El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha acusat el líder i candidat del PSC, Salvador Illa, de prioritzar els interessos dels barons socialistes, el govern espanyol i el PP per davant dels catalans en el debat sobre el finançament de Catalunya. En aquesta línia, el president ha assegurat que la proposa d’un nou finançament per al país compta amb un “amplíssim suport” des de fa temps. “Crec que demostra les prioritats de Salvador Illa, que no són els ciutadans de Catalunya, sinó que la Moncloa estigui còmode, els barons del PSOE no es molestin i que Ayuso pugui seguir desenvolupant el model d’un Madrid que fagocita tot el que està a l’entorn amb una competència deslleial que abaixa impostos”, ha sentenciat Aragonès durant una visita a la depuradora de Puigpelat. A més, Aragonès ha afegit que Catalunya “no pot confiar en qui no la defensa”. D’altra banda, preguntat sobre la possibilitat d’haver de fer pactes amb altres partits després de les eleccions, Aragonès ha insistit en el fet que “no els contemplen” perquè espera que la ciutadania “renovi la confiança” en el seu executiu.
Per altra banda, el president ha assegurat que el Govern treballarà per “recuperar el màxim possible dels recursos previstos” en l’àmbit mediambiental i, més concretament, contra la sequera. En aquest sentit, el president ha carregat contra els partits que no van donar suport als pressupostos catalans comentant que “malgrat que hi ha formacions polítiques que avantposen els interessos electorals o tacticistes als interessos de país, el Govern de Catalunya treballa per superar aquests obstacles”.

Així, ha reiterat que el Govern compta amb instruments “limitats” per destinar als projectes que s’havien previst als comptes catalans, tot i que ha reconegut que “no és el mateix” que tenir nous comptes. Segons Aragonès, en els pròxims dies faran públiques infraestructures i inversions que no es veuran interrompudes per fer front a l’emergència climàtica.
Illa acusa els governs independentistes de ser “incapaços de prendre decisions”
El candidat socialista, Salvador Illa, també ha aprofitat el matí de dissabte per fer declaracions i ha carregat contra els governs independentistes de l’última dècada assegurant que “el balanç no pot ser pitjor” en temes com la gestió de l’aigua o la transició energètica. Per a Illa aquest fet es deu al fet que “Junts i ERC són incapaços de prendre decisions perquè no volen incomodar ningú”. En una intervenció davant del consell d’alcaldesses i alcaldes socialistes, Illa ha assegurat que si guanya les eleccions no trigarà 5 anys “a fer una infraestructura que es pot fer en 1”. En una intervenció amb to de precampanya, Illa ha afirmat que si aconsegueix “la confiança dels catalans” posarà com a “prioritat els serveis públics, que és el que fan cada dia els ajuntaments socialistes, pensar en habitatge, en infraestructures, en seguretat”.
En aquest sentit, el candidat socialista ha acusat ERC i Junts de “no fer els deures” amb la gestió de l’aigua i de voler “assenyalar els ajuntaments amb multes”. Illa ha continuat amb la crítica al Govern tot afirmant que “deu anys després de Governs de Mas, Puigdemont, Torra i Aragonès no estem preparats per afrontar la sequera, però tampoc en renovables, en educació estem a la cua d’Espanya i en infraestructures, són incapaços de prendre decisions”, ha sentenciat el socialista.