Mai abans el Parlament havia reprovat a un director d’un mitjà de comunicació públic o d’un president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Però avui la cambra catalana, amb els vots favorables de C’s -que ha aconseguit introduir una esmena-, CSQP, el PSC, el PP i també la CUP, han aprovat una moció impulsada pel grup parlamentari de Lluís Rabell que reclama la reprovació de Vicent Sanchis, nomenat director de TV3 el passat 13 de març, en substitució de Jaume Peral. Carles Puigdemont es va referir durant el ple de dimecres a aquesta circumstància excepcional, acusant CSQP de fer “llistes de periodistes” en funció de la seva ideologia. El president de la Generalitat va denunciar ja que “el ple del Parlament reprovarà un director d’un mitjà de comunicació només pel que pensa. No per la seva trajectòria professional, sinó pel que pensa”. 

El grup parlamentari de CSQP | Jordi Borràs

 

 

La moció implica la reprovació del nomenament de Vicent Sanchis com a director de TV3, però també demana la dimissió de l’actual vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach i Boladeras, i insta el Parlament a demanar a la CCMA que “reconsideri el nomenament de Vicent Sanchis i Llàcer i consideri altres candidatures”. 

 

 

“Aquesta moció només té una intenció, que la personsa que estigui al capdavant de TV3 ho estigui per motius exclusivament professionals”, ha defensat CSQP en la presentació de la seva moció, que també ha remarcat que la CCMA té dos problemes, “l’infrafinançament i el control politic”, ha expressat la diputada Jéssica Albiach. “Si els partits no entenen que la CCMA ha de funcionar amb criteris apartidistes, estem fallant als nostres ciutadans”. La diputada ha explicat que JxSí no vol reformar el sistema d’elecció, motiu pel qual CSQP no ha acceptat les esmenes d’aquest grup parlamentari.  

 

 

 

Per part de JxSí, Jordi Cuminal ha denunciat que “amb aquesta moció s’han passat de frenada”. Per quin motiu el reproven? Què ha fet? Què ha dit?, ha preguntat Cuminal als impulsors de la moció. “Si no porta ni 15 dies al càrrec, per què el reproven?, perquè va dir que defensava l’honradesa dels professionals de TV3? Jo els ho diré, el reproven pel que pensa”, ha sentenciat Cuminal, que ha dit que si només volen periodistes independents si pensen com interessi a un partit en cada moment. “Seria la cacicada més gran que s’hagi fet mai a la CCMA, i aquí JxSí no ho serà”, ha conclòs Cuminal. 

 

 

Ciutadans, per la seva banda, ha dit que el Govern vol utilitzar TV3 com el seu braç polític, i ha assegurat que “vostès han dividit els treballadors de TV3, i també JxSí, vostès són uns cracs”, ha dit De Páramo. Sobre Sanchis, ha dit que “és la joia de la corona”, i s’ha preguntat si “no tenien res millor, s’ha passat la vida fent mítings independentistes a l’estil Vidal”

Una tertúlia d’Els Matins de TV3 | TV3

 

Per part del PSC, el diputat David Pérez ha assenyalat que voten la moció “no per les seves opinions, pel que pensa o pel que ha fet, sinó perquè aquest nomenament no s’ha fet d’acord amb la llei, una llei que demana consens. Reprovem aquest nomenament perquè no és la manera de fer les coses”. I Pérez ha dit que “no em puc creure que el Govern no hi té res a veure, han de donar la cara”, però si no és així, afegeix el PSC, també cal demanar “la dimissió de Llorach”. Els socialistes han proposat que es faci un concurs obert, com s’ha fet a BTV. 

 

 

 

Esperanza García, del PP, ha estat directa assegurant que TV3 presenta terroristes com a “presos polítics”, i que té a les seves tertúlies David Fernández i altres tertulians que “titllen de botiflers i lerrouxsites tots aquells que representen o creuen que una gran majoria de catalans no volen un procés de ruptura, que poden ser espanyols i catalans, una raresa criminalitzada permanentment en una televisió pública”. García ha dit TV3 “menysprea i insulta” l’unionisme. La diputada del PP ha vinculat el nomenament de Sanchis al fet que TV3 fes cobertura del cas Palau.  

 

 

Albert Botran, per part de la CUP, ha recordat que a la CCMA “els perden les formes”, perquè el nomenament de Sanchis es podria haver fet igualment, però comunicant-ho als grups parlamentaris. Però Botran ha recordat que “la legitimitat de l’equip de la CCMA està sota mínims, i aixeca sospites sobre el nomenament i és un menyspreu”. “No volem fotre un embolic i dir que TV3 renta els cervells, ens agradaria parlar dels acords per una CCMA independent”, ha recordat Botran. El diputat de la CUP ha justificat el vot a favor de la moció perquè el seu partit vol la despolitització real dels mitjans de comunicació públics. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa