Carme Forcadell: “Si ho tornem a fer s’ha d’acabar millor”

L'expresidenta del Parlament demana als comuns que s'adonin de l'"excepcionalitat" del moment i entrin al Govern

“Si ho tornem a fer s’ha d’acabar millor”. Carme Forcadell avisa, en una entrevista a l’ACN, que “la presó i l’exili només generen frustració”, i que qualsevol passa nova de l’independentisme ara s’ha de fer “bé”. Preguntada per la DUI, l’expresidenta del Parlament ha subratllat que no s’ha de “repetir el mateix” perquè va acabar “malament”. Sí que assegura que cal aprofitar la majoria de vots independentistes del 14-F. Forcadell no confia que aquest 51% serveixi perquè l’Estat canviï d’opinió, però sí que farà que el moviment recuperi la il·lusió. D’altra banda, l’exdirigent d’ERC demana als comuns que s’adonin de l'”excepcionalitat” del moment i entrin al Govern. Forcadell insisteix en un “front ampli” que inclogui també JxCat i la CUP.Forcadell insisteix que, quan es pren una decisió per fer avançar el procés, cal tenir la “seguretat” que és l’opció “correcta” i que acabarà “bé”. En aquest sentit, subratlla que cal evitar “repetir el mateix” que el 2017 perquè s’ha demostrat que no hi va haver els resultats esperats: “Si es torna a repetir cal fer-ho millor, i que no acabi malament com ara”. Així mateix, l’expresidenta del Parlament, empresonada a Wad-Ras, reflexiona que els últims tres anys hi ha hagut “molta tristor i frustració, amb gent que ha perdut l’esperança”.

És per això que celebra que l’independentisme hagi superat el 50% de vots a les eleccions del 14-F, i defensa que la fita ha de servir per “tornar a il·lusionar” les bases: “És un pas important per a nosaltres i un salt qualitatiu que s’ha de tenir en compte”. I és que Forcadell no confia que l’opinió de l’Estat canviï amb el 51% o el 80% de suports independentistes, però sí que s’ha d’aprofitar per agafar forces entre el conjunt de l’independentisme.

Però fins a quin punt i amb quines conseqüències? L’exdiputada d’ERC és prudent, i deixa la decisió en mans dels partits que negocien un acord d’investidura i de legislatura. Sobre aquesta qüestió, Forcadell aposta per un “front ampli” amb republicans, JxCat, comuns i CUP: “La situació és molt complicada socialment, haurem d’afrontar la post-pandèmia, amb una greu crisi econòmica. I com més ampli sigui el front, millor”, ha reflexionat.

Forcadell insisteix en la idea que “la millor manera d’avançar és governar bé”, i convèncer la ciutadania, sigui independentista o no, que la Generalitat podrà solucionar els seus problemes. Així mateix, demana directament als comuns que entrin a l’executiu: “M’agradaria molt que s’ho pensessin, que hi hagués marge i que estiguessin al Govern”. L’exlíder de l’ANC assevera que l’època “difícil” que provoca la pandèmia requereix també decisions que no s’haurien pres en altres contextos: “La situació és tan excepcional que els comuns haurien d’adonar-se’n i fer una cosa excepcional”, conclou.

Finalment, Forcadell també celebra que la CUP es plantegi entrar a la Mesa del Parlament: “Quan jo era presidenta els ho vam oferir i no ho van voler. M’alegro que ara facin un pas endavant i que s’impliquin en les institucions i òrgans de direcció de la cambra”, ha argumentat. Sobre qui hauria de presidir el Parlament, però, Forcadell torna a deixar la decisió en mans dels equips negociadors.

Comentaris

    Dolors63 01/03/2021 10:44 am
    Amb les declaracions de l'expresidenta queda pales que és un ostatge de l'estat espanyol, que ha acceptat la derrota i la humiliació i que busca desesperadament sortir de la presó, legítim, però la política de Catalunya no pot estar supeditada als ostatges. Estimada presidenta Forcadell, nosaltres, i tu, també, ho vàrem fer tot democràticament i tot el bé que es podia fer davant d'un estat feixista i violent, demanar que aquest cop, es faci millor, és acceptar que tu vas fer alguna cosa malament o il·legal, i deixem que et digui, que no, que qui va actuar malament o il·legalment, van ser els castellans, els violents i els antidemocràtics membres de l'estat espanyol, els mateixos que et mantenen a presó.
    Bot 01/03/2021 9:02 am
    Els autopresos, volen autoacabar-ho automillor. Onanisme en estat pur
    La Sra Forcadell defiende su propio interés lo mejor que puede y sabe. 01/03/2021 8:05 am
    Lo cual es legítimo. Salvo cuando ocupas un cargo institucional en el que tu deber es defender el interés general. Por ello, y a la vista de sus antecedentes, le recomiendo afectuosamente que se vaya a cagar a la via.
    Ramon 28/02/2021 11:48 pm
    Per fer-ho bé, compatriota, hauria calgut fer en tot moment just el contrari del que volia el teu (encara) partit.
    36
    18
    Respon
    Vendetta 28/02/2021 11:13 pm
    No lliurarse a la injusticia del enemic 1 de independencia
    40
    13
    Respon
    Octubrista 28/02/2021 8:13 pm
    Ni oblit ni perdó pels carcellers de Carme Forcadell !
    jg 28/02/2021 8:09 pm
    tranquila, carmen....hacerlo peor es imposible....por lo menos que dure la republica 1 minuto...
    26
    11
    Respon
    LSO 28/02/2021 7:36 pm
    Era la Albiach la que te enviaba cartas a la cárcel?, era la Albiach la que ponía dinero en la caixa solidaria para vosotros?,era la Albiach la que salía a la calle a pedir tu libertad? no la Albiach, te delató con su NO enseñándolo, y ahora la prefieres, eres una desagradecida, y despreciable, con esta actitud de rendición traicionas al 52% de los que han votado lo que vosotros empezasteis. Te acuedas "President posi les urnes" y ahora prefieres al caballo de Troya de Comunes, lo tuyo tiene un nombre y se llama traición al movimiento, importándote mas tu partido.
    Manel 28/02/2021 7:13 pm
    La senyora Forcadell, com a presidenta del Parlament, és la màxima representant del poble català i havia d’haver marxat a l’exili i mai de la vida l’havíem d’haver deixat caure sota les urpes colonials. Per aquesta gent, és el trofeu màxim, pel càrrec de Presidenta i per haver-ho estat, abans, de l’ANC Si va decidir ella, lliurement, entregar-se, va ser un error colossal, si ho va fer pressionada per algú, aquest algú és, sens dubte, un agent d’Espanya.
      Dilluns 01/03/2021 7:01 am
      La insistència d'Erc i Forcadell en que Comuns entri al govern, només s'entén si volen canviar de l'objectiu d'independència al dret a decidir un NO. Comuns, un cavall de Troia al govern, introduiria una ambigüitat en la que Erc quedaria immersa. Una altra entrega voluntària com la que van fer els que encara estan presos. Erc s'està autoprotegint amb aquesta insistència .
    jordi 28/02/2021 6:16 pm
    me lo dices o me lo cuentas nena?
    joandomenec 28/02/2021 4:13 pm
    És clar que s'ha d'acabar millor. Ni lliurar-se a la injustícia espanyola com xais ni exiliar-se, millor vol dir plantar cara i defensar la república. Els comuns? Amb els comuns ho fariem millor? No ens faça riure, amb els comuns només es pot fer autonomisme, més del mateix. La presó efectivament li ha causat frustració, fóra més honrat callar i no repetir la monserga d'ERC.
    Eso no tendría que resultar dificil 28/02/2021 4:07 pm
    Porque peor no se pudo hacer.
    12
    12
    Respon
    Lluisa 28/02/2021 12:06 pm
    Ets una inútil...no tindriau de sortir mai de ón sou...esteu molt bé tencadeta imbécil
    351
    244
    Respon
      Anònim 28/02/2021 1:36 pm
      calla puta
      138
      90
      Respon
        Gonzalo 28/02/2021 3:26 pm
        Calla, laZi de mierda
    tocar el dos 28/02/2021 11:39 am
    Forcadell insisteix en la idea que “la millor manera d’avançar és governar bé”, i convèncer la ciutadania, Molta gent està farta de la manera de governar d'Espanya. Les persones els pobles els importa una merda
    2021 28/02/2021 11:09 am
    Comprenc la duresa de la seva situació, però vostè era molt més exigent amb en Mas (president, posi les urnes) que amb els comuns, que segueixen servilment el PSOE, blanquejant la corrupció, l'emerit, la repressió brutal a l'independentisme, la retallada de drets i llibertats. Si vostè que durant anys semblava que entenia que primer era la llibertat de Catalunya, abans que discutir altres coses, ara resulta que no ho té clar, faria bé de no donar lliçons. Em sap greu el patiment personal, però també em sap greu el magre futur dels activistes que s'arrisquen a perdre un ull i que no reben cap suport.
    187
    1
    Respon
      Gonzalo 28/02/2021 3:28 pm
      Quien no quiera perder un ojo, que no lance piedras. A MAMARLA, LaZis de mierda. Asco dais....
        GAVANENC 28/02/2021 9:01 pm
        Tu no das asco, eres asco, escoria social que no sirve para nada.....
    Rei 28/02/2021 11:04 am
    hahahahaha de locos .Fanáticos catalanes en la ruina más absoluta y pensando en como volver a hacer el ridículo pero hora con algo menos de ridículo.
    Pajaritu 28/02/2021 10:11 am
    Ho tornarem a fer. Nosotros también. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    26
    50
    Respon
      el verdugo del Cid 28/02/2021 12:03 pm
      Sí, ho tornarem a fer, però aquest cop ningú es deixarà detenir ni ningú anirà l'exili: No veus com ens estem entrenant, aquests dies, per deixar als "piolins" sense "pajaritu", idiota? La única cosa que quedarà clara quan, dins de poc, siguem independents és que cada dia l'odi a mort cap als merdespaÑistaÑols creix i que durarà més generacions. Cada dia, més gent arreu del món escopirà als turistes que diguin, ingènuament, que són "soy epaÑó, casi na!". Cada dia sereu més com els serbis, cretí. Ningú recorda qui era en Milosevich, però quan sents a algú la frase "soc serbi" en el primer que penses en en donar-li una hòstia, oi? Doncs això, pajaritu-clítoris.
      76
      54
      Respon
        Pau 28/02/2021 3:00 pm
        A que no hay cojones!!!!
        Pajaritu 28/02/2021 12:25 pm
        ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    Luisnomeacuerdo 28/02/2021 10:10 am
    Claro claro brujadell, si lo intentáis otra vez acaberis igual o peor. Acaso os creeis que el PSOE va a ser más condescendiente con los fascistas independentistas golpistas que lo fueel rajao, y sino ahí estará el lovox para meter en el corral años borreguetes grocñordos.
    47
    100
    Respon
      GAVANENC 28/02/2021 9:02 pm
      No eres mas tonto porque no tienes suficientes neuronas... Vete a cagar a tu cueva trozo de mierda....
    Gerard de sarria 28/02/2021 8:52 am
    I tant. Casa teva es casa meva, possi les urnes i anar fent senyora. Amb aquest Règim de Vichy no fareu res. Col·laborar.
    79
    41
    Respon