Missing 'path' query parameter

L’èxit de Salvador Illa a les passades eleccions del 12-M han fet que des de la Moncloa donin per acabat el procés. El PSOE ha demanat als partits independentistes majoritaris, Junts i ERC, que facilitin la investidura del candidat del PSC, Salvador Illa. La portaveu del govern espanyol, Pilar Alegria, ha reclamat a juntaires i republicans que facin una “lectura serena” dels resultats i segons ella els ciutadans han fet arribar un “missatge rotund” i que suposa una aposta per “un nou temps” i una “nova etapa”. Des de l’executiu espanyol, però, descarten noves reunions de la taula de diàleg i negociació fins que no passin les eleccions europees i “sapiguem qui és l’interlocutor”.

Salvador Illa, en un moment de la nit electoral/Jordi Play
Salvador Illa, en un moment de la nit electoral/Jordi Play

No faran president a Puigdemont

Des del govern espanyol assenyalen a l’Agència Catalana de Notícies que el PSC no facilitarà de cap manera que Carles Puigdemont torni a governar la Generalitat de Catalunya i s’han mostrat convençuts que el pròxim president de la Generalitat serà Salvador Illa i que no necessitarà una repetició electoral per accedir a la presidència. Aquesta negativa a facilitar una investidura de Puigdemont la desvinculen dels acords signats amb ERC i Junts per investir Sánchez, i des del POSE assenyalen que “no tenen res a veure” i que no hauria d’afectar l’estabilitat a Madrid.

És precisament aquesta estabilitat la que quedaria en entredit si els partits independentistes retiressin el suport a Sánchez, però Pilar Alegria ha defensat la labor dels socialistes els quals assenyalen que “aquest govern és conscient de la composició numèrica del Congrés, i hem donat mostres que amb el diàleg hem aprovat lleis importants, i seguirem dialogant i portant al Congrés lleis i mesures que permetin seguir avançant al país”. La portaveu del govern espanyol ha aprofitat la intervenció per assegurar que Pedro Sánchez acabarà la legislatura.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter