Missing 'path' query parameter

Tan bon punt s’ha difós l’acord entre ERC i el PSC per investir Salvador Illa de president de la Generalitat, l‘ANC s’ha activat. Segons ha pogut saber El Món, aquest dimarts s’ha reunit “d’urgència” el Comitè Permanent de l’entitat per elaborar un “comunicat per expressar l’opinió en contra de l’acord”, fer una petició a la militància dels republicans perquè “votin no a la consulta pensant en la independència” i, en darrer terme, “animar socis i simpatitzants a estar atents i mobilitzats el dia de la investidura”.

De fet, aquest estat major de l’ANC preveu que en la celebració del debat ja hi assisteixi el president Carles Puigdemont perquè ha expressat “la seva voluntat de retornar a Catalunya per participar-hi i acabar així el seu exili”. En aquest context, la permanent de l’Assemblea ha acordat “donar suport al retorn” de Puigdemont com a “figura institucional amb el benentès que exerceix els seus drets polítics”, però avisa que l’entitat no participarà de “cap acte de campanya ni posicionament com a candidat de cap partit polític”. 

El calendari, clau

Seguint en aquesta línia, el Comitè Permanent de l’ANC, que presideix Lluís Llach, ressalta la “proximitat de la data de la votació de les bases d’ERC sobre el preacord“, així com la “imminent convocatòria del ple d’investidura”. Per tant, la més alta direcció agafa les regnes de l’entitat i “assumeix el posicionament polític i totes aquestes decisions en compliment de les funcions que li són delegades”. Un cop s’hagi establert la concreció de com portaran a terme la defensa de Puigdemont, es traslladarà a “les respectives comissions perquè n’assumeixin el desenvolupament en la mesura que sigui possible”.

De fet, l’ANC ja fa setmanes que treballa afinant un pla de mobilització i contingència per si de cas torna Puigdemont al Principat. En aquest sentit, diverses sectorials tenen un manual d’instruccions amb escenaris, llocs estratègics i maneres d’entorpir una virtual acció dels cossos i forces de seguretat de l’Estat i la Generalitat per detenir Puigdemont.

Més notícies
Notícia: La direcció d’ERC espera Junqueras
Comparteix
La portaveu parlamentària, Marta Vilalta, i l’exalcalde de Tarragona Pau Ricomà li reclamen que se sumi a l'acord

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter