Missing 'path' query parameter

El portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, ha seguit la línia del president del Govern, Pere Aragonès, i ha afirmat que una renúncia de Pedro Sánchez arran d’una denúncia de la ultradreta contra la seva dona seria “un mal exemple”. “Suposaria doblegar-se davant les maniobres d’una organització filo-feixista“, ha reblat el republicà en referència a Manos Limpias. En aquest mateix sentit, preguntat pel vot d’ERC en una possible qüestió de confiança si Sánchez decideix continuar al capdavant del govern espanyol, Rufián ha donat una pista: “ERC mai donarà ales a una causa fomentada pel feixisme“.

En declaracions als passadissos del Congrés, el republicà ha assegurat que “és igual” si darrere de la carta de Sánchez hi ha una estratègia política perquè si és així “qui quedarà malament serà ell”. A més, ha dit que el debat plantejat pel president espanyol sobre l’assetjament a polítics i les seves famílies “és interessant i molt important que es plantegi”. “Jo he anat a veure companys com Oriol Junqueras que estaven a la presó per la cara, i han aguantat quatre anys sense marxar, i crec que seria un mal exemple que ho fes per les publicacions d’una organització filofeixista com Manos Limpias”, ha insistit.

El portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, durant la seva intervenció / Carlos Luján / Europa Press

El risc de la dimissió de Sánchez per la llei d’amnistia

Rufián no ha volgut fer referència als perills que la dimissió de Sánchez comportaria per a l’aprovació de la suada llei d’amnistia. “Crec que el risc per a l’amnistia no és la dimissió d’un president, sinó la decisió d’un jutge, perquè hi haurà jutges que faran tot el possible per no complir la llei, i és gravíssim”, ha apuntat.

A banda, el republicà no ha volgut deixar passar l’oportunitat de recordar a Sánchez que ell mateix va “mirar cap a una altra banda” quan les assetjades per la dreta eren l’exministra d’Igualtat Irene Montero, l’exvicepresident Pablo Iglesias, Mònica Oltra o Vicki Rosell. “Ara li toca a ell, i és humà que en sigui més conscient, però així no es pot plegar, perquè si et dobleguen és un mal exemple”, ha conclòs.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter