El líder del PP, Pablo Casado, ha avançat aquest dimarts que la seva formació donarà suport a una hipotètica investidura de Manuel Valls si aquest guanya les eleccions municipals a Barcelona. Segons Casado, el PP no s’ha integrat a la plataforma de Valls -impulsada per Cs- perquè considera que “hi ha un espai per a una candidatura liberal, conservadora del PPC que representi uns valors complementaris“, però “ja diem de partida que li donarem suport”. “A Catalunya, igual que al País Basc a l’època de plom, hem d’anar junts”, ha sentenciat.
En aquesta línia, Casado ha fet una crida a “optimitzar esforços” amb Ciutadans per aconseguir governar a Andalusia i a l’Estat. En una entrevista a Esradio, ha lloat la tasca de l’expresident José María Aznar com a “refundador del centre-dreta unit”, una “operació ambiciosa” que “també per a mi és un objectiu”.
Per aquest motiu s’ha mostrat obert a assolir “acords” amb formacions com UPN i el PAR, “i això inclou també Cs, VOX i UPyD“, que “per a mi son persones que encarnen els valors fonamentals” i malgrat que hi ha “matisos” com per exemple la proposta de VOX de suprimir les autonomies, que segons Casado va més enllà de la Constitució.