Junts per Catalunya ha celebrat aquest dilluns un Consell Nacional que ha validat el pressupost de la campanya per a les eleccions del 12-M. El màxim òrgan del partit ha aprovat que la candidatura de Junts+ Puigdemont per Catalunya compti amb 1,6 milions d’euros per fer front a la campanya, que se centralitzarà en bona part a Argelers (Catalunya Nord), on Carles Puigdemont i els seus han instal·lat el centre de comandament de la campanya, ubicat a l’Espai Jean Carrere. D’altra banda, també ha avalat la candidatura a les eleccions europees que encapçalarà Toni Comin, i que tindrà la catedràtica Neus Torbisco de número dos. En tercer lloc, hi figura el director de l’oficina europarlamentària, Aleix Sarri, i en quart, l’exdiputada al Congrés, Mariona Illamolla. La candidatura es completa amb representants d’arreu dels Països Catalans, com Pere Mayor, exsecretari general del Bloc Nacionalista Valencià, Sebastià Frau, expresident de l’Obra Cultural Balear, i el dirigent d’Unitat Catalana, Enric Balaguer.
Per sufragar el cost de la campanya, Junts ha demanat, com ja va fer en la resta de campanyes electorals, préstecs i donatius entre els seus candidats i afiliats per sufragar-la. Així, com ja va informar El Món, la formació demana un mínim de 6.000 euros als primers vint candidats de la llista per Barcelona i 3.000 a la resta de persones que conformen la llista. També demana 6.000 euros als set primers candidats per Girona, Tarragona i Lleida. Per a la resta d’afiliats del partit, els préstecs oscil·laran entre un mínim de 1.500 euros i un màxim de 10.000. Unes quantitats que Junts es compromet a retornar en el termini màxim d’un any, quan hagi cobrat les subvencions que li pertoquin segons el resultat obtingui el pròxim 12-M.
A banda dels préstecs fixats per a candidats i afiliats, la formació també ha habilitat un espai al seu web perquè la gent pugui fer donatius per col·laborar a pagar aquesta campanya. Les aportacions, que gaudeixen de beneficis fiscals, no poden ser anònimes i en període electoral no poden ser superiors a 10.000 euros.

Junts s’allunya de l’eslògan tradicional de campanya
El cap de campanya, Albert Batet, va presentar la setmana passada la campanya, que s’allunya de l’eslògan tradicional per centrar-se en les diferents “necessitats de Catalunya”, que, segons la formació, són, el lideratge, la necessitat de fer-se respectar enfront de l’estat espanyol, el bon govern, el català i la independència. Aquesta campanya multimissatge s’acompanya de la imatge del president a l’exili, Carles Puigdemont, assegut al cotxe i mirant a l’horitzó per la finestra. Una foto que emula el seu retorn. “No estem parlant d’un eslògan de campanya perquè Catalunya necessita missatges clars i directes”, va subratllar Batet.
Una campanya centralitzada a la Catalunya Nord
Tots els mítings de la campanya, i tots els actes sectorials i rodes de premsa, així com la nit electoral, se celebraran a l’Espai Jean Carrere d’Argelers. L’únic míting que no se celebrarà a la Catalunya Nord és el que servirà per tancar la campanya el divendres 10 de maig, que es farà a Barcelona i significarà l'”última pantalla” de Puigdemont abans del retorn, que ha fixat per al debat d’investidura al Parlament compti o no amb la majoria per ser investit president.
Els mítings se celebraran cada dia a les 19 hores i els festius i caps de setmana s’avançaran a les 12 del migdia. La formació ha habilitat una flota de cinc autobusos vinilats amb la imatge de Puigdemont perquè la gent d’arreu del territori pugui desplaçar-se a la Catalunya Nord per “connectar” amb el candidat i dir “jo hi era”. En aquest sentit, la formació ha activat un espai web on les persones interessades a fer ús d’aquest servei es poden inscriure de forma gratuïta.