Aragonès ofereix a Sánchez acollir a Catalunya tants refugiats afganesos “com faci falta”

En una entrevista a l'ACN, el president del Govern reclama que s'accelerin tots els tràmits d'asil

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va parlar dilluns amb el cap del govern espanyol, Pedro Sánchez, i va oferir Catalunya per acollir tants refugiats i refugiades de l’Afganistan “com faci falta”. Així ho ha explicat Aragonès en una entrevista a l’ACN aquest dimarts, on assegura que tota la xarxa catalana d’espais d’acollida s’ha posat a disposició per afrontar l'”emergència humanitària”, provocada pel control dels talibans al país. El president també reclama que s’accelerin tots els tràmits per reconèixer el dret a l’asil de les persones refugiades a Catalunya. Tot i que no va concretar xifres amb Sánchez, Aragonès ha asseverat que Catalunya “assumeix les seves obligacions internacionals”, també en matèria humanitària.

Tenim una obligació humanitària davant la situació a l’Afganistan“, ha remarcat Aragonès, que va oferir ahir Catalunya a Sánchez com a terra d’acollida i refugi, tant per la part que correspondria pel seu pes en població com “pel que faci falta”. “Ens hem de preparar perquè hi haurà una onada d’exili i una necessitat d’oferir asil i refugi a centenars de milers de persones”, ha argumentat el cap del Govern.

Aragonès ha emfatitzat que cal accelerar tots els tràmits d’asil per reconèixer oficialment els estatus de persones refugiades, un procés que és “molt lent“. En aquest sentit, el president ha apuntat que l’Estat -que és qui en té la competència- ha de posar “molts recursos” per defensar el dret a la protecció internacional. Aragonès ha afegit que avui mateix sortiran mitjans de transport des de l’Estat per poder dur a terme el procés de repatriació, d’aquí uns dies.

Comentaris

    adolf 17/08/2021 11:34 am
    Aquest home no està be del cap, es un president perillós
    fideli 17/08/2021 11:37 am
    quina visió més d'estat...español un 'hacha'
    fat boy 17/08/2021 12:05 pm
    Ep, no tant depressa, per comencar Catalunya no te cap obligacio internacional perque us vau cagar al moment de fer la independencia, i les raons morals les deixa pels mossens i pels kumbayas pero els meus impostos vull que es gastin pels catalans que ja en tenim prou de gent necessitada i que s'ha afartat de pagar impostos tota la vida, aixi que potser que afluixi, que els quartos no surten de la seva butxaca.
    Primero pon un centro de acogida de MENAS junto a tu casa; ya ves que en todas las poblaciones catalanas donde habéis querido situarlos están locas de alegría. 17/08/2021 12:10 pm
    Y en tu casa lógicamente predica con el ejemplo adoptando tres más.
    Primero pon un centro de acogida de MENAS junto a tu casa; ya ves que en todas las poblaciones catalanas donde habéis querido situarlos están locas de alegría. 17/08/2021 12:11 pm
    Y en tu casa lógicamente predica con el ejemplo adoptando tresy más.
    Manel de Manresa 17/08/2021 12:12 pm
    ...pero que bueno que es el monaguillo! nn está bien ser solidario, pero hasta donse se pueda asumir. Lo pagará Él?, lo pagará esquerra? porque lo que es seguro que españa sólo gastará en la foto y en la propaganda. Piensa que en su mesa-estafa de dialogo esto le servirá???
    I s'estranyen que hi hagi qui vota Vox 17/08/2021 12:37 pm
    Clar que sí. Catalunya serà musulmana o no serà, oi catalanòfob Arangonès?
    Antoni 17/08/2021 12:37 pm
    Que els aculli ell a casa seva. De la independència no se'n recorda ja el Molt Honorable Malaguanyat?
    Ja que passava per aquí 17/08/2021 12:57 pm
    'Tots coneixem ells llaços ancestrals i les relacions seculars entre els catalans i els afganesos, i per si això fos poc, la proximitat geogràfica justifica i fa del tot enraonat de donar asil als nostres veïns'. Soros li dóna les ordres i l'okupa de la Generalitat - tothom sap que no van guanyar les eleccions - obeeix. Els polítics són els enemics del poble (tots), només cerquen la manera de robar el fruit del treball dels ciutadans i fer feliços els seus amos. O potser heu sentit a algun inútil d'aquests que okupen el parlament de denunciar la violació dels drets fonamentals i les llibertats civils? Cap ni un. Soros mana i tota la colla de ganàpies, obeeixen. Al capdavall, on és la independència? Qui va promoure el moviment independentista? Catalans, fins que no ens adonem que els traïdors a Catalunya embruten la Generalitat i la casa de postes del Parlament, anirem caient de mica en mica en la tirania més absoluta. I recordeu, que els vostres pròcers pretenen enverinar els nens amb les injecccions contra una malaltia no demostrada (Ningú ha demostrat la relació entre el suposat virus i la més suposada malaltia). Amb el ISG Soros controla la corrupció mèdica, i amb Espai Societat Oberta la gestió de la destrucció de les llibertats i la independència econòmica dels ciutadans.
    RAMON A 17/08/2021 1:14 pm
    Aquests de esquerra no sou mes ximples perque es imposible
    RAMON A 17/08/2021 1:16 pm
    De aqui cinc anys Catalunya fotara fastic
    Ricard 17/08/2021 1:32 pm
    I els catalans què? I els millers de represaliats malenterrats durant la repressió franquista què? I els exiliats què? I els empresonats què?
      Doctor Strangelove 17/08/2021 6:46 pm
      Ricard, m,estimo més un afganès que tu. Ets tan subnormal! Doc.
    Miren 17/08/2021 1:47 pm
    N'estem una mica massa farts de declaracions grandiloqüents. El cas és que mentre ens diuen això, donen suport a un govern que retorna nens al Marroc d'una manera il·legal segons les lleis de retorn i d'estrangeria espanyoles.
    Porcs traïdors 17/08/2021 2:09 pm
    Sempre demanant permis a l'amo castellà. Que bé que es viu cobrant per fer de majordom del estado podrit.
      Aigualit 18/08/2021 3:47 pm
      Pobret, portes cadenes? Podries anar a probar de dir aquestes xorrades a l'Afganistan, a veure que et diuen els que manen.
    Maria 17/08/2021 2:54 pm
    Els posaràs a casa teva o a un dels hotels que té la teva família al Maresme?. Pagant nosaltres és clar!.
    ATC les furcies d'España.155 17/08/2021 5:06 pm
    Aragones es crear imoostos, impostos i mes impostos. Ara l'AGENCIA TRIBUTARIA DE ESPAÑA ha enviat una bestialitat de cartes negres per exigir l'imposta de patrimoni, qmb el sobre de ATC. Sr. Conseller, no dimiteix? Sr. Aragones, ESPAÑA ET FORRA?ERC ES PUTA ESPAÑA, ES FERROVIAL. Aquest conseller rohant als catalans, grqcies al Sanchez.155. Tauleta de quinquis, vagos i parasits d'ERC.JUNTS per forrarse com un ferrovial junqueras
    Tripartit no, gràcies 17/08/2021 6:11 pm
    Que se'ls foti a casa seva i si no hi caben tots que se'ls reparteixin entre ca la Colau i can Collboni
      Democracia 17/08/2021 7:23 pm
      Per cada afganes que vingugi jo exportaria un independentista d'aquestos que volen conflicte, lluita i fins i tot armada, allà podran lluitar i guanyar la seva terra promesa.
    llevate 17/08/2021 7:29 pm
    almenys a 200 menas a Pineda. Otros 200 sirios con la Colau. 5000 delincuentes que los mantenga ERC otros tantos el govern de tontos que tenim i despres parlem, inutil.
    JOSEP PAGÈS I CANALETA EL AVI CULER DE CARDEDEU 17/08/2021 7:35 pm
    perPERE ARAGONES President ¿ DE UN SORTIRAN ALS DINERS PER ALIMENTARLOS ALS REFUGIATS ? Si ara no teniu per alimentar a moltes familias que mal viuen a la pobresa a Catalunya . ¿ UN VIURAN ? NO JA PROU PISOS SOCIALS Ara per moltas familias pobres que ara ja te Catalunya Y LO ULTIMO ENTRE TANS .REFUGIATS VINDRAN TERRORISTAS ISLAMISTAS Infiltrados que despres faran ATEMPTATS ..Els TERRORISTAS ISLAMISTES ENTREN A LA UNIO EUROPEA ENTRE ELS REFUGIATS ES UN FET BIEN DEMOSTRADO Anteriormente ..CATALUNYA VIU UNA GRAN POBRESA .. ¿ QUE FARAN AMB ELS POBRES QUE JA A CATALUNYA ?
    JOSEP EL CATALÀ EMPRENYAT 17/08/2021 7:36 pm
    perPERE ARAGONES President ¿ DE UN SORTIRAN ALS DINERS PER ALIMENTARLOS ALS REFUGIATS ? Si ara no teniu per alimentar a moltes familias que mal viuen a la pobresa a Catalunya . ¿ UN VIURAN ? NO JA PROU PISOS SOCIALS Ara per moltas familias pobres que ara ja te Catalunya Y LO ULTIMO ENTRE TANS .REFUGIATS VINDRAN TERRORISTAS ISLAMISTAS Infiltrados que despres faran ATEMPTATS ..Els TERRORISTAS ISLAMISTES ENTREN A LA UNIO EUROPEA ENTRE ELS REFUGIATS ES UN FET BIEN DEMOSTRADO Anteriormente ..CATALUNYA VIU UNA GRAN POBRESA .. ¿ QUE FARAN AMB ELS POBRES QUE JA A CATALUNYA ?
    Tripartit no, gràcies 18/08/2021 12:10 am
    Aquesta gent del tripartit, acabaran expulsant-nos de Catalunya els pocs catalans que hi quedem, per fer-hi cabre els afganesos, sirians, subsaharians, sud-americans, "menas" de totes les procedències, etc I, si no ens expulsen, haurem de fotre el camp perquè no podrem pagar els impostos per mantenir-los
    Refugiats 18/08/2021 12:23 am
    Perquè no et preocupes pels refugiats CATALANS? . Ja que t’has manifestat publica i ràpidament per els afganesos( cosa molt lloable i segurament de cara als vots) com a contribuent et demano una manifestació publica sobre els refugiats CATALANS. Que per el que sembla n’hi-han un bon grapat. Com mes va, mes ganes d’INDEPENDENCIA.
    Aragones un RICATXO com cal 18/08/2021 6:21 am
    Aragones com es nota que etsdecasa rica i franquista. Monta un convent particular, amb la teva fortuna immensa del teu abuelo franquista i acull pagant tu, RICATXO. Per cert, paga successions i fes retornar la xorissada al teu tutor, el Don Ferriovial Junqueras
    miquel puigpelat 18/08/2021 9:11 am
    I quí diu que no seran talibans disfressats?. És una bona manera d'anar repartint terroristes per tot el món.
    Erc, secta evanngelista del fugat del seminari per penalty 18/08/2021 9:13 am
    Aquest noi Aragones es molt ruc. Qui va votar aixo com es que tenia dret w votar si era un discapacitat mental? ERC partit de rucs, someres, boy.scouts, seminaristes, i mig capellans amb coroneta ferrovial y hermano forrao. Quina secta mes putrefacta i ecspanyola
    Erc, secta evangelista del fugat del seminari per penalty 18/08/2021 9:13 am
    Aquest noi Aragones es molt ruc. Qui va votar aixo com es que tenia dret w votar si era un discapacitat mental? ERC partit de rucs, someres, boy.scouts, seminaristes, i mig capellans amb coroneta ferrovial y hermano forrao. Quina secta mes putrefacta i ecspanyola
    Erc, secta evangelista del fugat del seminari per penalty, un tal Junqueras 18/08/2021 9:14 am
    Aquest noi Aragones es molt ruc. Qui va votar aixo com es que tenia dret w votar si era un discapacitat mental? ERC partit de rucs, someres, boy.scouts, seminaristes, i mig capellans amb coroneta ferrovial y hermano forrao. Quina secta mes putrefacta i ecspanyola
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 18/08/2021 12:15 pm
    La petició d'en Farsaragonés d'omplir Catalunya d'afganesos, ben segur que Farxanxess la satisfarà i en Farsaragonès la podrà presentar com un gran èxit, dirà: "vaig amenaçar Sánchez que, o ens enviava un bon grapat d'afganesos o hi hauria moments de tensió i es va acollonir ha ha ! "
    Traïdor 18/08/2021 12:34 pm
    Podriem intercanviar refugiats per botiflercs.
    Aigualit 18/08/2021 3:51 pm
    El colega se les barbes que mana ara al Afganistan, és català, va néixer a Ripoll i es cosí germà de la Borràs. Pregunteu, pregunteu als del INH i us ho confirmaran.
    nyer 19/08/2021 6:54 pm
    Veniu esclar que sí. us donarem els nostres habitatges que em estat pagan tota la vida, i els nostres estalvis, per a que viviu millor que nosaltres. Veniu que som pocs. Nosaltres som catalans. Acostomats a pagar i veure com ens roben, i veure el genocidi a casa nostre, i com els nostres fills han de marxar a l'estranger per manca de recursos i posibilitas. Que vingui tota africa i Asia. Nosaltres ens farem el harakiri per a que uns altres visquin millor, i ens robin tot.
    fat boy 19/08/2021 11:34 pm
    Els del FNC estaran encantats amb ERC. Continueu, continueu aixi...