El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Sí, el que passa amb el català és un etnocidi
  • CA

Fa uns dies vaig sopar a casa d’uns amics que tenen dos fills que van a primària. Els pares parlen català entre ells, i parlen català als fills. A l’escola s’hi aplica aquesta meravellosa immersió lingüística que ha estat un èxit segons els nostres polítics. Però els dos germans parlaven castellà entre ells a casa. Per què? Doncs perquè tot allò que no és estudi, es fa en castellà: els jocs al pati, els dibuixos animats, tot. Fins el punt que aquests dos nens, em deia la meva amiga, es van trobar a Netflix una pel·lícula infantil doblada en català i ho van trobar tan increíble com algú d’Iniciativa per Catalunya fent un tuit que no fos aplaudit per la claca de VOX.

Aquesta és la mateixa claca, per cert, que defensa que els fills siguin educats en la llengua dels pares però que després no es troben els seus fills a casa parlant-ne una que no és la materna perquè en els darrers anys s’ha produït una destrucció deliberada i sistemàtica de la cultura que a la meva generació teníem de referència. És clar, que passi amb el català no és tan greu com que passi amb el castellà. I això, senyores i senyors meus, és la definició d’etnocidi. No cal que ho busqueu al DIEC, que potser està manipulat per un barretinaire turboindepe (un mot encunyat per l’ordre junquerista incapaç de veure que posar el prefix turbo- per semblar modern precisament el que fa és tuf de naftalina), ho podeu buscar a l’enciclopèdia Britannica, per exemple.

Avui m’han trucat de l’Assemblea Nacional Catalana per saber quan abonaria la quota anual. Ho ha fet una persona que tenia accent català, però s’ha adreçat a mi directament en castellà, i després gairebé tota l’estona, tot i jo respondre en català, fins el comiat. Li he dit que no estic d’acord amb la postura de l’ANC respecte de l’actuació dels partits polítics, i que ja fa temps que havia sol·licitat la baixa. Ho he denunciat a Twitter, i la presidenta de l’entitat, Elisenda Paluzie, no només inicialment ha dubtat de la meva paraula, sinó que en cap moment ha demanat disculpes perquè s’han passat per alt els meus drets lingüístics, i fins i tot ha arribat a revelar dades privades meves que només es poden conèixer si es truca al meu telèfon personal, com que jo tinc el contestador automàtic que ve per defecte amb la companyia de telèfon, en castellà.

Ús fraudulent de dades personals apart, del qual Paluzie no només no s’ha disculpat sinó que a més n’ha tret pit convidant-me que la denunciï a la justícia espanyola, com si l’ANC no s’hi hagués rendit manta vegades (per exemple amb la campanya de consum estratègic), i que ja ens agradarien a molts aquests fums amb els estafadors que tenim a les institucions, aquesta anècdota em sembla una radiografia de Catalunya. Mentre els nostres fills cada dia parlen menys català, les institucions i entitats que més l’haurien de protegir, com ara l’ANC en aquest cas (i ja no en parlem d’Òmnium Cultural, que ja fa temps que ha dimitit de la defensa de la llengua per dedicar-se a reformar Espanya), es dediquen a fer la feina bruta a l’Estat reduint la vulneració de drets lingüístics, com a molt, a una qüestió de protocol, i intentant ridiculitzar qui ho ha denunciat en comptes de posar el focus en l’etnocidi que estem vivint a Catalunya.

Perquè cada cop són més les veus que assumeixen que perquè el català sobrevisqui ha de caure simpàtic, com el quítxua. És a dir, ha de fer el que no fa cap llengua, ni tan sols les minoritàries amb estat propi, com l’islandès, el danès o el finlandès. Perquè les llengües sobreviuen amb l’ús, no demanant permís per fer-la servir a l’idioma amb què competeix pels mateixos espais (que per molt que diguin, no inclou l’anglès; ara resultarà que els espanyols tenen tan bon nivell en aquesta llengua que la culpa que desaparegui la nostra és de l’idioma de Shakespeare). I aquests espais s’estan reduint dràsticament, sistemàticament i deliberada. I això, senyores i senyors meus, es diu etnocidi, us poseu del dret o del revés. Un etnocidi ho és el perpetris a garrotades, amb presó, amb propaganda o amb lleis.

He parlat dels espais que servien de referents culturals per jugar en català, com ara els dibuixos a la televisió pública. Però també podem parlar del fet de no poder lliurar als alumnes de selectivitat les proves en català per defecte, de manera que, total, per què fer l’esforç de fer-la en català, si ja estem acostumats des de petits al castellà. O del fet de no poder fer política espanyola que no sigui en la lengua del imperio, amb la inestimable col·laboració dels partits que es diuen independentistes, encapçalats per Gabriel Rufián, que no només està encantat de ser representant d’una institució que prohibeix l’ús del català, sinó que s’hi adapta meravellosament piulant en català només quan parla amb els seus companys de províncies: la resta, que és l’important, sempre en castellà, només faltaria. O del Servei Català de la Salut, on si t’atenen per defecte en català has de formular un desig com quan passa el cometa Halley. O dels polítics catalans repetint les respostes de les seves intervencions a les rodes de premsa a Catalunya en castellà, sabent que tots els mitjans compten amb plantilla que entén i pot traduir el català.

Tot plegat pel que fa als espais públics. Ja no cal que en parlem dels espais privats: de les sèries, dels videojocs, dels serveis d’atenció al client (on si tens la sort de poder triar el català, t’encasqueten el castellà quan no hi ha operador disponible). Només em faltava l’Assemblea fent la feina bruta a Espanya, que dispara quan el processisme apunta, desviant l’atenció d’un problema estructural i, potser, irreversible, amb el fet que a un particular li salti el contestador per defecte de Vodafone en castellà.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a juny 09, 2021 | 22:13
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) juny 09, 2021 | 22:13
    Em vaig donar de baixa d'Òmnium quan vaig veure un cartell d'ells en la llengua colonial. Estava pensant donar-me, de baixa de l'ANC per vàries raons però això que explica la senyora Carracelas és definitivament intolerable i m'esborro immediatament. La quota que pagava a l'ANC anirà a la Plataforma per la Llengua que ara per ara és la única cosa que veig clara
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 03:55
      Ramon juny 11, 2021 | 03:55
      For instance, no només estic d'acord amb dir-ne etnocidi sinó que, damunt, això fou meu com els crits d'independència cada minut 17.14.
  2. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a juny 09, 2021 | 22:46
    Jordi (Català i Suís) juny 09, 2021 | 22:46
    La situació del Català al Principat (no parlo pas de la resta dels PPCC) fou anunciada a la fi dels 70 pel sociolingüísta valencià Lluís Vicent Aracil. I va continuar insistint-hi durant tots els 80. Sense resultat. El prenien per un foll. Deia que calia agafar l'anglès per barrar l'Espanyol i el Francès. Se'n fotia del bilingüisme perquè cal saber que no hi ha pas pobles bilingües sinó persones. I deia que duria els Catalans a l'assimilació lingüística. Que és el que tenim ara. Només cal veure la manca de vergonya dels Espanyols penjant comentaris en llur llengua a aquesta web. Les nostres elits mai han defensat els Catalans de les agressions i humiliacions pel fet de parlar català o d'exigir el català. Llur covardia continua. Però malgrat això, els Catalans hi tenen llur part de responsabilitat. Cap partit ni associació actual (majoritària) em representa. Cap d'ells ha cridat els CAtalans a boicotar la llengua dels Espanyols (que per als Espanyols significa boicotar-los a Ells). El Tripartit independentista i OC i ANC són ja el passat. Si en Junqueras va dir que es fotin els indults on els càpiga, jo dic que es fotin llur llengua on els càpiga. I que marxin Ells i llur llengua.
    19
    Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a juny 09, 2021 | 22:46 35
    Respon
    • Icona del comentari de: El Català al Congrés dels Diputats a juny 10, 2021 | 08:39
      El Català al Congrés dels Diputats juny 10, 2021 | 08:39
      Massa respecte pels qui no han tingut mai respecte per la nostra cultura. Tant és així, que ara queden sorpresos de la revolta dels catalans "provincianos" segons ells. El centralisme es creu el centre de l'univers quan en realitat es un forat negre que engolleix tot el que pot arreplegar.
  3. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juny 10, 2021 | 00:04
    Luisnomeacuerdo juny 10, 2021 | 00:04
    Esta fascista independentista de adopción está continuamente tocando las pelotas a todo qusque, que no pare que hace muchas cosquillas.
  4. Icona del comentari de: Tot lo que dius es resumeix en una vinyeta d'en Jaume Perich a juny 10, 2021 | 00:07
    Tot lo que dius es resumeix en una vinyeta d'en Jaume Perich juny 10, 2021 | 00:07
    Perich va produir moltíssims llibres d'acudits tant en català com en castellà a part de les seves infinites aparicions a la premsa. La vinyeta que ens ocupa està en castellà. [Dos personatges estan parlant. Personatge 1 li pregunta a personatge 2: ¿Recuerdas cuando en los años 60/70 expertos pedagogos denunciaban los traumas que se producían en los niños cuya primera enseñanza no era en su lengua materna .....?; Personatge 2 respon: ... probablemente son los mismos pedagogos que hoy demuestran que la primera enseñanza de los niños en otra lengua que no sea la materna no provoca traumas ....!].
  5. Icona del comentari de: A la terra conquerida per Moisès ja anava d'aquesta manera. Aniquilaven als pobles per complet i problema resolt a juny 10, 2021 | 06:37
    A la terra conquerida per Moisès ja anava d'aquesta manera. Aniquilaven als pobles per complet i problema resolt juny 10, 2021 | 06:37
    La metròpoli sempre imposant la seva llei i ordre a la colònia. Perquè creieu que a les amèriques parlen castellà?. Doncs no cal parlar-ne més. A Catalunya, Castella fa moltsanys que vol fer i fa el mateix que a Cuba, Venezuela, Argentina... Tot va de dominats i dominadors.
  6. Icona del comentari de: Antoni SF a juny 10, 2021 | 07:10
    Antoni SF juny 10, 2021 | 07:10
    Vaig marxar de Catalunya ara fara uns vint anys. He estats visquen i vivint a Alemanya, Suissa i Franca. He tingut dos filles nascudes a Suissa i ara hem tornat a Alemanya. Les meves filles parlen alemany, angles, rumanes, castella i catala. Amb mi es dirigeixen sempre en catala, i quan jo hi soc devant segueixen parlant en catala. Son els pares els encarregats d'estimar i fer estimar als seus fills amb la llengua materna/paterna. I no em val l'excusa de que al pati es parli el que es parla. Si els que estem a fora ho aconseguim, els de casa no haurien de tenir excuses per transmetre la llengua amb que senten i estimen. Durant el franquisme i abans, no teniem cap mena d'institucio ni medis de comunicacio que promoguessin el catala, i varem sortir-nos-en: perque a casa es vivia en catala. Quan la gent deixa d'utilitzar la llengua, aquesta mor.
    • Icona del comentari de: Al senyor Antoni SF a juny 10, 2021 | 08:24
      Al senyor Antoni SF juny 10, 2021 | 08:24
      Gràcies pel teu escrit. El poble no és mort si la seva gent té un respecte profund a la seva cultura que la portarà dintre seu mentre visqui. Lluitar per les nostres arrels no és una opció, és un deure. Els sentiments no es compren ni es venen al contrari del que fan alguns polítics assedegats de poltrona. Un clar exemple del poble amb la figura de Jordi Cuixart i amb la figura del polític Oriol Junquera.
  7. Icona del comentari de: Es comprensible que Doña Pilar desconozca el significado de la palabra 'etnocidi' a juny 10, 2021 | 07:30
    Es comprensible que Doña Pilar desconozca el significado de la palabra "etnocidi" juny 10, 2021 | 07:30
    Todos los diccionarios del IEC ya han sido exterminados en las cámaras de gas. RAE, help us!
    37
    Icona de dislike al comentari de: Es comprensible que Doña Pilar desconozca el significado de la palabra 'etnocidi' a juny 10, 2021 | 07:30 46
    Respon
    • Icona del comentari de: RAE a juny 10, 2021 | 09:39
      RAE juny 10, 2021 | 09:39
      Etnocidi: extinció deliberada d'una cultura per una altra. Ras i curt. El que ha intentat fer Castella amb Catalunya i les seves colònies. Ras i curt.
  8. Icona del comentari de: Al senyor Antoni SF a juny 10, 2021 | 08:24
    Al senyor Antoni SF juny 10, 2021 | 08:24
    Gràcies pel teu escrit. El poble no és mort si la seva gent té un respecte profund a la seva cultura que la portarà dintre seu mentre visqui. Lluitar per les nostres arrels no és una opció, és un deure. Els sentiments no es compren ni es venen al contrari del que fan alguns polítics assedegats de poltrona. Un clar exemple del poble amb la figura de Jordi Cuixart i amb la figura del polític Oriol Junquera.
  9. Icona del comentari de: País de renegats a juny 10, 2021 | 08:58
    País de renegats juny 10, 2021 | 08:58
    ERC porta des del 2012 (via Voltas a l'ARA) fent campanya per la cooficialitat. Cuixart, a diferència de la Muriel, també s'hi va afegir. L'ANC, quan va fer la macroenquesta amb la Forcadell, ja feia una pregunta tendenciosa sobre la cooficialitat en positiu. Fins i tot Puigdemont va defensar que un futur estat català seria cooficial perquè no es podien negar els "drets" als castellanoparlants. Afegiu-hi TV3, la política d'Amorós (ERC) d'ensenyar els nens immigrants en la llengua i religió d'origen... El panorama de renúncia nacional i lingüística és esgarrifós. Després la culpa és de Madrid, però els veritables venuts campen pel país, controlen les institucions i són votats pels presumptes catalans.
  10. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 10, 2021 | 09:21
    Doctor Strangelove juny 10, 2021 | 09:21
    A veure melona, no m'estranya que siguis tant capsigrany amb amics així. S'ha de ser retardat per a què si els pares parlen català els fills parlin entre ells castellà, car això de la llengua és una cosa familiar, o és que tu, tros de soca, no has sentit parlar mai del "català matern"? Són els pares els que han d'ensenyar als nens a parlar en català, a l'escola els hi poden ensenyar, una mica (no gaire) de gramàtica i quatre coses més, però insisteixo la llengua és cosa del pares. Dit això, aquests dos pares deuen ser els típics que parlen castellà a tot hora, per molt que diguis que parlen castellà entre ells, i no fan ni cas als nens, els deuen tenir a la tablet tot el dia. Finalment, renta't la boca abans de dir la paraula VOX, no tens categoria ni dignitat per pronunciar-la! Doc.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juny 10, 2021 | 10:59
      uno que vive en Tabarnia juny 10, 2021 | 10:59
      ara has possat les coses clares, ets el clasic perturbat que vota el partit de un altre perturbat, que tinguis molta salut per gaudir-ho
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 10, 2021 | 15:58
        Doctor Strangelove juny 10, 2021 | 15:58
        A veure hídrid tabarnià, ets tan i tan curt que només mires el dit quan assenyalen la Lluna. En fi, mediocritat en estat pur. Doc.
        • Icona del comentari de: Doctor StrangeTirantdeWikipedia a juny 10, 2021 | 21:14
          Doctor StrangeTirantdeWikipedia juny 10, 2021 | 21:14
          Ets una mitja merda ecspanyorda! I sembla que se’t han acabat els arguments... ara toca insultar... En fi, estem rodejats d’imperfectes...
    • Icona del comentari de: I la gramàtica te la vas perdre? a juny 10, 2021 | 11:59
      I la gramàtica te la vas perdre? juny 10, 2021 | 11:59
      Sempre hi han traductors, no? Capgròs! Tros de soca! Ruc! A tu ta mare et va ensenyar a insultar en català...
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 10, 2021 | 12:26
        Doctor Strangelove juny 10, 2021 | 12:26
        En canvi a tu et va ensenyar a xuclar-la, oi? Doc
        • Icona del comentari de: Doncs si, ta mare em va ensenyar com es feia... a juny 10, 2021 | 21:20
          Doncs si, ta mare em va ensenyar com es feia... juny 10, 2021 | 21:20
          ...el que passa es que no acabava de veure-ho clar i li deia que continues... Fillet!
    • Icona del comentari de: ♥blacklove♥ a juny 11, 2021 | 08:17
      ♥blacklove♥ juny 11, 2021 | 08:17
      Jo em rento el cul amb la paraula vox. I vols saber com es diu el meu goset? es diu doc.
  11. Icona del comentari de: RAE a juny 10, 2021 | 09:39
    RAE juny 10, 2021 | 09:39
    Etnocidi: extinció deliberada d'una cultura per una altra. Ras i curt. El que ha intentat fer Castella amb Catalunya i les seves colònies. Ras i curt.
    • Icona del comentari de: No t'inventis les coses, @RAE, no cal a juny 10, 2021 | 11:12
      No t'inventis les coses, @RAE, no cal juny 10, 2021 | 11:12
      La definició de "etnocidio" de la RAE és: "1. m. Genocidio étnico.", res més. La definició de "etnocidi" del IEC és: "m. [AN] Destrucció premeditada de la cultura pròpia d’un grup i la seva substitució per una altra cultura." Sembla que com gairebé tot el que defineix l'IEC no és desinteressat ni molt exacte, ja que seguint la seva definició d'etnocidi, mentre conservis la cultura d'aquest grup ètnic i no la substitueixis per la teva (per exemple, aprens el seu idioma per parlar amb ells), pots matar-los, torturar-los, esclavitzar-los i altres aberracions sense que sigui etnocidi, ara no els canviïs la seva música tradicional pels Rolling Stones, que llavors sí que és etnocidi.
      • Icona del comentari de: RAE a juny 10, 2021 | 15:30
        RAE juny 10, 2021 | 15:30
        ETNOCIDIO: genocidio étnico, del qual se extrae GENOCIDIO: Exterminación sistemática de un grupo humano por motivo de raza, etnia, religión, política o nacionalidad. Aquesta és la definició de la RAE perquè s'assabenti el súper espavilat. Que deu ser la mateixa definició que va dir aquell militar amb l'extermini dels independentistes o aquell altra amb bombardejar Barcelona cada 50 anys, o el famós "A POR ELLOS" Qui eren "ellos" els nacionalistes catalans?
  12. Icona del comentari de: El que passa amb el català NO és un etnocidi, busca't un altre concepte perquè aquest no serveix a juny 10, 2021 | 10:30
    El que passa amb el català NO és un etnocidi, busca't un altre concepte perquè aquest no serveix juny 10, 2021 | 10:30
    Bàsicament perquè l'etnocidi es refereix a grups ètnics: tribus de l'Amazones, Àfrica, els Maies, Maorís, etc, etc. A mi em fa l'efecte que Catalunya no és així; ni tan sols existeix l'ètnia "catalana". Actualment el concepte "català" és merament polític com el de tots els europeus. I per descomptat Catalunya no són quatre gats morts de fam que només parlen una llengua hiperminoritaria que no coneix gairebé ningú. La cultura catalana no és ètnica, és de base greco-romana i cristiana i moltes més coses presents en lo que s'anomena cultura occidental que es fa en múltiples i variades llengües al llarg de el món. En l'actualitat a Catalunya es parlen unes 300 llengües amb les quals es fa cultura catalana; d'aquestes la principal és l'espanyol seguida del català.
    • Icona del comentari de: Que és el que no entens? a juny 10, 2021 | 10:59
      Que és el que no entens? juny 10, 2021 | 10:59
      Catalunya té una llengua: la catalana. La castellana imposada per Decret de Nova Planta vigent al dia d'avui. Que no entens del concepte colonitzats i les seves conseqüències ancestrals a tot el mon?
      • Icona del comentari de: Tu si que no entens res @Que és el que no entens? a juny 10, 2021 | 11:19
        Tu si que no entens res @Que és el que no entens? juny 10, 2021 | 11:19
        I llegeix una mica més, que ho has encertat res de res.
    • Icona del comentari de: Ferran a juny 10, 2021 | 11:11
      Ferran juny 10, 2021 | 11:11
      Ja estàs etnocidat, si es fa cultura en castellà, segons tu espanyol, és cultura castellana (segons tu espanyola). La cultura catalana només es pot fer en català, igual que la cultura italiana no es pot fer en català. És així, t'hi posis com t'hi posis. I sí, estan assassinant la nostra cultura/ètnia: una ètnia no és qui es vesteix emplomallat, és qui forma una cultura.
      • Icona del comentari de: No @Ferran, t'equivoques a juny 10, 2021 | 11:18
        No @Ferran, t'equivoques juny 10, 2021 | 11:18
        No defensis l'indefensable amb arguments absurds: una ètnia i una cultura són conceptes diferències; pot haver ètnies diferents amb la mateixa cultura i la mateixa ètnia amb diferents cultures. És evident que "els catalans" no són una ètnia, és absurd plantejar-ho.
    • Icona del comentari de: amén a juny 10, 2021 | 12:19
      amén juny 10, 2021 | 12:19
      Aquí tenim el savi. L'espanyol no és cap llengua. La llengua castellana no és l'espanyola que no existeix. Collons d'espavilats colonialistes que sempre han fotut el mateix Tros d'ase, un poble invadit com va ser el ilerdet (terres lleidetanes) va lluitar aferrissadament contra tot un imperi roma perquè no volia estar sota les ordres de Roma per la senzilla raó que estimava més la seva cultura primitiva que no pas la avantguardista cultura romana.
      • Icona del comentari de: No diguis tantes bestieses sense sentit @amén a juny 11, 2021 | 00:52
        No diguis tantes bestieses sense sentit @amén juny 11, 2021 | 00:52
        Per començar Indíbil sí que era ilergata però Mandoni era ausetà. No cal dir que els dos van acabar derrotats amb grans matances de la seva gent i morts pels romans. Uns ibers derrotats per Roma al segle III A.C no tenen res a veure amb Catalunya que estava a més de mil cinc-cents anys de distància.
  13. Icona del comentari de: OK Corral a juny 10, 2021 | 12:11
    OK Corral juny 10, 2021 | 12:11
    És simple, Pujol, CiU i altres van decidir que el català no era important a la feina, aquest és el resultat. Només queda Andorra. Com diuen en alguns comentaris anteriors, la cooficialitat i coses per l'estil són etnocides, com el colonialisme, que té com objectiu exterminar o tancar-te en una reserva. O es fa de Cat una Andorra o adéu.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 12:16
      Ramon juny 10, 2021 | 12:16
      No, no, això no va ser cosa de "Pujol, CiU i altres". Això va ser cosa només d'aquests "altres".
  14. Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 12:14
    Ramon juny 10, 2021 | 12:14
    Etnocidi és una paraula molt precisa per definir-ho. Assimilació, també. Però l'actual ERC no en diu ni etnocidi, ni assimilació. ERC, de l'etnocidi, de l'assimilació, de l'intent de minoritzar-nos dins la pròpia Catalunya fins residualitzar-nos i amb l'extinció com objectiu final, en diu "una riquesa brutal" i quelcom que hem de viure-ho "no amb resignació sinó amb alegria". O sia exactament el mateix que Aznar, Juan Carlos, Ciutadans, Vox i Jiménez Losantos.
    • Icona del comentari de: Ramon avui l'has encertada a juny 10, 2021 | 14:40
      Ramon avui l'has encertada juny 10, 2021 | 14:40
      Queda clar que segons alguns polítics hem de viure sota les grapes de Castella, amb una submissió alegre i si ens foten 16 mil milions cada anys ho celebrarem amb una berbena de la Paloma plens de joia. I si ens van tocant els collons amb el català els hi riurem la gràcia. Tot sigui per mantenir als apoltronats que els votem entusiastament per engalanar-los amb corones de llorer.
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 14:46
        Ramon juny 10, 2021 | 14:46
        Quasi que ni recordo la darrera vegada que no vaig encertar-la. Dubto entre dues però de totes dues en fa més de deu anys.
        • Icona del comentari de: Bé, tampoc et passis Ramon a juny 10, 2021 | 15:00
          Bé, tampoc et passis Ramon juny 10, 2021 | 15:00
          A vegades tota la columna de comentaris es teva i algun dia també orines fora del test com tots i jo el primer.
        • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 10, 2021 | 17:41
          Doctor Strangelove juny 10, 2021 | 17:41
          Et passa el mateix que a mi Ramon, jo tampoc recordo l'última vegada que lo la vaig encertar jugant a la botifarra, potser fot més de 30 anys! Doc.
          • Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 20:53
            Ramon juny 10, 2021 | 20:53
            Ai, calla, calla, que n'hi va haver una molt més recent que aquelles dues (l'afiliació política de l'alcalde de Mataró i confondre un Tarradellas directiu de l'Espanyol amb el de les pizzes). La recent que dic és que m'havia oblidat de la tercera majoria absoluta de Jordi Pujol, circa el puto Año de España.
  15. Icona del comentari de: Pol a juny 10, 2021 | 14:26
    Pol juny 10, 2021 | 14:26
    Tots els partits catalanistes i independentistes han sempre oblidat el dret dels Catalans a viure exclusivament en Català. Tot per por a un enfrontament amb la Colònia Espanyola formada per emigrants i ocupants. És així de simple. Prefereixen suïcidar-se com a Nació renunciant a l'únic signe d'identitat que ens separa d'Espanyols i Francesos, que enfrontar-se al problema i tenir dignitat. Als 70 hi hagué la campanya En Català si us plau !. Fer-la ara seria "contraproduent" ens dirien les patums del Tripartit Independentista, ANC i OC. La catàstrofe anunciada per l'Aracil i també per en Xirinacs ja la tenim ara.
  16. Icona del comentari de: Pol a juny 10, 2021 | 14:33
    Pol juny 10, 2021 | 14:33
    Com poden defensar els líders independentistes la llengua dels Catalans si tenen comportaments vergonyosos com els d'en Junqueras i ara en Jordi Sanchis amb el seu article curiosament al diari Botifler ARA. En Partal el destrossa ahir a l'article: https://www.vilaweb.cat/noticies/jordi-sanchez-editorial-vicent-partal/ Faré una previsió política: a les darreres eleccions el tripartit independentista va perdre més de 600'000 vots. Això vol dir que molta gent ja no confia en ells però són gent que varen votar Sí el 01/10/2017. Aquesta gent són orfes de partit. En els propers anys hi haurà un nou moviment/partit al marge de l'Establishment Col.laboracionista que destrossarà a les urnes aquests carallots.
  17. Icona del comentari de: Ramon, avui l'has encertada a juny 10, 2021 | 14:40
    Ramon, avui l'has encertada juny 10, 2021 | 14:40
    Queda clar que segons alguns polítics hem de viure sota les grapes de Castella, amb una submissió alegre i si ens foten 16 mil milions cada anys ho celebrarem amb una berbena de la Paloma plens de joia. I si ens van tocant els collons amb el català els hi riurem la gràcia. Tot sigui per mantenir als apoltronats que els votem entusiastament per engalanar-los amb corones de llorer.
  18. Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 14:41
    Ramon juny 10, 2021 | 14:41
    L'argument que podria esgrimir ERC en defensa d'haver renegat de la normalització del català seria que la idea era que així sí que els immigrants es farien independentistes. Argument idiota, perquè la normalització del català no hauria set en cap moment problema per a l'immigrant susceptible de ser guanyat per la causa independentista. L'immigrant que ja votava Convergència (1r lloc al Baix Llobregat el 2010), què recontracony li hauria set una pega el català per voler la independència? La pega, si de cas, la tindrien per la independència en si mateixa. Són espanyols d'origen, són espanyols de cultura i llengua familiar d'origen, probablement tenen parents a Espanya, i admeten Catalunya com nació i el català com a llengua a normalitzar. Que per això votaven Convergència (que és l'únic vot que al cap i la fi ha captat ERC en les zones colonitzades: vaja quin negoci nacional!). Reneguen fins i tot de a normalització del català per fer nous independentistes... i ni tan sols conserven l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts!
    19
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 14:41 27
    Respon
    • Icona del comentari de: Són espanyols d'origen, són espanyols de cultura a juny 11, 2021 | 00:56
      Són espanyols d'origen, són espanyols de cultura juny 11, 2021 | 00:56
      Molt bona definició de qualsevol català, inclosos els rebotats nacionalistes. Encara que no vulguis ser espanyol @Ramon, ho ets.
  19. Icona del comentari de: Bé, tampoc et passis Ramon a juny 10, 2021 | 15:01
    Bé, tampoc et passis Ramon juny 10, 2021 | 15:01
    A vegades tota la columna de comentaris es teva i algun dia també orines fora del test com tots i jo el primer.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 15:10
      Ramon juny 10, 2021 | 15:10
      Si només "algun dia" vaig errat no té gaire sentit que remarquis que "avui l'he encertada". A mon parer les dues frases es contradiuen.
      • Icona del comentari de: D'acord a juny 10, 2021 | 15:33
        D'acord juny 10, 2021 | 15:33
        Bé Ramon el que tu diguis. Salud i república
      • Icona del comentari de: Tota la raó per en @Ramon a juny 11, 2021 | 00:43
        Tota la raó per en @Ramon juny 11, 2021 | 00:43
        @Ramon sempre va errat, no alguna vegada. El nacionalisme català és un error tòxic en si mateix.
  20. Icona del comentari de: RAE a juny 10, 2021 | 15:31
    RAE juny 10, 2021 | 15:31
    ETNOCIDIO: genocidio étnico, del qual se extrae GENOCIDIO: Exterminación sistemática de un grupo humano por motivo de raza, etnia, religión, política o nacionalidad. Aquesta és la definició de la RAE perquè s'assabenti el súper espavilat. Que deu ser la mateixa definició que va dir aquell militar amb l'extermini dels independentistes o aquell altra amb bombardejar Barcelona cada 50 anys, o el famós "A POR ELLOS" Qui eren "ellos" els nacionalistes catalans?
    • Icona del comentari de: No manipulis @RAE a juny 10, 2021 | 22:39
      No manipulis @RAE juny 10, 2021 | 22:39
      Si per a la RAE GENOCIDI és: "Exterminación sistemática de un grupo humano por motivo de raza, etnia, religión, política o nacionalidad", resulta evident que al genocidi ètnic se l'anomena etnocidi i no a l'inrevés, com pretens. O sigui que l'etnocidi és un cas particular del genocidi. L'article parla de "etnocidi" no de "genocidi". Per tant no tens raó @RAE, cap raó.
      • Icona del comentari de: RAE a juny 11, 2021 | 08:52
        RAE juny 11, 2021 | 08:52
        RAE / ÈTNIA: comunitat humana definida per afinitats racials, lingüístiques, culturals, etc. LAROUSSE / ÈTNIA: gurp huma que tè una estructura familiar, econòmica i social homogènia, la unitat del qual consisteix en una identitat idiomàtica, cultural i de consciència de grup. Ho entens espabilat o encara no. Catalunya és una nació! El seu idioma identitari és el català!
        • Icona del comentari de: No és així @RAE a juny 11, 2021 | 09:49
          No és així @RAE juny 11, 2021 | 09:49
          El català no és l'idioma identitari de Catalunya, és l'idioma que el nacionalisme català pretén que sigui identitari; el nom de l'idioma "català" tampoc és casual; s'ha anomenat de moltes altres formes al llarg de la història, però s'ha fixat aquest nom perquè sembli que és la llengua identitària de Catalunya. I Catalunya no és una nació ni ho ha estat mai.
  21. Icona del comentari de: D'acord a juny 10, 2021 | 15:36
    D'acord juny 10, 2021 | 15:36
    Bé Ramon el que tu diguis. Salud i república
  22. Icona del comentari de: Jordi Nogués i Aixalà a juny 10, 2021 | 17:02
    Jordi Nogués i Aixalà juny 10, 2021 | 17:02
    Si, senyora Carracelas, ens estant foratijant el català de la nostra vida quotidiana com un pas més de la destrucció i aniquilació de Catalunya com a poble, i es ben penos, que les institucions que mes l'haurien de defensar facin un paper ben trist ( ah, i no em refereixo als partits polìtics, dels quals no espero res, però de l'Omnium i l'ANC? Em penso que fare com el que diu un comentarista: m'esborraré d'ambdues i donaré els diners a la Plataorma per la Llengua.
  23. Icona del comentari de: Pol a juny 10, 2021 | 18:54
    Pol juny 10, 2021 | 18:54
    No hi ha pas cap mena d'atac a la llengua catalana. Només hi ha atacs als Catalans. La llengua Catalana és indissociable del fet d'ésser Català. Els Països Catalans tenen en comú la llengua i punt. La discriminació, l'insult, la vexació, l'agressió i la humiliació que cada dia de l'any els Espanyols (i Francesos al Nord) infringeixen als Catalans són els veritables fets. L'Aracil fa molts anys deia que NO hi ha pas guerres entre llengües sinó entre les Nacions que les parlen. I la guerra fou declarada l'any 1705 i perduda el 1714. Al Nord i amb la massacre dels Miquelets a Rià fou el 1672. I durant aquests més de 300 anys l'Enemic Espanyol ha maldat per fer-nos canviar de llengua per la violència i el Terror. El Terror Espanyol continua i llur únic objectiu és l'assimilació final a llur Nació de merda, el Cul d'Europa. I la covardia dels líders els ajuda en llur objectiu.
  24. Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 21:13
    Ramon juny 10, 2021 | 21:13
    Aquest darrer Cap d'Any mon desig fou que es visqués una represa de la consciència lingüística catalana. Atès que els dos desigs de Cap d'Any anteriors, el descens de l'Espanyol i que ERC perdés l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts també van fer-se realitat, estic per pensar que dec tenir poders. Ja m'estic plantejant de demanar-me la Joss Stone.
  25. Icona del comentari de: Narcís a juny 10, 2021 | 21:31
    Narcís juny 10, 2021 | 21:31
    Ras i curt : 1. Costa de creure germans parlin castellà si sos pares són i els hi parlen català ! 2. Costa de creure persona d' ANC la parlés contínuament en català un cop se n' adonés ser resposta en català ( malgrat tot podia ser no catalana per ser contestador en castellà així tot el mèrit per ser de l' Assamblea ! ) ! I 3. Costa de creure l' actitud dita de Paluzie activista de pedra picada pro els drets dels catalans, de Catalunya ! PD : d ' altra banda, massa sabem allò que procura fer país veí botxí amb nostra nació com ha fet amb nostra història, com ha intentat fer sempre amb nostra existència ! Nota : ser català no ho fa només parlar nostra llengua sinó àdhuc més important nostra actitud, nostres actes, nostres accions .. nostra manera de ser i, conseqüentment, de fer ! Anotació al marge: no cal ser tant lligamosques .. això no fa cap bé a nostra causa, causa justa de tota justícia! Incidència ; per què creu l' autora diem tractà' ns- e com una colònia .. quan justament som qui va formar i conformar aquest estat a desgrat de tot, malgrat mai ho vam voler !
    • Icona del comentari de: Ximple junquerista a juny 10, 2021 | 21:42
      Ximple junquerista juny 10, 2021 | 21:42
      Deixa de fer el cretí, col·laboracionista infiltrat de m. Si no tens el català com la teva llengua no ets català. Punt. La teva causa és la mateixa que la dels espanyols.
      • Icona del comentari de: Narcís a juny 10, 2021 | 23:28
        Narcís juny 10, 2021 | 23:28
        Qui diu, on posa, un servidor no tingui el català com ma llengua ? PD : només dic que no poca gent el parla i .. sa manera de ser no n' és gens ni mica de catalana ( sigui aquest i l' altre comentari, paradigma del que estic dient !
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 10, 2021 | 21:50
      Anònim juny 10, 2021 | 21:50
      Deixa't d'hòsties: qui no parla català o no és català o és un botifler renegat. Tan és on l'hagin parit
      • Icona del comentari de: Narcís a juny 10, 2021 | 23:22
        Narcís juny 10, 2021 | 23:22
        Sí.. n'' Arrambades '' és catalana per parlar català ( verament , catanyol .. ) ? Conec força persones que no el parlen, d' altres que l' entenen poc . . però defensors fora mida del català i en exclusiva ! PD : és obvi que nostra idioma és la materialització de nostra ànima així més que simple mitjà verbal oral o escrit .. però això no desfà hagin persones per raons vàries no el coneguin ( i repeteixo, anem amb cura, no ens encomani país veí botxí sa caracterologia .. perquè per molt que un home parlés català, seria un català mecànic que no de sentiment així modus de ser, de fer, tot plegat, el mòn viscut des de l' òptica catalana ! ) !
      • Icona del comentari de: Una altra bestiesa més @Anònim a juny 11, 2021 | 01:00
        Una altra bestiesa més @Anònim juny 11, 2021 | 01:00
        Els botiflers són catalans per definició, de manera que la condició de botifler garanteix la catalanitat de l'individu.
        • Icona del comentari de: Tè més honra un colono que un botifler a juny 11, 2021 | 09:21
          Tè més honra un colono que un botifler juny 11, 2021 | 09:21
          BOTIFLER: català/catalana que col·labora amb els enemics del seu país. O sigui, un català renegat. Desprès hi ha els inadaptats que bàsicament son els colons fervents servidors de la metròpoli. Tu ets el mateix espavilat. Que hi diu la RAE de la paraula botifler?
  26. Icona del comentari de: Teresa a juny 10, 2021 | 21:42
    Teresa juny 10, 2021 | 21:42
    En comptes de fer el ploramiques, actuem ! He deixat de parlar, escriure, i, tant com puc, escoltar la llengua dels invasors; en cap cas canvio de llengua davant els inadaptats. Al supermercat selecciono sempre que puc els articles correctament etiquetats i passo d’empreses com Amazon que no tenen web en català com de menjar merda (si no hi ha més empreses que etiquetin en català és perquè saben que a la immensa majoria de catalans, molts indepes inclosos la llengua se’ls en refot. He après l’anglès imprescindible per moure’m per la xarxa i pel món sense haver de recórrer a la llengua de l’ocupant.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 11, 2021 | 12:36
      Anònim juny 11, 2021 | 12:36
      Absolutament d'acord. Criticar el que no fan o fan malament els demés per preservar la llengua de Catalunya està bé, però si el que critica és dels que després canvia de llengua quan es comunica amb un algú que parla en la llengua colonial, compra a botigues amb dependents que no atenen en la llengua del país, botigues virtuals com Amazon amb la web en castellà, etc, és a dir, critica però vol que tot ho facin els demés, aquest individu és un caragirat
  27. Icona del comentari de: ton c. a juny 11, 2021 | 07:20
    ton c. juny 11, 2021 | 07:20
    aquest sopar que diu que va fer a casa d´uns amics, no ens ha dit que quina plataforma és la serie, jo també la vull veure.
  28. Icona del comentari de: No a juny 11, 2021 | 08:26
    No juny 11, 2021 | 08:26
    Carracelas ho portat tot a un pessimisme monolític desesperançat i desmobilitzador. No m'agraden aquestes posicions pq presumeixen d'elitisme. Res, ni cas. Endavant i cadascú que lluiti en funció del que sap i pot fer en context.
  29. Icona del comentari de: RAE a juny 11, 2021 | 08:52
    RAE juny 11, 2021 | 08:52
    RAE / ÈTNIA: comunitat humana definida per afinitats racials, lingüístiques, culturals, etc. LAROUSSE / ÈTNIA: gurp huma que tè una estructura familiar, econòmica i social homogènia, la unitat del qual consisteix en una identitat idiomàtica, cultural i de consciència de grup. Ho entens espabilat o encara no. Catalunya és una nació! El seu idioma identitari és el català!
    • Icona del comentari de: Perfecte @RAE a juny 11, 2021 | 09:41
      Perfecte @RAE juny 11, 2021 | 09:41
      Defineixes justa i exactament lo que NO és Catalunya.
      • Icona del comentari de: ? a juny 11, 2021 | 11:58
        ? juny 11, 2021 | 11:58
        Perfecte espavilat, que No és Catalunya?
        • Icona del comentari de: Qué listillo qu'ets @?, @RAE y d'altres miseries a juny 11, 2021 | 12:30
          Qué listillo qu'ets @?, @RAE y d'altres miseries juny 11, 2021 | 12:30
          Catalunya no és ni una ètnia ni una nació.
          • Icona del comentari de: A rosegar la pastanaga a juny 11, 2021 | 15:21
            A rosegar la pastanaga juny 11, 2021 | 15:21
            Catalunya és una vaca perquè hi puguin xarrupar els visigodes. Ara t'ha quedat clar que es la nació catalana?
  30. Icona del comentari de: federalista a juny 11, 2021 | 09:14
    federalista juny 11, 2021 | 09:14
    el tal pol, el tarat aquest d'on el treus barroso, no sera jordi suis o lluny de cat dien el mateix els tres , deu ser el mateix tarat escapat del frenopatic , tarat pol ets tu lluny de cat i el suis, vinga vine tu i el nou partit de merda que dius es creara i que com sempre sera extraparlamentari, i cabreu tots en el meu salo de molins de rei tarat, vine i als 4 frikis del partit de merda pol us anireu donant hosties al entrar i veuras no nomes eixireu de catalunya ni dels inexistents paisos catalans sino d'espanya europa planeta terra , i sistema solar us anireu a l'altra banda de la galaxia a 3000 anys llum on n'hiha un planeta molt paregut a la terra, espere que habitat per seres ximples, perque si estan evolucionats us donaran altra hostia. per pesats i nazis , similar a la meua de molins, i ja si el nou partit es a dir 4 frikis extraparlamentaris contant l'espot i cotalelo, us anireu del impuls de l'hostia fins al limit del univers observable a quasi 14000 mil millions d'anys llum fora d'aquest univers on tu i els 4 gilipolles que vagin amb tu fareu nova catalonia, ah i no torneu mes que jo de molins amb altra hostia us retorne ben aviat mamarratxo.
    46
    Icona de dislike al comentari de: federalista a juny 11, 2021 | 09:14 58
    Respon
    • Icona del comentari de: Mireu, mireu a juny 11, 2021 | 09:26
      Mireu, mireu juny 11, 2021 | 09:26
      Un federalista de VOX que avui no ha pres la pastilla pels nervis.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 11, 2021 | 12:24
      Anònim juny 11, 2021 | 12:24
      El follet del federalisme s'ha tornat foll després que el PPSOE-GAL se'l va follar
      • Icona del comentari de: Marianna a juny 11, 2021 | 16:58
        Marianna juny 11, 2021 | 16:58
        Amb qui carda el federalista ? Per a federar-se com a mínim en calen dos.
    • Icona del comentari de: Español a juny 12, 2021 | 06:06
      Español juny 12, 2021 | 06:06
      Porqué tienes más " me gusta" que los comentarios a favor de los indepes incultos?? ??
  31. Icona del comentari de: Tè més honra un colono que un botifler a juny 11, 2021 | 09:22
    Tè més honra un colono que un botifler juny 11, 2021 | 09:22
    BOTIFLER: català/catalana que col·labora amb els enemics del seu país. O sigui, un català renegat. Desprès hi ha els inadaptats que bàsicament son els colons fervents servidors de la metròpoli. Tu ets el mateix espavilat. Que hi diu la RAE de la paraula botifler?
    • Icona del comentari de: El rang més baix i miserable d'un català .... a juny 11, 2021 | 09:44
      El rang més baix i miserable d'un català .... juny 11, 2021 | 09:44
      .... no és ser colon o botifler, és ser nacionalista catalanet.
    • Icona del comentari de: jg a juny 11, 2021 | 10:25
      jg juny 11, 2021 | 10:25
      nada, porque no es una palabra del castellano
      • Icona del comentari de: @jg a juny 11, 2021 | 15:08
        @jg juny 11, 2021 | 15:08
        Amb l'idioma de Castella botifler ve a ser col·laborador amb l'enemic
  32. Icona del comentari de: jg a juny 11, 2021 | 09:28
    jg juny 11, 2021 | 09:28
    pilar carracelas despierta odios y amores apasionados...
  33. Icona del comentari de: DE BONA FE. a juny 11, 2021 | 10:27
    DE BONA FE. juny 11, 2021 | 10:27
    Són sorprenents tots aquests discursos que els polítics deuen agrair, a la fi el que busquen sempre és quòrum i ho aconsegueixen a través d'aquest diari. Els fem el caldo gros i els ajudem a mantenir l'estatus i bona vida. Ramon, pel que sembla ets una persona intel·ligent que et desvius per imposar (en el bon sentit) els teus criteris, dir-te al respecte que opinar d'allò que poden dir, jurar, fer i desfer els polítics sempre acaba sent perillós, la majoria d'aquests professionals tenen els sentits conformats de manera diferents de com els tenim, com diuen a espanya, "los de a pie". Et recomano, Ramon, temple en els teus escrits, tots ens podem equivocar i tots hauríem d'evitar discussions estèrils i sense cap benefici personal. Per aquí i corre, també, un tal Doctor Strangelove al que no val la pena llegir i menys contestar, aquest personatge només busca el cos a cos, li agrada la significació i te la corda molt fluixa, fixeu-vos que es permet insultar i malparlar de la mare d'aquell que s'atreveix a pensa de diferent manera que ho fa ell. Disculpeu el sermó.
  34. Icona del comentari de: Pedro a juny 11, 2021 | 14:47
    Pedro juny 11, 2021 | 14:47
    Va Pilar, empieza hablando de Messi.
  35. Icona del comentari de: Resumen de etnocidas a juny 11, 2021 | 15:45
    Resumen de etnocidas juny 11, 2021 | 15:45
    Paluzie -> Porque sus teleoperadores no hablan catalán Carracelas -> Porque su contestador no está en catalán Rufian-> Porque parte de sus tuits no están en catalán
  36. Icona del comentari de: Yo acuso a juny 11, 2021 | 16:05
    Yo acuso juny 11, 2021 | 16:05
    Las personas y entidades que se indican son responsables de la destrucción deliberada y sistemàtica de la cultura que la generación de la Sra Carracelas tenía como referencia:(1) Sra Paluzie -> Porque los teleoperadores de la ANC no hablan catalán | (2) Sra Carracelas -> Porque su contestador no está en catalán | (3) Sr Rufian-> Porque parte de sus tuits no están en catalán | (4) Servei Català de la Salut-> Porque la atención por defecto en catalán es han infrecuente como las visitas del cometa Halley | (4) Los políticos catalanes -> Porque en sus ruedas de prensa traducen sus respuestas en catalán a otros idiomas | (5) Los responsables de las series, videojuegos y similares que no están en catalán | (6) Los servicios de atención al cliente que no cuentan con operadores catalanoparlantes, o tienen un numero insuficiente para garantizar que la Sra Carrracelas sea siempre atendida en catalán | (7) El Mon, por consentir que Quico Salles utilice su propio y pintoresco idioma, en vez del catalán. Y eso, señores mios, es un etnocidio. Como lo es publicar este mi comentario sin traducirlo antes.
  37. Icona del comentari de: Yo acuso a juny 11, 2021 | 16:07
    Yo acuso juny 11, 2021 | 16:07
    Las personas y entidades que se indican son responsables de la destrucción deliberada y sistemática de la cultura que la generación de la Sra Carracelas tenía como referencia: (1) Sra Paluzie -> Porque los teleoperadores de la ANC no hablan catalán | (2) Sra Carracelas -> Porque su contestador no está en catalán | (3) Sr Rufian-> Porque parte de sus tuits no están en catalán | (4) Servei Català de la Salut-> Porque la atención por defecto en catalán es han infrecuente como las visitas del cometa Halley | (4) Los políticos catalanes -> Porque en sus ruedas de prensa traducen sus respuestas en catalán a otros idiomas | (5) Los responsables de las series, videojuegos y similares que no están en catalán | (6) Los servicios de atención al cliente que no cuentan con operadores catalanoparlantes, o tienen un numero insuficiente para garantizar que la Sra Carrracelas sea siempre atendida en catalán | (7) El Sr. Salles porque escribe sus artículos utilizando su propio y pintoresco idioma, en vez del catalán. Y eso, señores mios, es un etnocidio. Como lo es publicar este mi comentario sin traducirlo antes.
  38. Icona del comentari de: Delfí Artós a juny 11, 2021 | 17:14
    Delfí Artós juny 11, 2021 | 17:14
    La nostra llengua és una NOSA per a l'estat que tenim ara, que és l'estat espanyol (a banda del francès). Solament un apunt, si l'estat espanyol fos com cal, la llengua catalana des del 1r de gener del 1986 la llengua catalana seria ara oficial a la Unió Europea al costat entre d'altres del croat, el danès, l'eslovac, l'eslovè, l'estonià, el finès, el grec, l'hongarès, el letó, el lituà, el maltès, el neerlandès, el polonès, el portuguès; el suec, el txec, el búlgar, gaèlic irlandès i el romanès. Per a l'estat espanyol, repeteixo la nostra llengua li és una NOSA i des de Madrid no faran mai res per a respectar-la i mantenir-la, ans al contrari, quan no s'hi pugui fer res aleshores es lamentaran i humiliaran de nou els catalans. Fa pocs dies al Tribunal Europeu dels Drets Humans, els advocats del presoners polítics han pogut començar a presentar les sol·licituds de revisió de la farsa de judici de Marchena, en llengua catalana... pel fet que Andorra fa part del Consell d'Europa i del Tribunal Europeu dels Drets Humans amb seu a Estrasburg. Una llengua que l'estat espanyol sempre l'amaga, no és visible ni valorada ni pels seus parlants ni per les empreses que operen als Països Catalans. Ve-t'ho ací.
  39. Icona del comentari de: Carlos a juny 11, 2021 | 17:32
    Carlos juny 11, 2021 | 17:32
    El problema que tiene esta señora es que aún no se ha enterado que el español es tan propio de Cataluña como lo es catalán. Mientras siga peleada con cómo es su región (se ve que claramente no le gusta Cataluña) pues seguirá así: diciendo tontería sobre tontería, buscando chivos expiatorios y mirándose el ombligo. En fin...español, lengua del imperio...los únicos que se acuerdan de eso son los de Vox y los de Estat Català que son tal para cual. Por cierto, cómo se les coló Albano y la Martínez Castells a los Comuns (igual que Asens)...¡de izquierdas se dicen! Claro, claro, Primo de Rivera Jr. también era muy de izquierdas (guiño, guiño). Y las CUP, elementos más reaccionarios pocas veces he visto en mi vida...
  40. Icona del comentari de: Top a juny 11, 2021 | 17:51
    Top juny 11, 2021 | 17:51
    Ja tenim el bombardament de la purriassa espanyola amb els comentaris en Espanyol. No els llegiu pas. Que fotin el camp al seu país de merda i se'n duguin la seva llengua també.
    38
    Icona de dislike al comentari de: Top a juny 11, 2021 | 17:51 19
    Respon
  41. Icona del comentari de: Tip a juny 11, 2021 | 18:00
    Tip juny 11, 2021 | 18:00
    El Sud dels PPCC té una infecció epidèmica espanyola de Colons i Ocupants. Tots utilitzant llur llengua i fent saber als Colonitzats Catalans que són els Amos. La web del Món simplement els hauria de bloquejar. Cap comentari en Espanyol. Aquesta gentalla vénen ací per fregar per la cara als Catalans que Ells, els Espanyols, són els Amos i la prova rau en l'obligació dels Catalans de saber, parlar i escriure l'Espanyol. És com els Francesos a Algèria o a la Nova Caledònia. El més sorprenent és que el Món els deixi penjar comentaris i encara més sorprenent és que els Catalans els els llegeixin, i encara més sorprenent és que els contestin amb missatges. Catalans: Assolir la Independència no és pas un concepte abstracte. En el cas dels Catalans del Sud significa l'Expulsió dels Espanyols i l'Oficialitat exclusiva de la llengua dels Catalans, el Català i la desespanyolització radical de tota la societat.
    30
    Icona de dislike al comentari de: Tip a juny 11, 2021 | 18:00 12
    Respon
  42. Icona del comentari de: @A rosegar la pastanaga a juny 11, 2021 | 19:03
    @A rosegar la pastanaga juny 11, 2021 | 19:03
    La nació catalana ni existeix ni ha existit mai. Només és un invent del nacionalisme català vuitcentista per vendre la seva absurda mercaderia ideològica.
    32
    Icona de dislike al comentari de: @A rosegar la pastanaga a juny 11, 2021 | 19:03 16
    Respon
    • Icona del comentari de: Yago a juny 11, 2021 | 19:46
      Yago juny 11, 2021 | 19:46
      una afirmació rotunda que diu molt del teu nivell cultural. Que n'és d'agosarada l'ignorància
  43. Icona del comentari de: Tip a juny 11, 2021 | 19:37
    Tip juny 11, 2021 | 19:37
    Un dels paranys on les elits catalanes caigueren durant el Franquisme després de la invasió migratòria d'Estrangers Espanyols fou inventar-se la collonada "Tots som Catalans" i "Som un sol Poble". Per adobar-ho varen inventar-se una segona collonada "catalano i castellanoparlants" per amagar la presència dels Estrangers Espanyols. Aquest fou l'objectiu: amagar la Realitat. I el resultat ha estat el contrari del que pretenien imaginant-se que tots aquests Estrangers Espanyols s'integrarien, adoptarien el català com a llengua i el transmetrien a llurs fills. Evidentment no ha estat pas així i la prova la tenim a aquesta web on tota aquesta gent Espanyola probablement molts de 3a generació es caguen en la llengua catalana i escopeixen a la cara dels Catalans. Només el fet de penjar comentaris en Espanyol ja prova llur objectiu. Obligar els Catalans a reconèixer llur llengua de Colons i Ocupants com a pròpia de Catalunya. Mai diran pròpia dels Catalans perquè allà els poden enxampar amb l'astúcia.
  44. Icona del comentari de: Español a juny 12, 2021 | 06:07
    Español juny 12, 2021 | 06:07
    Porqué tienes más " me gusta" que los comentarios a favor de los indepes incultos?? ??
  45. Icona del comentari de: Brauli Tamarit a juny 14, 2021 | 21:49
    Brauli Tamarit juny 14, 2021 | 21:49
    Té raó que hi ha un intent d'eliminar la llengua catalana en favor del castellà. Només cal escoltar les emissores de ràdio comercials que s'escolten quan viatgem en autobús o en autocar públics. Gairebé totes les cançons són en castellà o anglès. D'emissores de ràdio musicals que només fan servir el castellà i l'anglès hi ha unes quantes, però no hi ha una ràdio musical monolingüe en català i amb cançons en català. Per cert, la Cançó Catalana dels anys 60, 70 i 80 ja fa temps que va quedar desterrada de la graella musical. En canvi, de tant en tant apareixen cançons de la mateixa època en castellà i anglès.

Respon a Doctor Strangelove Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa