Missing 'path' query parameter

El portaveu del PSOE al Congrés, Patxi López, ha estat l’encarregat de defensar la proposta de la llei d’amnistia al Congrés en el debat sobre la presa en consideració. “Defensem l’amnistia com a pas per seguir avançant, per a la consecució de la concòrdia a Catalunya i entre Catalunya i la resta d’Espanya”, ha dit durant la seva intervenció, on ha defensat que la mesura de gràcia compleix amb el Dret Comunitari i amb el Conveni Europeu de Drets Humans, a més que “a tots els països hi ha mesures de gràcia”.

López ha iniciat la intervenció en defensa de l’amnistia amb una crítica al PP per demanar que la votació sigui per crida. “Per posar-nos cartells amb amenaces o assenyalar-nos als carrers com els enemics del país? Ja ho han fet”, ha preguntat. I ha afegit: “Apuntin, aquí hi ha 121 socialistes. Aquí tenen el retrat. Com més ens amenacen, més convençuts estem”.

Una intervenció plena de retrets al PP

Patxi López defensa les “valentes” polítiques del govern espanyol per “desinflamar la crisi” després de l'”herència” que els va deixar el PP: “Avui Catalunya és immensament millor a la que ens van deixar vostès”. Acusa els que diuen que està “pitjor” els que volen “viure de la confrontació permanent”. “Nosaltres no hem abandonat ni Catalunya ni als catalans”, ha sentenciat.

El president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, durant la primera sessió del debat dinvestidura / Eduardo Parra / Europa Press

El portaveu del PSOE ha retret al PP que digui que l’amnistia és inconstitucional, quan “cap” dels seus dirigents “forma part” del TC, i afegeix: “La mateixa Constitució neix d’una amnistia, perquè no hi hauria, ha dit, Transició ni democràcia sense l’amnistia del 1977. “Per als que diuen que és una humiliació, no és ni demanar perdó ni perdonar. No és oblidar. És posar memòria al servei de l’interès general”.

Finalment, ha assegurat que no és l’amnistia el que fomenta la desigualtat entre espanyols: “Mentre uns joves no poden accedir a un habitatge, altres el venen a fons voltor”. I ha tornat a carregar contra el PP: “Vostès juguen a fer por, nosaltres volem sembrar esperança”, ha sentenciat.

Més notícies
Notícia: Els advocats del cas Judes només tenen cinc dies per presentar l’escrit de defensa
Comparteix
Les defenses retreuen l'escàs marge quan la fiscalia ha tingut tot el temps que ha volgut
Notícia: Almudena Cid té xicot nou: primeres fotos junts i detalls de qui és ell
Comparteix
La gimnasta ha confirmat la relació amb el Gerardo, un exfutbolista amb qui ha refet la seva vida sentimental
Notícia: La Moncloa negocia amb Bèlgica mantenir el català a l’agenda de la UE
Comparteix
El secretari d’Estat per la UE assegura que el debat per l’oficialitat del català continuarà durant els pròxims mesos
Notícia: Catalunya entrarà en fase d’emergència per sequera al gener
Comparteix
El conseller d'Acció Climàtica, David Mascort, anuncia mesures complementàries el Pla de Sequera per fer front a l'emergència hídrica del Sistema Ter-Llobregat

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter