El president del grup municipal del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, demana a l’equip de govern que apliqui el “carril moto” que permetria a les motocicletes i ciclomotors “circular en el carril de bus i taxi, amb prioritat pel transport públic”. D’aquesta manera, Fernández Díaz considera que es podria millorar la mobilitat d’aquest tipus de vehicles que representen “un 29% del parc mòbil de Barcelona”. A més, el líder del PP proposa començar amb una “prova pilot” a Gran Via de les Corts Catalanes on hi ha dos carrils per a busos i també “en els laterals d’algunes vies” on només es permet la circulació de vehicles de veïns i busos. Aquesta mesura contrasta precisament amb el nombre de multes per a motos que circulen en aquests carrils, que “l’any passat va augmentar un 76%“.
La implementació del carril moto ja s’aplica a altres ciutats com Madrid, València o Bilbao i, de fet, és una proposta que Fernández Díaz defensa des de fa anys, però que no ha prosperat amb cap equip de govern. Però ara assegura que “tot allò a què s’apel·lava per retirar el carril moto queda ridiculitzat per la implementació del carril bici”.
A banda, el líder del PP també demana a Colau una campanya per millorar “la pedagogia” dels motoristes quan aparquen sobre la vorera, ja que considera que poca gent coneix que si aquesta part del carrer fa entre tres i sis metres, els vehicles de dues rodes han d’estacionar-la “en paral·lel a la calçada“.
El popular també reclama al govern local més aparcaments per a aquest tipus de vehicles ja que només hi ha places per a “una de cada quatre motos” que hi ha matriculades a la capital catalana. En aquesta línia, Fernández Díaz acusa l’alcaldessa de convertir-se en una “lobbista” dels aparcaments subterranis perquè té la “pretensió” de “fer pagar a les motos” per estacionar en aquests aparcaments.