Artur Mas ha explicat l’error que més lamenta de la seva carrera política. No es tracta d’una decisió aprovada en el Consell Executiu mentre era president de la Generalitat, sinó un enfrontament verbal amb Pasqual Maragall l’any 2003 durant el qual Mas va baixar al terreny personal. “Davant d’una maragallada, vaig dir que allò semblava, recordo l’expressió, un delirium tremens”, ha relatat Mas en una entrevista a RTVE.
Llavors no li va donar “més importància” perquè ell associava l’expressió a un cert desordre. Més tard va adonar-se que delirium tremens és una expressió mèdica que fa referència a la fase més aguda de la síndrome d’abstinència de l’alcohol. “Vaig cometre un error”, ha reconegut. “Per desconeixement, però el vaig cometre”. Mas assegura que és l’única vegada que ha utilitzat desqualificacions personals contra un polític i que se n’ha penedit tota la vida. “Algunes persones que jo apreciava molt em va escriure per dir-me que m’havia equivocat”.

Les declaracions de la polèmica
A l’estiu del 2003, durant un viatge a Llatinoamèrica, Artur Mars, que llavors era el conseller en cap de la Generalitat, va dir que Pasqual Maragall patia delirium tremens per haver-lo acusat de ser un “ambaixador d’Aznar”. El líder del PSC va advertir a Mas que el PP estava fent servir CiU en la seva guerra per desgastar el PSOE. El dirigent convergent també va etzibar que Maragall tenia “diarrea mental” durant un viatge a l’Uruguai. “Ha perdut el nord i els papers repetint ximpleries”.
Després del gran rebombori que van causar les seves paraules, Mas no va dubtar a disculpar-se i va reconèixer que havia sigut una expressió “injusta i allunyada de la realitat” que no s’ajustava a “l’estil” de CiU ni d’ell mateix. “Si ens agafem a la literalitat de les meves afirmacions i amb el diccionari a la mà, les meves manifestacions d’ahir són injustes i allunyades de la realitat, i mereixen disculpes per la meva part”, va dir. Tot i que llavors van ser unes disculpes forçades per la pressió, Mas s’ha mostrat veritablement penedit d’haver baixat al terreny personal per atacar Maragall.