ERC avisa: “Amb retrets no es construeixen confiances”

Vilalta assegura que volen intentar incloure els Comuns perquè l’acord sigui el “més ample possible”

ERC vol “articular un govern fort, estable, compacte i unit”. Però això sí, la direcció dels republicans no s’hi vol encantar. Així ho ha assegurat la portaveu de la formació, Marta Vilalta, en la roda de premsa d’aquest migdia. “La prioritat és tancar un acord per investir el president Pere Aragonès i treballar al servei de la gent”, ha asseverat. Un acord al que ERC no renuncia a “res” tot i que “prioritàriament negocien amb CUP i JxCAT”. “No renunciem acords en les fórmules que sigui” per “un govern el més ampli possible”, ha afegit en referència a una hipotètica negociació amb els comuns. En tot cas, ERC ha demanat intentar el consense sense batussa. “Amb retrets no es construeixen confiances, sí a les propostes, no retrets”, ha sentenciat. 

Vilalta no ha volgut apuntar cap de les líniees vermelles d’un acord de Govern. Per exemple, amb algunes de les carteres que reclama com a partit al·legant “respecte a les negociacions”. En qualsevol cas, els republicans han volgut posar sordina a gestos com ara que Laura Borràs ignorés Roger Torrent en el seu discurs, o les crítiques que el president Quim Torra fa al seu vicepresident Pere Aragonès en el seu darrer llibre. “No hem tingut ocasió de llegir-lo”, ha indicat amb certa ironia. Tot i això, ha negat que tots dos no hagin matingut cap contacte després que el president abandonés el Palau de la Generalitat. 

 “Des d’ERC defugim de buscar culpables”, ha valorat per insistir que cal deixar el “passat” i afanyar-se a formar un Govern. Unes negociacions que, segons ha fet entendre, es troben més avançades amb la CUP que no pas amb JxCAT. El calendari continua amb reunions bilaterals, a tres bandes i amb “altres formacions”. 

Comentaris

    Malviure 15/03/2021 11:13 pm
    Després d'escoltar el director d'aquest digital al FACKS ja no em ve de nou el nivell d'insults que inspira amb la seva posició. Decepció i pena. Quin despreci que transpua. Ni mai. Malviure tots plegats.
    Retrets, de'n Rufian i Tarda? 15/03/2021 9:42 pm
    Doncs per dir aixo, que amb retrets no es va enlloc, no li calia fer una roda de premsa, era suficient agafar el telefon i trucar a en Rufian i en Tarda, i demanar-los que deixin de fer retrets a tort i dret. Cada dia ho fan millor a ERC.
    10
    16
    Respon
    L'avi Florenci 15/03/2021 8:33 pm
    Pere, no siguis així, anirà quan tingui ganes. Mentrestant, pots estudiar una mica d'educació.
    11
    13
    Respon
      Jordi 15/03/2021 10:46 pm
      Es que sois cojonudos,queréis que los demás tengan educación, cuando en los comentarios de este panfleto se está insultado a todo el que es contrario a la independencia,y además insultados a muchas personas únicamente por el lugar donde han nacido.
    Un ciudadano preocupado 15/03/2021 8:31 pm
    Bufff, que cansinos, me voy a tomar una birra a la salud de la Borrás, que falta le hará. Se podrá llevar loa bolsos de Michael Kors. Wad Ras? Realmente esto me preocupa
    11
    12
    Respon
    Teresa 15/03/2021 7:56 pm
    Miri, senyora Vilalta: vostès, els que maneu a ERC, considereu l’enemic a combatre el President legítim de Catalunya Carles Puigdemont i, per contra, feu la gara-gara a Madrid els qui espolien Catalunya i engarjolen els catalans. Per això ERC no ens mereix cap confiança als independentistes ben informats.
    46
    48
    Respon
      Pere Lluis G. 15/03/2021 8:01 pm
      Miri, senyora Vilalta: vostès, els que maneu a ERC, considereu l’enemic a combatre el EX President i-llegítim de Catalunya Carles Puigdemont i, per contra, feu la gara-gara a Madrid els qui espolien CUPO VASCO i engarjolen els catalans. 1-O il-legal , lleis desconexio il-legals , Per això ERC no ens mereix cap confiança als independentistes ben informats. I vuste vSra Teresa tampoc, es una adoctrinada.
      13
      43
      Respon
    Anònim 15/03/2021 6:45 pm
    quin nivell de comentaris , dieu-me on he d'anar a apuntar-me perquè em pagui ER per fer comentaris al seu favor, i deixant a JUNTS a l'alçada de la sola d'una sabata.?
    12
    15
    Respon
      Anònims de JxCAT 15/03/2021 7:24 pm
      Tinc entès que els que paguen són els de JxCAT, i es dediquen a difondre expressions com ER, traïdors, i altres destinades a calumniar a ERC.
      57
      38
      Respon
        Jordi 35 16/03/2021 7:25 am
        No cal, a ERC ho fan solets se desqualificar-se, no ela cal ajuda.
      No cobro, ho faig per esport. 15/03/2021 7:04 pm
      A JxCAT no li calen comentaris després de l'entrevista de Laura Borràs a TV3, i de les declaracions de pija prepotent, on demostra la seva incompetència i la seva manca de propostes serioses.
      52
      43
      Respon
    ERC Colau es corrupció!!!! 15/03/2021 6:38 pm
    COLAU ROBA I ERC APLAUDEIX? CORRUPTA COLAU encara no has dimitit, lladregota de DESChorizos ? VOLEM EL TEU CAP, CORRUPTA COLAU
    14
    18
    Respon
    colau-comuns, LLADRES I POC MES, D'ESQUERRA CHORIZONA 15/03/2021 6:11 pm
    Pactar amb la lladregota COLAU i la seva mafia COMUNS.DESC es propi de delinquents comuns. Aixó si que es corrupció, han robat sistematicament 5 milions d'euros i ERC calla. Maragall, calladet i tapant la merda COMUNA? COMUNS torneu el que heu robat i porteu a la COLAU A LA PRESÓ
    52
    39
    Respon
    Ramon 15/03/2021 6:00 pm
    D'Espanya cal malpensar-ne SEMPRE. Ja ho veureu, com faran servir els ja amortitzats Bartomeu i Colau per camuflar l'encausament de Laura Borràs.
    Angelblau 15/03/2021 5:38 pm
    Ni Junts ni la Cup tenen que arribar a cap acord de investidura amb aquest vividors profesionals de la política de ER.
    17
    27
    Respon
      ange bleu 15/03/2021 5:53 pm
      Ici, le seul accord auquel il faut parvenir est d'être indépendant de la France.
    COLAU 3NS ROBAi vosaltres tapantla merda DESC? 15/03/2021 5:31 pm
    Aturem el Boti desc colau, lladres comuns Artadi, que esperes ha exigir el cessament de la Corrupta Colau de DESChorizos.? Preso per la lladregota Colau ja!!! DESC HA ROBAT MES QUE MILLET
    Ramon 15/03/2021 4:25 pm
    Segons ERC, Junts per Catalunya és "espai convergent". I òbviament el PdCat també. Per tant, en relació al 2017 i segons ERC l'espai convergent ha augmentat llur avantatge en vot sobre ERC. Concretament, l'ha doblat. L'espai convergent representa molts més catalans que ERC.
    39
    45
    Respon
      Jugar amb foc 15/03/2021 4:52 pm
      El messies de Waterloo ha aconseguit perdre les eleccions tot i ampliant l'esplai. És el que té anar de savi i de prepotent. I a més ha aconseguit quedar-se sense gent de nivell: l'exemple més preocupant és el de Laura Borràs, que de moment és la pitjor presidenta del Parlament.
      12
      61
      Respon
        Borras, Torra, Puigdemont nivell superior 15/03/2021 5:34 pm
        Comparar la Sra. COLAU amb el batxiller Torrent el Cagao es propi de seminaristes bruts d'ercapullets
        26
        10
        Respon
        Ramon 15/03/2021 5:12 pm
        Qui ho ha aconseguit és Espanya. Però no exactament de la manera que ho volia. Els resultats són diabòlics per Espanya... i per ERC.
    Ramon 15/03/2021 4:19 pm
    Segons ERC, l'espai convergent ha augmentat llur avantatge en vot dobre ERC.
      Quin carallot 15/03/2021 4:32 pm
      Si, per això ERC té la presidència de la Generalitat. És l'única cosa que ha fet bé el de Waterloo.
      11
      33
      Respon
        Ramon 15/03/2021 5:14 pm
        Una cosa no treu l'altra.
    SR. MEU 15/03/2021 4:16 pm
    Digueu-li-ho al Tardà, al Sol, al Voltas... i la colla d'opinaires del Twitter.
    36
    46
    Respon
    Anfós de Barcelona 15/03/2021 4:01 pm
    Ni retrets, ni ganivetades per l'esquena com feieu amb el president Torra.
    Edgar 15/03/2021 3:42 pm
    La desconfiança és el resultat del que hem viscut fins ara amb ERC. No s'exigeix la confiança, la confiança es guanya amb un comportament ètic i sincer. ERC ara está pagant els molt greus pecats de Torrent i el canvi de discurs de Tardà, entre altres.
    58
    71
    Respon
      No digueu mentiu 15/03/2021 4:02 pm
      El senyor Torrent ha sigut un molt bon president. De moment a anys llum de la inepta Laura Borràs, que no para de fer el ridícul.
    La senyora Borràs derrapa 15/03/2021 3:42 pm
    De moment, amb les entrevistes a Laura Borràs he quedat astorat del baixíssim nivell i de la manca de professionalitat. Això de seguir les directrius de l'inepte de Waterloo tampoc ajuda. Realment increïble que col·loqui l'extrema esquerra a la seva formació, i que es deixi l'extrema dreta i l'extrema incompetència.
    48
    91
    Respon
      Malviure 15/03/2021 11:05 pm
      Després d'escoltar el director d'aquest digital al FACKS ja no em ve de nou el nivell d'insults que inspira amb la seva posició. Malviure tots plegats.
    No s'entén 15/03/2021 3:27 pm
    Marta Vilalta és una persona molt agradable, conciliadora, i més. Però, a vegades ERC li fa dir cada cosa ! Com això d'incloure els Comuns, que ja és el síndrome d'Estocolm després del que li han fet a Maragall a l"Aj. de bcn.
    31
    28
    Respon
    En fi 15/03/2021 3:22 pm
    Tots els corruptes de ciu ara dita junts, vomitant pestes aqui contra erc, se lis veu él llauto, foteu fastic com la borras fanática pija extremista
    151
    143
    Respon
      lluis junquer 15/03/2021 3:51 pm
      t'equivoques ara son els mwntirosos corruptes de la twva wsquwrra que no volen que se sàpiga tota la veritat. Perque pels diaris ja hem vist lo mentiders que en poden ser i com han canviat el discurs. Ara que no us agrafi i sortiu amb el mantra apres sensw mes justificacions que t'ho ha dit el messias .. nomes mostra una manca de capacitat raonadora. peeo bueno es lo que hay!
    Dr Sallop 15/03/2021 3:21 pm
    La Laura Borras fará d'arbitre a la negociació, i si cal anira a Madrid a negociar els serrells.....
    28
    37
    Respon
    Pere,pero no Aragones 15/03/2021 3:20 pm
    Que ha pasado con el artículo puesto esta mañana de Torta rajando de Aragonés? Hay artículos que duran más de un día y este ha desaparecido rápidamente,que es que los comentarios no eran muy favorables a los intereses de los Juntitos.
    Ex- votant d`' ERC. 15/03/2021 3:19 pm
    Justa la fusta. Per aixó no us vaig votar el passat 14 de febrer. I per aixó crec que no viuré prou anys- per molts que en visqui- per penedir-me d'haver estat votant vostre.
    73
    79
    Respon
      Els números no ho demostren 15/03/2021 3:58 pm
      Per haver-hi tants ex-votants ERC, els resultats electorals no semblen confirmar-ho. Fa dècades que voto ERC i estic molt content de la feina que estan fent. Això ja se sap que molesta molt als corrupgents, i per això encara estic més satisfet.
      32
      25
      Respon
    Compromisos? 15/03/2021 3:17 pm
    Quina mania d'Erc amb entrar els Comuns al govern! Només s'entén per un pacte previ contra la majoria independentista. O per una prometença a la Mare de déu del Pilar!
    65
    28
    Respon
    rd 15/03/2021 3:13 pm
    erñ
    46
    21
    Respon
    Pere 15/03/2021 3:07 pm
    Mentint descaradament i amagant la realitat, com fa ER, tampoc s'estableix cap confiança. De fet és impossible tanir confiança en ER després dels tres anys de menyspreu a l'independentisme que ens ha ofert.
    Anna C. G. 15/03/2021 2:55 pm
    ERC vol que sel's respecti quan ells no respecten el vot dels ciutadans ni escolten els seus crits "d'unió". Així no anem bé ni arribarem a bon port.
    73
    28
    Respon
    Marc 15/03/2021 2:47 pm
    JxCAT és l'antiga convergència corrupte. No anirem enlloc amb aquests, només volen "poltrones" i vendre fum per perpetrar-se al poder 40 anys més.
    147
    134
    Respon
      Anònim 15/03/2021 4:17 pm
      Segons ERC, l'espai convergent ha augmentat llur avantatge en vot dobre ERC.
    omega 15/03/2021 2:19 pm
    són els independentista els que van guanyar l'eleccions. Els comúns són llepaculs de Madrid. Els encanta tenir despatx a Madrid....
    Ramon 15/03/2021 2:09 pm
    Imagineu-vos per un moment quelcom com ERC però a la inversa. Un partit de dretes que es digués sobiranista català però que prioritzés sempre l'entesa amb l'Espanya de dretes a l'interès nacional. Doncs bé, ERC no és això sinó pitjor que sixò. Perquè l'Espanya que ERC té per amiga, l'Espanya que ERC prioritza i prefereix com a soci, és l'Espanya amb més quota de mercat polític a Catalunya. És l'enemic real, i sovint, gairebé únic. És l'Espanya que ens guanya eleccions.
    86
    44
    Respon
    Gonzalo 15/03/2021 2:04 pm
    Ánimo quico!!!!! Te han vapuleado por todos lados, y solo por decir lo que piensas. Coincidimos en poco, pero respeto tu derecho a no ser insultado por tus opiniones. Ánimo!!!!
      uno que vive en Tabarnia 15/03/2021 3:12 pm
      hoy te has tomado la pastilla? o estas en plena crisis de identidad? debe de ser duro no conocer al padre
      Pere 15/03/2021 3:11 pm
      Jo no he llegit cap insult personal. Definir ER pel que és no és cap insult. No dir-ho es prendren's per idiotes.
      32
      45
      Respon
      Anna C. G. 15/03/2021 2:52 pm
      Les opinions es poden expressar sempre amb educació. No ha estat així.
    Ramon 15/03/2021 1:56 pm
    La confiança es mereix, no s'exigeix. Confiar en ERC seria de tanoques.
    73
    25
    Respon
    fideli 15/03/2021 1:54 pm
    amb esquerra, desconfiança total.
    Gerard 15/03/2021 1:48 pm
    També podeu intentar incloure-hi Vox, o Cs, que s'apunten a tot el que sigui tocar poder. Així encara ampliareu més.
      Compromisos? 15/03/2021 3:19 pm
      Quina mania d'Erc amb entrar els Comuns al govern! Només s'entén per un pacte previ contra la majoria independentista. O per una prometença a la Mare de déu del Pilar!
        Ramon 15/03/2021 5:19 pm
        Jo la confiança en ERC la vaig perdre fa vint anys. Però vaig encertar-la només a mitges, perquè ni en el pitjor escenari m'hauria imaginat una traïció així d'extrema a la nació catalana.