Cs i el PP s’han posat d’acord aquest dimecres per abstindre’s en una votació sobre la compatibilitat dels diputats processats i afectats per la interlocutòria del Tribunal Suprem que en dictava la suspensió. El portaveu de Cs, Carlos Carrizosa, ha demanat que es votessin separadament els expedients dels afectats en considerar que els diputats processats no tenen vigents els seus drets parlamentaris.
Els altres grups hi han votat a favor i la CUP ha decidit no participar-hi en entendre que no s’ha tramitat de forma correcta en fer-se amb un únic expedient per als 134 diputats, al marge que finalment hi hagi hagut votació separada per als casos dels diputats processats.
De fet, tant la votació que feia referència als diputats afectats com la que englobava la resta de parlamentaris s’han aprovat. La primera, amb el vot a favor de JxCat, ERC, el PSC-Units i comuns; l’abstenció de Cs i el PPC i la no participació de la CUP.
El dictamen resol la compatibilitat de 134 diputats —la republicana Marta Vilalta encara no havia efectuat la seva alta— després d’examinar les dades declarades pels parlamentaris relatives a “activitats professionals, laborals o empresarials” i als càrrecs que ocupen.

