El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, es veu amb força per continuar liderant la formació republicana malgrat la dura derrota patida pel partit en les eleccions del 12-M. Després que Aragonès decidís abandonar “la primera línia política” després de la desfeta, Junqueras ha optat pel camí contrari i ho ha deixat clar en una carta a la militància. “Em veig amb cor i força de seguir treballant pel nostre país. I fer-ho, com sempre, des del lloc que determini la militància d’ERC, a través dels màxims òrgans sobirans del partit que corresponguin”, ha assegurat el president d’ERC. Així, Junqueras no té intenció de fer cap pas al costat.

El president d’ERC, Oriol Junqueras, en una roda de premsa / Europa Press

Reitera que aniran a l’oposició

En la primera reacció als resultats electorals, el mateix diumenge a la nit, ERC va deixar clara la seva intenció d’anar a l’oposició. En els darrers dies s’ha especulat amb la possibilitat d’un tripartit amb PSC i Comuns per tal de desbloquejar la situació, però des del primer moment la reacció dels republicans va ser la contrària. Van assumir la derrota del 12-M i van prometre continuar treballant per un país progressista, d’esquerres i republicà des de l’oposició. Junqueras ha continuat aquesta línia i ha reiterat la decisió d’anar a l’oposició després dels mals resultats obtinguts i, per tant, no formar part del pròxim govern, sigui socialista o juntaire. “Des d’avui, passi el que passi, encapçalarem l’alternativa que lluitarà amb fermesa i determinació pel futur, pel present, per la memòria i la dignitat de tot el poble de Catalunya”, diu Junqueras en la carta a la militància.

A banda, Junqueras ha promès que el partit reflexionarà sobre els mals resultats electorals i el missatge que els ha enviat la ciutadania a les urnes: “Entenem i entomarem el debat i la reflexió que exigeix l’avís que ens ha fet la ciutadania de Catalunya”.

Comparteix

Icona de pantalla completa