Espanya exigeix la retirada de símbols nacionals per reunir-se amb Kosovo

Pedro Sánchez és el primer president espanyol que assisteix a una cimera amb un dirigent kosovar

Pedro Sánchez ha estat el primer president de la història del govern espanyol que comparteix una reunió amb un dirigent de Kosovo, però ha sigut amb condicions: que els símbols nacionals no es veiessin perquè Espanya no reconeix aquest país com a Estat independent. El líder de l’executiu ha participat en una cimera entre la Unió Europea (UE) i els Balcans celebrada a Eslovènia. L’objectiu d’aquesta trobada és reforçar el compromís entre els 27 països membres de la UE i els sis que formen part del territori balcànic.

Espanya i quatre estats més de la Unió Europea no reconeixen Kosovo com a estat independent. És el cas de Grècia, Romania, Xipre i Eslovàquia. Els representants de tots cinc governs han rebut la garantia que no hi hauria banderes, ni cap altre símbol nacional ni es faria al·lusió als càrrecs, informa Europa Press.

El president del govern espanyol ha assegurat després d’arribar a Eslovènia que “Espanya ha de participar en tots els fòrums“. Un dels temes que s’han tractat a la cimera és l’statu quo de l’ampliació dels membres de la Unió Europea per fer lloc als països balcànics. Pedro Sánchez considera que “és important que Espanya no s’abstingui en temes com la integració europea”.

La darrera vegada que un president espanyol i un dirigent de Kosovo havien de coincidir va ser l’any 2018. En aquella ocasió, també es tractava d’una cimera entre la Unió Europea i els Balcans. Llavors, qui era màxim mandatari del govern espanyol, Mariano Rajoy, va abandonar la reunió per evitar la trobada amb el líder kosovar. Aquesta mateixa reunió es va dur a terme de forma telemàtica l’any passat a causa de la crisi sanitària i tampoc es van exhibir cap tipus de bandera, símbol nacional o càrrec que identifiqués un polític amb un país concret.

Comentaris

    Josep 06/10/2021 4:50 pm
    molt demócrata aquest president ñord
    X2 06/10/2021 5:04 pm
    Quines collonades del "gobierno español", no reconeix però es on es, a Europa
    Independence Process 06/10/2021 5:37 pm
    Els símbols nacionals d'Espanya també els han amagat cosa que, per coherència, també haurien de fer quan venen a Catalunya, ja que no reconeixen el nostre país com a nació. Com a molt ens diuen "nacionalitat", terme inventat a l'inici de la transició de la dictadura a la democràcia, la qual encara és inacabada, i que ara, 43 anys després ningú ni se'n recorda ni el fa servir. Això sí, quan es faci efectiva la independència, obtindrem la nacionalitat o ciutadania catalana. Ànims a tothom !
    GAVANENC 06/10/2021 5:37 pm
    Si no el reconeix, perque hi va i es reuneix...? Jo l'enviaba a cagar a la via. O amb simbols o no hi ha reunió...punt
    fideli 06/10/2021 5:53 pm
    que españa, què? ha ha ha ha
    Tal com raja 06/10/2021 6:02 pm
    És una mica surrealista, no?
    Jou 06/10/2021 6:18 pm
    Espanya fa vergonya de sentir i de llegir, punt.
    Antifa 06/10/2021 6:35 pm
    Tan de bo els espanyols haguessin estat tant "ràpids" a retirar els simbolets franquistes d'arreu del seu estat. Son com la (in)justícia espanyola, quan els interessa son els més ràpids en fer qualsevol cosa.
    Karolus van Ghent 06/10/2021 6:43 pm
    No són precisament els països més civilitzats i avançats d'Europa i del món els que no reconeixen a Kosovo, amb independència garantida pels EUA. Tanmateix, la posició d'exigència enfront la participació de Kosovo no fa crèixer els respecte per als que s'oposen a la presència dels seus símbols. És més aviat un reflex de la manca d'educació de polítics de tercera divisió com el Sánchez. Franco primer no volia que Espanya jugués a football contra Rússia; després si (i Espanya va guanyar). Més endavant van enviar un ministre per preguntar si voldirien tenir relacions; després van reconèixer Corea del Nord. Abans era el Franco, i ara és el Sánchez. Res no canvia a la peínsula. Avui juguen a football Espanya i Kosovo. Desitjo que guanyin els kosovars.
    Tano 06/10/2021 6:45 pm
    Otra más para hacer el puto ridículo de España.
    Vendetta 06/10/2021 7:14 pm
    Viva kosovo , e y putaejpanya sempre el enemic del meu enemic es el meu amic, jo de kosovo invitaba a fuigpelmon com a president de catalunya
      Giacchetta 07/10/2021 10:08 am
      "Vendetta" no ets més ximple perquè no t'entrenes prou, tros de quòniam !
    Octubrista 06/10/2021 7:19 pm
    Ja ho va dir el MHP Puigdemont: "Espanya no perd mai una ocasió de fer el ridícul"
    L'OBSERVADOR ASTORAT 06/10/2021 8:20 pm
    Ramón María del Valle-Inclán (1920): “España es una deformación grotesca de la civilización europea”.
    fat boy 06/10/2021 8:58 pm
    El que no entenc es que no li hagin dit, mira, e u que hi ha, si no tágrada alla tens la porta que ja en tenim prou de problemes per estar per les teves ximpleries.
      Gonzalo 07/10/2021 12:55 am
      Venga, gordito,adelgaza. pero de peso, no de neuronas. Que de eso ya vas justito para acabar el día sin cagarte encima.
        Lisa 07/10/2021 8:38 am
        ja tenia que ser el puto Gonzalo, el que trenqués els comentaris amb cap i peus, per deixar anar una parida de macarra de les seves... aquest diari no té dret d'admissió, perquè segons quins elements no aporten res, si no que el degraden...
        fat boy 07/10/2021 10:40 am
        Do you speak my language?.
    Anònim 06/10/2021 9:36 pm
    Para ridículos vosotros....que aún guardáis el huevo frito de papel que os pusisteis encima de la cabeza mientras berreabais andapandanchia. Banda de mendrugos.
      Vendetta 06/10/2021 10:45 pm
      Cacanyolo ploras?
      Al anonim, àlies Gonzalo 07/10/2021 8:42 am
      deus ser el Gonzalo, o un germà seu, perquè no pot ser que hi hagin tans idiotes llegint el diari al mateix temps... au a veure si fots el camp, cap a la teva puta Espanya que hi faltan cavernícoles..