de fer”.

Comentaris

    Luna Barceló 07/04/2021 10:41 am
    Una vertadera vergonya jugar amb persones que no han comés cap delicte. Tenim una justícia de pa sucat amb oli... ara surt, ara torna, ara torna a sortir ... i així prenen el pèl a tot pres o presa sense cap justificació més que invencions de sedició, desobediència i més coses sense cap consistència. Una justícia que no sap ni que fa, ni que està bé ni que està malament. Com podem continuar aferrats a un estat que ja en el seu temps va perdre colònies escampades per tot el món, com podem encara mantenir aquesta casta de persones que governen i que com es pot comprovar (escriuen aquí mateix) tenen una quantitat de seguidors que entre la mala educació, la xenofòbia, la violència verbal, el menyspreu pels que no opinen com ells, la poca estimació per una Catalunya que només desitja tirar endavant sense que en posin el peu a sobre i comandar a ca nostra com fan ells a ca seva. Vergonya cavallers, vergonya!
    Ricard 07/04/2021 9:37 am
    És la prova que la independència és possible a curt termini. Desobeïm.
    Luisnomeacuerdo 07/04/2021 1:00 am
    No tendran queja por lo menos les darán un neceser para que la brujadell se lave las greñas y a la Dolores la pondrán a régimen de pepino .
    Jeronimooooooo.... 07/04/2021 12:24 am
    Jerónimo te has acelerado al final,todo un patriota,te ha faltado poner" arriba España"jeronim9oooooo
    mammabuttalapasta 06/04/2021 11:56 pm
    Yo creo que no le darán el tercer grado hasta el día antes de cumplir la pena entera, solo para joder... podría ser?
    Qui antuvi retuvi 06/04/2021 7:49 pm
    Saltar-se la llei per fer un referèndum es sedició o desobediència?
    17
    104
    Respon
      Delfí Artós 06/04/2021 8:57 pm
      No coneixes ni el cosi penal de la teva Espanya. En el vostre codi penal convocar i organitzar un referèndum sense permís d'Espanya, no és cap delicte.
    Ramon 06/04/2021 6:55 pm
    Espanya per fer-nos votar ERC va fer sortir Junqueras de la presó. El pla era fer-lo sortir i entrar. I també ha set cosa de dies que torni a sortir i a entrar, per idèntica raó: els resultats electorals no han set ben bé els que volia el President Illa. Tercers i gràcies. I ho sabia. Jo només contemplo dos plans l'A i el B: Que Espanya ens fa votar ERC i o fer-nos votar directament ERC. En realitat si ERC supera altres candidatures que no siguin ERC, ho farà perquè ERC haurà aconseguit més vots, més escons o ambdues coses alhora. Porto temps dient-ho.
    19
    29
    Respon
    Ramon 06/04/2021 6:45 pm
    Posar i treure i reposar i retreure Junqueras a la presó, el tercer grau, la repromesa de la taula, els encausaments i les enquestes, només tenen per objectiu fer-nos votar ERC. A mi no em van fer votar-los, ja vaig dir que compliria ma promesa. Si la victòria de Junts per Catalunya estava dada i beneïda, i això cada dia pintava més clar i la veia garantida, votaria el PdCat. Ho dic com si tingués gaire mèrit. Però que no veieu quina fauna campa perquí?
      Ramon 06/04/2021 7:53 pm
      Avui aquest ruc ha quedat ben tocat. Quan recorre a això d'aquest format d'spam, n'és senyal inequívoc. Ara repassaré quina una deu ser la que l'ha posat en aquest estat tan penós, per repetir-la compulsivament.
    Erc esclaus de Sanchez, indignitat i miseria personal 06/04/2021 5:57 pm
    FISCALIA PEDRO SANCHEZ, ja, ja, ja! Regalar el GOBIERNO DE FACHAS DE ESPAÑA TE PREMI. Junqueras plega ja!!!
    78
    83
    Respon
      Gavanenc 06/04/2021 6:32 pm
      Fart de comentaris espanyols de falsa bandera.
    Angelblau 06/04/2021 5:20 pm
    Un altre Bon resultat de la Taula de dialeg dels de ER
    25
    15
    Respon
    Ramon 06/04/2021 5:04 pm
    Si ara Junts per Catalunya forcés noves eleccions, els sociates tornarien a concedir el tercer grau i a reprometre la immediatesa de la taula en campanya? En són ben capaços. Només per això ja potser valdria la pena. Però no, no. És millor deixar-ho per més endavant.
    60
    75
    Respon
      Erc esclaus per vida 06/04/2021 6:00 pm
      Junqueras el play.mobil del Perrito Sanchez, Generalisimo de la Fiscalia de España. Sanchez ya tratasbien a tu perrito junqueras, bub, bub
      75
      97
      Respon
    Ramon 06/04/2021 3:47 pm
    L'any 2017, Espanya per fer-nos votar ERC va fer entrar Junqueras a la presó. Enguany, Espanya per fer-nos votar ERC va fer sortir Junqueras de la presó. En el primer cas el pla era que seria cosa de dies. I en el segon també ha set cosa de dies, per idèntica raó: els resultats electorals no han set els que volia Espanya.
    34
    117
    Respon
      Fs 06/04/2021 6:35 pm
      En Ramon es pensa que els catalans som babaus i que votem "allò que vol Espanya". Fins els nassos d'aquesta mena de botiflers de pa sucat amb oli.
        Ramon 06/04/2021 7:50 pm
        Home, Fs, els independentistes que voten ERC i tant!, que voten allò que vol Espanya. Que Espanya preferiria que votessin PSC o Podemos? Evident. Però això ara com ara no ho veuen factible. Almenys en les eleccions nacionals (en les estatals sí que en rasquen algun, amb l'argument de sempre del poli bo vs poli dolent). I és per això, que Espanya va boja per fer-nos votar ERC. Espanya porta maldant per moure el vot no sucursalista cap a ERC des de fa més de vint anys. Concretament des de la bifurcació del Partit per la Independència. Espanya juga la carta d'ERC per al vot català. Per al vot sucursalista ja compta amb la colonització (més els retinguts amb l'invent que fou Podem).
      Ramon 06/04/2021 5:25 pm
      Heu llegit, que escriu aquest?
    vendetta 06/04/2021 1:52 pm
    el orioljudes us va enganyar us va dir ke u tenia parlat am la soraya y ja veieu y els altres son axi ens tenen odi atavic
    21
    117
    Respon
    bs 06/04/2021 1:39 pm
    maldat ñ = pp, psoe, vox , ciudadanos, comuns pudents
      Sb 06/04/2021 5:08 pm
      Mandat independentista de les urnes = ERC + Junts per Catalunya + les CUP.
    Gonzalo 06/04/2021 1:30 pm
    Transformaremos Madrid en un vergel muy bonito, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar.
      Anònim 06/04/2021 2:54 pm
      Imbecil.
        Ramon C 06/04/2021 7:02 pm
        Aquesta frase d'en Gonzalo data de la guerra aquella de fa prop d'un segle. Amb aquesta frase arengaven els soldats espanyols. I sembla ser que, un cop entrats per Ponent, hi va haver un oficial que se la va prendre seriosament. Van desmuntar peça per peça el maquinari i van facturar-lo cap a Bilbao via Madrid. També deien que bombardejarien els camps amb sal, a fi i efecte que no s'hi pogués conrear mai més res d'ací allò del solar, però veig que això en Gonzalo ho desconeix. A veure si ho afegeix.
          Anònim 07/04/2021 12:20 am
          No tienes ni puta idea.
      Gonzalo 06/04/2021 2:20 pm
      Y los laZinazis lo estáis consiguiendo...... Madrid sube un 23 % la recepción de inversores extranjeros, y la anteriormente próspera y motor de españa cataluña, pierde un 32 % de inversión extranjera.....
      1
      103
      Respon
        Vaya pajaro està hecho Gonzalo 06/04/2021 3:29 pm
        ¿I la fábrica de Madrid donde está? ¿Acaso los madrileños viven al estilo monárquico?
      Gonzalo el imbécil 06/04/2021 1:44 pm
      Si, i tu cabeza transformada en un saco se serrín para mear gatos i perros.
        Ramon 06/04/2021 3:52 pm
        Aquesta frase que ens recorda el Rufián data de la guerra aquella de fa prop d'un segle. Amb aquesta frase arengaven els soldats espanyols. I sembla ser que, un cop entrats a Catalunya per Ponent, hi va haver algun oficial que se la va prendre seriosament. Van desmuntar peça per peça el maquinari i van facturar-lo cap a Madrid. També deien que ens bombardejarien els camps amb sal, a fi i efecte que no s'hi pogués conrear mai més res, però veig que això el Rufián ho desconeix. A veure si ara ho afegeix.
    Jeroni Munyós 06/04/2021 1:29 pm
    Diguem-ho ben clar i ben fort: No a la repressió espanyola, no a la causa general del lawfare i clavegueram de l'estat espanyol. Sí a la democràcia, sí la llibertat, sí a la independència, sí a la república catalana.
      Jeronimooooooo.... 07/04/2021 12:24 am
      Jerónimo te has acelerado al final,todo un patriota,te ha faltado poner" arriba España"jeronim9oooooo
      Jajajaja 06/04/2021 5:00 pm
      Pues eso, jajajajajaja
      Hermenegildo 06/04/2021 2:43 pm
      Muñoz... el taca taca.
        Carvalho / Carballo 06/04/2021 4:25 pm
        Taca de què... ? D'oli ?
    Gonzalo 06/04/2021 1:22 pm
    A lamer barrotes!!!! Ni olvido ni perdón, laZis a prisión!!!!!
    14
    203
    Respon
      @Gonzalo 06/04/2021 1:39 pm
      Que Castilla lama su miseria humana anclada en la época visigoda
      Llorenç 06/04/2021 1:33 pm
      Grans arguments d'un xovinista espanyol. Ha, ha, ha.
    Josep 06/04/2021 1:21 pm
    Una mostra més de com son els espaÑols i el seu nivell humà.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 06/04/2021 1:20 pm
    Fiscalía PP = Fiscalía PSOE (el gobierno más progresista de la historia). Ñ, IRREFORMABLE !!!!
    Canvi de tàctica 06/04/2021 1:16 pm
    El món ens mira, Europa intervindrà, sobretot ni un paper al terra. Potser no era la millor tàctica...
      Pau 06/04/2021 2:45 pm
      la millor no era cap d'aquestes. La millor era la tenim a tocar... Deu meu com ens han enganyat
        Treva 06/04/2021 4:26 pm
        Res de nou els espanyols sempre ens han aixecat la camisa.
    Ser independentista no és delicte 06/04/2021 1:06 pm
    Els catalans son nació i, com a tal, tenen el dret a autogovernar-se. Un poble, una llengua, una cultura, un sentiment, converteixen Catalunya en nació.
      Anti LLiri 06/04/2021 2:49 pm
      I els vascos, i els gallegs, i els curds, i els aranesos, i els corsos i els escocesos... Hi ha un fotiment de pobles amb llengua, cultura i sentiments diferenciats que no fan tanta pena com nosaltres. Ho anem de veritat i deixem de fer el ploramiques i ens fotem amb el que tenim.
        Madonna lily 06/04/2021 4:36 pm
        Efectivament, danesos, noruegs, grecs, maltesos, andorrans, txecs, luxembuguesos, estonians, portuguesos, neerlandesos, suecs, finlandesos, hongaresos, irlandesos, letons, lituans, eslovacs... Sense eixir d'Europa, hi ha un fotiment de pobles amb llengua, cultura i sentiments diferenciats que no fan tanta pena com nosaltres. Per això volem la independència. Encara hi ha catalans que es desperten ara,més val tard que mai, malgrat tot benvinguts a l'independentisme.
        Guerrillera 06/04/2021 3:25 pm
        Els Kurds,corsos i escocesos com els catalans, si volen ser independents. Els vascos i gallecs em sembla que ja estan bé com estan, ara, si volen ser independents que s'ho promoguin i llestos. Els catalans ja tenim prou feina per anar a la nostra.
    @Dr llop 06/04/2021 1:00 pm
    Si que van fer. Van ajudar a fer un referèndum com tots els dos milions d'independentistes. I només esperem un altre referèndum com més aviat millor
      Eusebio 06/04/2021 2:50 pm
      Puedes esperar sentado..
        @Eusebio 06/04/2021 7:57 pm
        Recordi Eusebio, que quan els catalans ho vulguin faran un altre referèndum
        Güell 06/04/2021 5:16 pm
        Això és el que voldríeu des de l'annexionisme espanyol i el botiflerisme. Una altra cosa és allò que vulguin els catalans i la independència dels 190 i escaig estats independents que hi ha al món, ens és una fita i l'exemple de què si ho volem, podem aconseguir aquesta eina útil per a autogovernar-nos sense interferències estrangeres.
    Peter smich 06/04/2021 12:58 pm
    Amb la Taula de diàleg, els ESRc de Ñ, ho solucionarà tot, quina ràbia que fan, Unió-vos collons. Tots a una o no farem mai res.
    14
    48
    Respon
    Los últimos coletazos de Castilla 06/04/2021 12:52 pm
    Un estado descompuesto, que muestra sus signos de debilidad sirviendose de la represión antidemocrática para resolver sus problemas con la ciudadania desafecta a la imposición centralista absolutista castellana. España, sobrenombre de Castilla y los pueblos subordinados a ella por cojones.
    No s'han penedit prou? 06/04/2021 12:39 pm
    Un català independentista no es penedirà mai de ser independentista per molt que el condemnin a galeres. Ser independentista no és delicte. Voler un referèndum no és delicte.
      antuvi 06/04/2021 2:52 pm
      voler un referendum no. Saltarse les lleis i ser un sediciós si es delicte.
        Qui antuvi retuvi 06/04/2021 7:49 pm
        Saltar-se la llei per fer un referèndum es sedició o desobediència?
    Dr Sallop 06/04/2021 12:38 pm
    Forcadell i Bassa, sense tercer grau una altra vegada, pubretes, si no han fet res ......???? españaesmuymala !!!!
      Al sallop putrefacte 06/04/2021 2:00 pm
      Hola tio merda. Veig que ja han sortit els idiotes a passejar
      @Dr llop 06/04/2021 12:58 pm
      Si que van fer. Van ajudar a fer un referèndum com tots els dos milions d'independentistes. I només esperem un altre referèndum com més aviat millor
    El afilador 06/04/2021 12:28 pm
    El TS contratio a la resolución de Amnistía Internacional. En fin, sigue la represión, y el señor Aragonés obtuso con el diálogo de sordos.
    Un dubte 06/04/2021 12:11 pm
    Tenen el mateix tracte que les altres presses, perquè tindrian que tenir un tracte diferent?
    24
    43
    Respon
      Llengua 06/04/2021 1:06 pm
      Per què haurien o HAN de tenir un tracte diferent ?
        Pep 06/04/2021 2:53 pm
        En este puto pais de mierda, tienen mas derechos los hijo puta violadores, que cualquier independentista honrado. Asco de Justicia.
    Català 06/04/2021 12:04 pm
    Ja us ho fareu botiflers fastigosos. Que us bombin,
    Ramon 06/04/2021 12:02 pm
    El tercer grau, com la repromesa de la taula, l'encausament de Laura Borràs i les enquestes d'en Tenazas, només tenia per objectiu fer-nos votar ERC.
    29
    107
    Respon
      Ramon 06/04/2021 1:14 pm
      I sabotejar el vot dels nostres compatriotes residents a l'estranger també perjudicava més Junts per Catalunya que cap altra candidatura (de fet va guanyar clarament en el còmput dels escadussers mllers que van arribar a poder votar). Tot el joc brut espanyol tenia un mateix objectiu. Cap votant decent d'ERC pot estar gaire orgullós d'un míser sorpasso aconseguit amb aquesta mena d'ajuts de l'enemic.
        Nomar 06/04/2021 1:40 pm
        Quintacolumnista i espanyol de falsa bandera, això és l'ultradreta Ramon. Qualsevol persona una mica entenimentada sap que la independència solament l'assolirem si molts de catalans la volem i entre TOTS. Guaiteu com els espanyols des de l'ultradreta a l'extrema-esquerra van a la una quan defensen la "unidad", l'exèrcit espanyol... o no reconeixen Kosovo pel pànic que els hi fa. Per què des de les CUP a Junts passant per ERC no podem tenir un mínim d'unitat per caminar vers la independència ? Això és el que vol evitar sempre l'inefable espanyolista Ramon.
          Ramon 06/04/2021 5:07 pm
          Veig aquest ruc tan exaltat i escaldat que vés que no perdi les empremtes digitals a còpia de clicar-se positius i clicar-me negatius (probablement mentre li cau una bromereta hidrofòbica dels morros).
          Ramon 06/04/2021 3:43 pm
          Exacte, ruc. Tu ho has dit. La independència, com el mer nacionalisme que no es plantegi l'estat propi, exigeix unitat. Precisament per això Espanya ens vol fer votar aquesta ERC (o la CUP com a mal menor).
            Ramon 06/04/2021 5:02 pm
            No tens ni mitja hòstia dialèctica, ruc. Per això recorres a atacar la caricatura que tu mateix et fabriques per veure-t'hi amb cor. Encara espero el que ja saps que espero.
            Nomar 06/04/2021 4:52 pm
            Exactament, llest. Tu sol et delates, "unitat" amb un únic partit polític i amb una única part. Demà m'afaitaràs que avui no duc el ral. Els espanyols i espanyolistes sí que estan sempre contents amb la teva "teoria" sobre la unitat i els teus comentaris. Massa reaccionari, massa ultradretà i massa xenòfob, així et declares en tots els teus comentaris de falsa bandera.
    Maquiavelo de Vallecas 06/04/2021 12:01 pm
    Rehenes, moneda de cambio para hacer chantajes y amenazas, esta es la justicia del gobierno mas progresista de la historia. y lo increíble es que ERC siga apoyando al PSOE/podemos. ¿dossiers secretos, prebendas ? ¿Quién manda en ERC?, da la impresión que sea la Moncloa.
    27
    161
    Respon
      Anònim 06/04/2021 2:58 pm
      Un puto imbecil desgraciado de mierda eres. Puto fascita desgraciado.
    Pajaritu 06/04/2021 11:48 am
    Las sentencias se cumplen enteras. Ni oblit, ni perdó. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    82
    259
    Respon
      Ferran 06/04/2021 7:13 pm
      Pajarito es lo que tienes entrepiernas!!!!!
      Moixó 06/04/2021 1:09 pm
      Amb el cantar es coneix l'ocell i amb l'escriure el cervell.
      Pajarito pio pio 06/04/2021 12:24 pm
      Lo dices por Barrionuevo , Vera, Rato, Barcenas, Urdangarín?
    Independència 06/04/2021 11:47 am
    Llibertat per als presoners polícs i retorn del exiliats.
    132
    23
    Respon
    Un belga 06/04/2021 11:46 am
    D'Espanya ni bon vent ni bona gent.
    104
    23
    Respon
    en fi 06/04/2021 11:45 am
    millor no dir, el que un pensa
      Gavanenc 06/04/2021 1:11 pm
      Reprimit espanyol.
    Llum 06/04/2021 11:43 am
    Que hi diu ERC?, quant van fer president el xanxes, varen pactar això?,us pensaveu que si herem ciutadans obedients i sotmesos, no us castigarien mes?, disfruteu dels pactes amb espanya.
    39
    32
    Respon
      Terenci 06/04/2021 3:09 pm
      A mi qui en fot por es el nostre Xanxes, en Jordi. Aquest es un comunista recalcitrant convertit de cop a les bondats dels hereus de CIU. Ens ensabonarà a tots i ens deixarà amb el cul a l'aire. El que ens ha passat amb el Cuevillas es un joc de nens al costat de la liada que ens fotra aquest paio.
        Gavanenc 06/04/2021 4:58 pm
        Un altre que ramoneja.